Rozrusznik

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 12 kwie 2011, 16:38

Jak wspomniałem, nie jestem po roku czasu pewien teraz czy na pewno ta śruba. Bardziej miałem na celu zwrócić uwagę na problem. Jeżeli się pojawia, warto sprawdzić wszystkie trzonki czy są sztywno umieszczone.

Generalnie, rozrusznik który miałem wcześniej wyglądał bardziej jak jednorazówka, nawet nie wiem, czy jakimś domowym sposobem był on rozbieralny. Zainwestowałem w nowy i nie narzekam, przynajmniej wiem na czym jeżdżę. A tak kto wie czy by mi nie przyszło za chwilę wymieniać bendixu, szczotek itd. I koszty by się wyrównały, a tak... funfel nówka nieśmigany :D
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 12 kwie 2011, 16:44

Ja kupiłem przez serwis Bosch także myślę, że nie pozwoliliby sobie na bubel. Tym bardziej, że 2 lata gwarancji :)
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 12 kwie 2011, 16:46

MinisterQ pisze:Śruba którą pokazujesz na zdjęciu to zacisk +12V które zapodaje stacyjka, i ten zacisk zasila właśnie elektromagnes w rozruszniku.
Na zdjęciu rozrusznika - czerwona strzałka pokazuje zacisk przewodu idącego z akumulatora - stale +12 , pod ten sam zacisk dochodzi przewód z alternatora .
Jest to śruba M8 pod klucz 13
I nie jest to zasilanie cewki
acisk przewodów z aku i altka
2. Zacisk - śruba przewodu od stacyjki
3. Zacisk przewodu idącego na szczotki rozrusznika
Załączniki
1_9e96c96bd6e6.jpg
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 16:51 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
6.11.2010/28.08.2012_16.30

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 12 kwie 2011, 16:51

rozrusznik 22.0613 260731 tys. kwi-10 1szt. 330zł

Więc chyba 2,2 sądząc po pierwszych liczbach na rozruszniku.
Tak to mam opisane w książce. Oczywiście cena taka bo stary oddałem.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 12 kwie 2011, 16:54

Dobrze jest wywalić przewód idący od alternatora i dać nowy od alternatora prosto do akumulatora i dodatkowo jak rozrusznik jest wytargany - dać dodatkowy przewód masowy od minusa akumulatora pod śrubę mocującą rozrusznik
Pisałem już o tym wiele razy - tak przy okazji roboty zrobić raz a porządnie
Elaktromagnes ze zdjęcia nie jest od Esa - to dałem jako poglądowe zdjęcie
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 » 10 gru 2011, 22:47

Witam, zamontowałem rozrusznik 2,2kW od Focusa , dodam że jest nowy akumulator , ale niestety szału nie ma, kreci jak kręcił może trochę ciszej ...tyle...

Jastrząb

[ Dodano: Sob 10 Gru, 2011 ]
P.S. U mnie rozrusznik zamontowany był na 2 śruby torx - klucz torx T55 i jedną śrubę 13

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur » 10 gru 2011, 23:04

Jastrzab_1_8D_92 pisze:kreci jak kręcił może trochę ciszej
A skąd masz pewność że to 2.2kW?
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 » 10 gru 2011, 23:12

po oznaczeniu 98AB-1100-AD

[ Dodano: Sob 10 Gru, 2011 ]
98AB-11000-AD

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur » 10 gru 2011, 23:15

Rozruszniki o tym symbolu są sprzedawane również do escortów D/TD
Cóż mogę powiedzieć - na mojej chińskiej "nówce", która już ze trzy razy miała wymieniany automat :D różnica w kręceniu jest naprawdę spora.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 » 10 gru 2011, 23:20

Może jest wersja 3,5 kW :) wtedy powinna być różnica :)

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 10 gru 2011, 23:56

Jastrzab_1_8D_92, jeszcze są rozruszniki z przekładnią planetarną lub bez
Może masz ten bez przekładni ?
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 » 11 gru 2011, 00:12

Jamszoł, mam z przekładną

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 11 gru 2011, 13:40

No to powinno śmigać OK
Może masz zbyt słabą masę przy silniku ?
Dałeś dodatkową z aku bezpośrednio na rozrusznik ?
Kupiec na ten temat to książkę by napisał :mrgreen:
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 » 11 gru 2011, 13:51

Masy nie dawałem , ale dam pod śrubę rozrusznik możne coś to zmieni..., teoretycznie nie zaszkodzi :)

ODPOWIEDZ