strojenie anteny w warunkach domowych

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

dostalem zlecenie od kumpla by zamowic mu antenke 1,5m na allegro.

polecacie cos konkretnego? czy brac pierwsza z brzegu?
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

siro ml 145 czy jakoś tak
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

lordpablo pisze:siro ml 145
POLECAM :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli ktoś zamierza kupić CB radio i antenkę , to proponuję obejrzeć najpierw ten filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=l6LjZEAr ... re=related
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Witam wszystkich,mam mały problem z pewną antenką,ale od początku,miałem już do czynienia z wieloma antenami,dotyczy to też ich stroienia,była Sirio ML-ka,Midlanda ML-ka,Sirio 100,Pres.Missouri,Sunker i wszystkie stroiły się pięknie reflektometrem,boki przeważnie nie przekraczały 1,6-1,7,środek ok.1,2 ,ale ostatnio wpadła mi w ręke antenka Lemm 900 na uchwycie bagażnikowym więc ją założyłem na klape i tu zaczęły się cuda.
Na oryginalnym bacie cały zakres 2,5(wsuwanie-wysuwanie)nic nie dawało,sprawdziłem miernikiem połączenia uchwyt-wtyczka i wszystko w porządku,wziąłem stary bat od Sirio AS100 i zacząłem go przycinać,udało mi się zjechać do wartości (boki1,8,środek 1,6).
Czy ktoś z Was miał już do czynienia z tą antenką,bo nie da się zejść niżej a zaznaczam że masa na klapie idealna ,stan połączeń i kabla idealny,żadnych zwarć,zresztą gdyby było zwarcie to reflektometr by oszalał.Bardzo proszę o jakieś info.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Spróbuj jeszcze ( poprzez reflektometr) dołożyć z 1 m kabla i wtedy sprawdź odbitą
Możliwe , że masz za krótki lub za długi kabel.
Proponuje właśnie dołożyć - bo wtedy zawsze można to sprawdzić - nie radzę od razu go ciąć , bo jak się okaże , że to nie to - to będziesz miał potem zbyt krótki kabel :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Witaj Jamszoł,wiesz ,zrobiłem jeszcze inaczej,wywaliłem ten lemmowski przewód(masa ze zwykłego drutu+ gorąca żyła zwykły drut) a dałem sirioski przewód,wszystko miedziane,złożyłem wszystko do kupy i jutro wrzuce to na auto.
Jak coś to dam znać co wyszło.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kris2629 pisze:lemmowski przewód(masa ze zwykłego drutu+ gorąca żyła zwykły drut)
Pierwsze słyszę , żeby jakiś przewód antenowy (orginalny) był z drutu.
Nie jestem pewien - ale możliwe , że ktoś przy tym kombinował i wymienił kabel na zwykły antenowy - radiowo - telewizyjny 75 Ohm i z tąd ta cała checa.Kabel antenowy do CB - musi być 50 Ohm i z linki
I to najlepiej , żeby oplot zewnętrzny był podwójnie zabezpieczany - czyli plecionka miedziana a na niej jeszcze folia metalowa - wtedy kabel nie wyłapuje zakłóceń
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Witam ponownie,wrzuciłem tego lemma na auto i wartości są takie,boki 1,6,środek 1,2,,to jednak kabel.
Jeśli chodzi o ten przewód to może zle się wyraziłem,ten lemmowski miał oplot tylko był cynkowy-srebrny a gorąca żyła to zwykły drut nie linka i też srebrny,w sirioskim wszystko jest miedziane a gor. żyła to linka.Najważniejsze że pomogło,jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.Pozdrawiam.
craft12

Post autor: craft12 »

Jamszoł pisze:...
Co do zapalniczki - w zapalniczce masz grubsze przewody zasilające a co za tym idzie mniejszy spadek napięcia.
Jak jest spadek napięcia to przy nadawaniu radio ma gorszą charakterystykę , słabiej nadaje , zaczyna zakłócać na kanałach sąsiednich .
A przy zapalniczce jednak masz kable przygotowane do dużego poboru mocy.
Tu się zgadzam
Jamszoł pisze: Pamiętaj , że CB ma teoretycznie moc 4 - 7 W które wysyła w stronę anteny - plus straty własne ok 2 - 3 W razem no - 10 W razy 12 V - to masz pobór do 120 A
Sorki kolego, że Ciebie poprawiam ale tu pojechałeś z tymi Amperami 120A.
Do obliczenie poboru prądu zastosowanie ma tu wzór na Moc P=U*I przy czym P- to moc w Watach, U- napięcie w Voltach, I - natężenie prądu w Amperach, po przekształceniu do naszych potrzeb wzór będzie wyglądał tak I=P/U.
Mamy dane: nominalną moc wyjściową radia P=4W, napięcie w aucie U=13,8V to pobrany prąd w zaokrągleniu wyniesie I= 0,29A. W przypadku 10W prąd pobrany przez radio wyniesie 0,72A. Oczywiście to są suche wyliczenia dla zwykłego opornika. W przypadku nadajnika te wartości mogą być troszkę inne, lecz nie większe niż 2A jak bezpieczniki stosowane do zabezpieczenia radia CB.
Do stacji radioamatorskich o mocy 100W stosuje się zasilacze 20-25A.
craft12

Post autor: craft12 »

Dokładnie, jeśli używamy zapalniczki i gniazda zasilania do radia warto zwrócić uwagę na czystość styków w gnieździe. Często zbiera się tam spalony popiół i skutecznie pogarszając połączenie.
Pociągnięcie przewodów o odpowiedniej średnicy bezpośrednio z akumulatora, to jest idealne rozwiązanie. Ważne aby przewody były prowadzone jak najkrótszą drogą, by nie poplątane i w dobrej izolacji.
ODPOWIEDZ