Olej forda

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Lukas
Posty: 5975
Rejestracja: 28 mar 2004, 18:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Olej forda

Post autor: Lukas »

Jak jest z tymi olejami fora? Do focusa zawsze lałem oryginalny (raz chyba tylko dostał jakiś inny).

Teraz po programie trzeba bardziej uważać jaki olej jest w silniku i tutaj rodzi się pytanie czy ten oryginalny fordowski jest wart lania do silnika?

Gość co robił program mówił, że oryginalny jest zły...

Co człowiek to opinia.

Co w takim razie lać?
:ble:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a na jakiej podstawie on twierdzi, ze jest zly ? robi jakies statystyki ?? badania ??

jak chcesz olej "wodnisty" taki bardzo plynny ktorego boja sie lac posiadacze VW z wiadomych wzgledow to polecam ELF 5W40. jest to olej z gatunku fuel save z niskimi oporami. zreszta kiedys Jamszol wrzucal note z serwisu czy centrali Forda gdzie zalecali do silnikow Forda wlasnie oleje ELF.

moja laguna jezdzila na takim do 350tys km przebiegu.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a mnie zastanawia ktory jest lepszy:

http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/18 ... h-5w30-5l/

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-sil ... 4E9EC/1741

bo ja zawsze biore tego motorcraft. Ale nie ukrywam ze jest on bardzo gesty na zimno. W cabrio mam od wczoraj wlane cos zupelnie innego, w scorpio tez przed zima wleje cos takiego jak cidzej pisze,to sobie sprawdze czy napinacze rozrzadu szybciej napelnia sie olejem,bo na motorcrafcie jest tragedia,ale nie mam porownania z innymi olejami,wiec nie moge powiedziec ze jest kiepski
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu, pamiętasz jak pisałem o swoim przechodzeniu na forda 3w-30? Wtedy była duża róznica na "+". Olej motorcrafta i forda to chyba to samo tylko zastanawia mnie dlaczego wciąż funkcjonuje rozróżnienie na te dwie marki? Czyżby motorcraft był na stany a ford na europę??
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Lukas
Posty: 5975
Rejestracja: 28 mar 2004, 18:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Lukas »

Czyli co kupować?
:ble:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Lukas, poszukaj pewnego syntetyka i tyle.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Lukas
Posty: 5975
Rejestracja: 28 mar 2004, 18:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Lukas »

Yagr, a co to jest pewny syntetyk?
:ble:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Lukas, olej na bazie syntetycznej - nie "w technologii syntetycznej", nie "hudrocrackowany" ale full syntetic :D http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... h&start=15
Teraz coraz więcej pełnych syntetyków.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Lukas
Posty: 5975
Rejestracja: 28 mar 2004, 18:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Lukas »

A taki mi proponuje gość u siebie:

"najlepszy będzie pełnosyntetyczny Millers XFD 5w40
...koszt 5l. to 151zł. do tego Engine flush 19zł. i przesyłka 17"
:ble:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Lukas, czyli ci proponuje przed wymiana płukankę silnika. Millers to oleje z bardzo dobrą reputacją choć u nas mało jak na razie popularne. To taka półka Motula. jednak gdyby ci się zdarzyła konieczność dolewki na trasie i byś chciał dolać ten sam olej to możesz miec problem ze znalezieniem od ręki.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Lukas
Posty: 5975
Rejestracja: 28 mar 2004, 18:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Lukas »

Yagr, to innego dolać nie można?
:ble:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Lukas, jasne że można :D POszukaj sobie jakiejś popularnej marki w tej samej klasie jakości i lepkości. Jak ci zależy na jakości (wg renomy marki) To sobie poszukaj motula, valvoline. mobil 1 itp. Jak cena ważna to szukaj wg. klasy jakości nie patrząc na markę ;)
Ostatnio zmieniony 04 cze 2012, 14:49 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Lukas
Posty: 5975
Rejestracja: 28 mar 2004, 18:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Lukas »

Dobra, to juz sam nie wiem co tam lać :) chyba oddam do swoich mechaników i powiem zeby zalali.

Albo kupie oryginał jak zawsze i i tyle :D
:ble:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak chcesz plynniejszy od oryginalu to mozesz sprobowac tego elfa, przynajmniej na jedna wymiane i sprawdzic. nie wydaje mi sie, ze Tobie akurat jest potrzebny olej klasy motul bo ani wyczynowo tym autem nie jezdzisz ani na codzien nie trzaskasz nim kupy kilometrow i szybciej ci to auto zje korozja jak silnik poleci ze zuzycia. wystarczy jakis olej klasy średniej-wysokiej. a znasz nas doskonale iles tam lat i wiesz, ze ani zaden z nas w instytucie badawczym nie pracuje ani tez zawodowo nie sciga sie, tym bardziej, w klasie TDCi wiec nie poradzimy ci wiecej niz przeczytalismy albo sami zaobserowalismy ale nie jest to bardzo profesjonalna wiedza a w kazdym razie w profesjonalny sposob pozyskana :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

UP:

jeszcze moge dodac, ze zaopatruje sie ostatnio w oleje w hurtowni gdzie sprzedaja olej oprocz standardowych butelek to takze taki serwisowy nalewany z duzych beczek przy kliencie jakby co. no i stoi teraz u mnie na polce w garazu 4L syntetycznej Formuly F 5W30 obok 2L polsyntetyku GM 10W40. moge powiedziec tyle, ze pod wzgledem plynnosci i koloru to praktycznie są identyczne i gdyby nie dwie rozne pojemnosci baniek to bym je pomylil. nie wiem czy to dobrze swiadczy o tym oleju GM czy nieco gorzej o Fordowskim.

to tyle z moich obserwacji garazowych :P

a i po roku jazdy na Formule F (podobnie jak u brata w 1.6 zetec na Lotosie 10W40) po odpaleniu zawory klekocza przez jakies 1-2 sekundy no i kontrolka cisnienia oleju gasnie tez po jakis 2-3 sekundach. po doleniu u brata Elfa 10w40 Competition STI (raptem 1,5L) [bo tyle mu brakowalo do 3/4 poziomu bagnetu] kontrolka gasnie od razu i nie slychac zaworow pod odpaleniu. jak dlugo tak bedzie ?? nie wiem bo nie jezdze tym autem
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ