Dziwny dźwięk-zgasł-nie odpala

Moderator: Moderatorzy

Blazey

Post autor: Blazey » 20 sty 2010, 21:36

I dalej prosta? Nie zagłębiona od przecierania przez tyle lat? Z jakiego materiału: metal, czy kamień?
I jeszcze jeden obowiązkowy gadżet przy zabawach z głowicami - KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY. Bez tego nawet nie ma co zaczynać.
Uszczelkę oczywiście zakłada się na sucho ( o tym, że na czysto, to nawet nie trzeba wspominać), bo widziałem już smarowane silikonem. I aby ułatwić, to uszczelki pod głowicę występują w różnych grubościach :D

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 20 sty 2010, 21:54

Materiał z jakiego zbudowana jest płyta - żeliwo , 50/50 cm grubość 20 cm
6.11.2010/28.08.2012_16.30

mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 » 14 lut 2010, 18:20

Wczoraj wymieniałem z kolegą płyn w chłodnicy i ściągęliśmy osłone rozrządu. akurat te oznaczenia paska były na górnej części koła napędu wałka rozrządu. Te strzałki wskazujące kierunek pracy silnika w odwrotną stronę ( pasek w drugą strone założony...). Napinacz chyba stary oczywiście. W ogóle oslona od wewnętrznej strony brudna, silnik w tym miejscu również brudny, mógł to wyczyścić... Chcę sprawdzić czy na pompie nie jest przestawiony ponieważ cięzko kręci i kopci ( kopcenie prędzej już występowało, na cieplym silniku nie wiele lepiej niż na zimnym a w sumie kiedyś była różnica ).
Czy można ściągnąć te paski i spowrotem je zamontować ? Czy są tylko jednorazowe :P ?
Patrzyłem w tym temacie http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=6630 temacie i jest tam zdjecie jak zablokowac koło wałka rozrządu i pompy no i co robić.
Czy tym kole zaznaczyłem strzałkami plamki które tam są. Mam się stosować do tej instrukcji z tamtego tematu czy do tych plamek ? Jak to jest bo się troche pogubiłem. Jak spradzić czy 1 i 4 tłok są w ZZ ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
wyżej też fotka "czegoś" co było w chłodnicy...
Proszę o cenne porady.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 14 lut 2010, 18:33

mateusz_175 pisze:Jak spradzić czy 1 i 4 tłok są w ZZ ?
Odkręcasz rurki wysokiego ciśnienia od wtrysków i kręcisz powoli silnikiem
Jak pojawi się paliwo na pierwszym - to będziesz miał pewność , że pierwszy tłok jest w górze i to on dostał właśnie dawkę paliwa .
Kręcąc do okoła silnikiem będziesz widział po kolei na który wtrysk idzie dawka paliwa .
W dieslu jest łatwiej stwierdzić to niż w benzynie .
W benzynie trzeba podłączyć się miernikiem pod wtyczkę od wtrysku albo zwalać pokrywę zaworową.
6.11.2010/28.08.2012_16.30

mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 » 14 lut 2010, 20:46

OK dzięki Jamszoł ;)
A możesz jeszcze odpowiedzieć na pytanie czy mogę tak sobie ściągnąć paski i je później spowrotem założyć ?

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 14 lut 2010, 21:14

Jeśli jest w miarę nowy - to tak.
6.11.2010/28.08.2012_16.30

mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 » 19 paź 2013, 22:36

Pany, proszę o pomoc. Dzisiaj jechałem Escortem w pewnym celu około 40km. Po 30km Escort zaczął przerywać, tak jakby było to benzyna + zwykły gaz, można to określić jako "szatkowanie". Dojechaliśmy do miejscowości. , normalnie zapalał itp, dojechaliśmy na umówione miejsce, następnie, po przejechaniu 200-400m zgasł i nie zapala. Tzn, rozrusznik kręci ale nie zapala. Żadne kontrolki nie świeciły w trakcie jazdy, miałem podobną sytuację gdy mi pękł blok w poprzednik silniku i się przegrzewa silnikł, tutaj nie ma tej sytuacji, płyn w normie oraz temperatura na wskaźniku również w normie.
Cel był taki, żeby kupić motor dla kolegi, ja miałem nim wracać ze względu na uprawnienia a on Escortem, niestety wróciliśmy obaj na motorze a Escort stoi te 40km ode mnie. Szczerze, to zaszokowała mnie ta awaria bo to prosty silnik itp.

Wiem jak wygląda sytuacja z przeskoczonym paskiem rozrządu, jaki dźwięk itp, a tutaj normalnie to wygląda. Ma ktoś jakieś propozycje na co zwrócić uwagę ?

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 19 paź 2013, 23:06

Może byś wiele przyczyn
Np. czujnik położenia wału lub przewody od niego
Rozrusznik będzie kręcił - wóz nie zagada
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10857
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 19 paź 2013, 23:08

czujnik polozeniwa walu w dieslu ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20783
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 19 paź 2013, 23:24

Przecież w takim 94 rocznik nie powinno być nic więcej poza zaworem stop. Może on padl? Może brak na nim zasilania? Albo pasek pompy coś zaniemogl.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 19 paź 2013, 23:46

fakt - zasugerowałem się tym :
mateusz_175 pisze:jakby było to benzyna + zwykły gaz,
sie nie spojrzałem na lewą strone co za autko :(
6.11.2010/28.08.2012_16.30

mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 » 20 paź 2013, 13:18

WieSiu, gdzie jest ten zawór stop :P ?
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-ford- ... 27728.html
To to coś co idzie do niego kabel ?

Może coś z filtrem paliwa ? Gdy zaczęło szarpać zrobiłem jeszcze z 20km. Filtr paliwa ma z 3 lata ( 2 lata silnik stał w innym aucie zanim trafił do mojego, ja go nie wymieniłem ), miałem go wymienić przed zimą :P

Rozrusznik kręci normalnie, nie ma stuków takich jak miałem kiedyś gdy mi przeskoczył pasek.

Auto z holowane, odchylę osłone rozrządu i zaglądnę na pasek.

Co najlepsze, podszedłem do auta gdy dojechałem na miejsce gdzie stał, patrzę na koło a tam urwany lewy łącznik stabilizatora wisi... :shock: :shock: :shock: .Urwał się w miejscu gdzie się przykręca do uchwytu przy amortyzatorze.
Lemforder, kupiłem je gdzieś w czerwcu, dużo nie przejechały... ciekawe kiedy to się urwało.

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 20 paź 2013, 13:24

mateusz_175 pisze:Filtr paliwa ma z 3 lata
No ładnie
Zapchany filtr paliwa zapowietrza układ paliwowy
Pompa poprzez filtr paliwa (jego uszczelkę) zaciaga powietrze
Będzie wtedy podczas jazdy szarpać a po zgaszeniu silnika - już nie odpali
Kup nowy filtr paliwa - wymień - dobrze odpowietrz układ
Przyda sie na zime

Na razie zawóe stop se odpuść
Z reszta - wystarczy zalukać na niego czy działa przy przekręcaniu stacyjki
Tak to ten przy pompie z kabelkiem
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13101
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 20 paź 2013, 13:29

Jeśli to na pompie lukasa to sprawdź bezpieczniki główne (koło aku), sprawdź czy paliwo dochodzi (podpompuj ręczną pompką na zespole filtra), sprawdź czy po włączeniu zapłonu na kabelku idącym do zaworu "stop" pojawia sie napięcie, jak nie to możesz na dojazd do domu zapodać tam napięcie na krótko z aku. Zawór "stop" na fotce poniżej
Załączniki
18D.jpg
zawór stop
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 » 20 paź 2013, 13:42

Yagr pisze:Jeśli to na pompie lukasa to sprawdź bezpieczniki główne (koło aku), sprawdź czy paliwo dochodzi (podpompuj ręczną pompką na zespole filtra), sprawdź czy po włączeniu zapłonu na kabelku idącym do zaworu "stop" pojawia sie napięcie, jak nie to możesz na dojazd do domu zapodać tam napięcie na krótko z aku. Zawór "stop" na fotce poniżej
Yagr, mam pompe Boscha, nie mam pomki, ale zerknę na bezpieczniki dla pewności.
Jamszoł pisze:
mateusz_175 pisze:Filtr paliwa ma z 3 lata
No ładnie
Zapchany filtr paliwa zapowietrza układ paliwowy
Pompa poprzez filtr paliwa (jego uszczelkę) zaciaga powietrze
Będzie wtedy podczas jazdy szarpać a po zgaszeniu silnika - już nie odpali
Kup nowy filtr paliwa - wymień - dobrze odpowietrz układ
Przyda sie na zime

Na razie zawóe stop se odpuść
Z reszta - wystarczy zalukać na niego czy działa przy przekręcaniu stacyjki
Tak to ten przy pompie z kabelkiem
Jutro będę działał, zacznę od tego filtra, mam nadzieję że wymiana pomoże :P
Gdy wymieniałem zawsze filtr to nigdy nie odpowietrzałem... chyba nie ma żadnego odpowietrznika, przynajmniej ja nie widziałem.

Jamszoł, jak mam zalukać na ten zawór ? Co się z nim dzieje jak przekręcę stacyjkę :P ? Chyba powinienem zmierzyć napięcie w kabelku :P ?

ODPOWIEDZ