Problem z ukł. chłodzenia

Moderator: Moderatorzy

MiKli78
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2015, 08:42
Lokalizacja: Łódź

Problem z ukł. chłodzenia

Post autor: MiKli78 »

Witam wszystkich.
Potrzebuję wybitnie pomocy. Posiadam silnik 1,8 16V i pękł mi króciec układu chłodzenia (element na termostacie). Okazuje się, że w Łodzi problem jest z dostępnością tej części. Czy ktoś wie, gdzie to można dostać lub posiada takowy element na zbyciu?
Awatar użytkownika
Kleszczak
Posty: 1439
Rejestracja: 24 lut 2015, 07:10
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Pojemność: 2000
Rocznik: 1993
Generacja: MK6
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Kleszczak »

poka zdjęcie tego krućca.
MiKli78
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2015, 08:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MiKli78 »

Jak tylko go wymontuję to trzasnę fotkę. To jest to, co zakrywa termostat. Póki co tyle wiem. Używek nigdzie nie znalazłem, część niedostępna, tylko w ATZ mają om-a, ale w szlonej cenie 516 zeta
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

MiKli78, dzwoniłeś do grabka na batorego? nie wierzę żeby nie miał tego na miejscu.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
MiKli78
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2015, 08:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MiKli78 »

Starałem się dodzwonić, ale póki co jeszcze mi się nie udało. Ale będę dzielny i twardy, jeszcze będę próbował. Cały czas odzywa się poczta głosowa. W innych miejscach ciągle słyszę, że stany zerowe i mi nie pomogą niestety.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2015, 10:59 przez MiKli78, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

MiKli78, chodzi o tą część?

Obrazek
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
MiKli78
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2015, 08:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MiKli78 »

Prawdopodobnie o tą, to chyba ma być plastikowe. Nie wymontowywałem tego jeszcze, a mechanik powiedział mi, że to "króciec wody". Dla niego sprawa jasna, dla mnie zagadka.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

raczej to, dopytaj się mechanika czy ten plastik przykręca się do obudowy termostatu bo to jest pokrywa obudowy termostatu, nówka ~30zł http://ford.sklep.pl/product-pol-16472- ... ZETEC.html ale u grabka na pewno to jest!

swoją drogą nie wiem jak można to urwać, sam to zrobiłeś czy mechanik?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
MiKli78
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2015, 08:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MiKli78 »

No, tutaj jest właśnie cały HIT. Pierdykło samo z siebie po przejechaniu około 100 kilometrów w trasie. Inna sprawa, że dopiero w trasie zorientowałem się, że w obudowie termostatu nie ma TERMOSTATU. W trasie silnik nie wszedł temperaturą na pole "normal" nawet. Nie wiem, czy może to mieć jakiś związek, ale przy okazji teraz zainstaluję nowy termostat.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

pamiętaj o nowej uszczelce termostatu
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
kris

Post autor: kris »

Przecież taką część można wytargać na szrocie,wystarczy poszukać takiego termostatu ;)
MiKli78
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2015, 08:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MiKli78 »

AKTUALIZUJĘ. Nie chodzi o obudowę termostatu, właśnie mój światopogląd wyprostował kolega klubowicz na FB. Wyciek mam po lewej stronie silnika, w miejscu gdzie wychodzi rura płynu chłodniczego z bloku na chłodnicę. Ta rura (jest z odnogą) była niedawno wymieniana, albo znów się przetarła albo poluzował się cybant. Ale teraz pytanie, czy to nie jest jakieś częste uszkodzenie?
kris

Post autor: kris »

Pompa wody do wymiany,tego nie da się uszkodzić mechanicznie,chyba że przyp młotem :mrgreen:
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

kris, wątpię aby poleciał krociec, prędzej wąż albo opaska, trzeba to po prostu dokładnie obejrzeć.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
kris

Post autor: kris »

No teraz to już wiadomo,wąż trójnik do wymiany.
Ze 3 lata temu miałem podobny problem,ciekło spod wyjścia pompy,altek też mokrawy,kupno nowego węża załatwiło sprawe.

http://ford.sklep.pl/product-pol-13319- ... ZETEC.html
ODPOWIEDZ