Dyskusja na temat olejów silnikowych

Moderator: Moderatorzy

MARKKO
Posty: 480
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: Warszawa / Piaseczno
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: MARKKO »

S3ci0r pisze:niskich to znaczy jakich?
inaczej, te oleje nie lubią wysokich temperatur, jeżeli jeździsz dużo po miescie lej w50, a jeżeli trasa i stała predkość obrotowa to możesz w30. VW daje nawet w20, mają autostrady to mogą.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: S3ci0r »

więc najrozsądniejszym wyborem będzie 5w40 i oczywiście pełen syntetyk a nie technologia syntetyczna czyli najnowszy hydrocracking bazy mineralnej

ja zalewam do swojego Liqui-Moly Synthoil 5w40 :) mam bardzo dobrą cenę na cały asortyment LM :-d
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: cidzej »

Ford teraz tez daje w20 np. W cmaxie mam 0w20
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
MARKKO
Posty: 480
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: Warszawa / Piaseczno
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: MARKKO »

w Niemczech rozumiem takie oleje ale u nas gdzie pół życia to korki?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: cidzej »

mysle, ze taki niemiec projektujacy te auta bierze pod uwage jak one beda eksploatowane w niemczech, czechach, austrii, slowacji, slowenii, wielkiej brytanii, francji, hiszpanii, włoszech etc. a nawet rosji .... ale w d...pie ma jak beda eksploatowane w polsce, w ktorej sprzejae sie ulamek promila calej sprzedazy na europe.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: WieSiu »

Producent to w dupa ma swoje auta, maja być ekologiczne na testach, maja mało paliwa zużywać dla klienta, ale nie ważne co się będzie z nim działo po gwarancji... Także nie dziwi mnie zalecenie 0w20. Windstar stary zlomek miał zalecenie 5w20.

Jest jeszcze jedna zasada, jak ktoś ma palaczy olej silnik, to warto zalać coś z większą wartością po W niż zaleca producent
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: S3ci0r »

jako że dostałem zgodę na udostępnienie poradnika zaktualizowałem swój 1 post w tym temacie oraz wprowadziłem drobne modyfikacje - formatowanie dokumentu żeby był bardziej czytelny oraz rozszerzyłem nieco pojęcia w sekcji "Jak czytać dane"
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: WieSiu »

:597: :597: :597: :597:
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: leon167 »

W latach 1980 / 82 byłem słuchaczem WOSS (Wyższej oficerskiej szkoły samochodowej ) i tam się prowadziło badania nad tamtejszymi olejami stosowanymi w tamtych latach i spokojnie olej który się wymieniało co 10-12 tys tracił swe właściwości dopiero przy przebiegu ok 48 tys . Oczywiście teraz specyfikacje są odmienne i właściwości oleju zupełnie inne ale na bank żaden producent silników nie pozwoli sobie na rzucanie słów na wiatr . Jako ,że nie dojeżdzam nigdy osobówkami więcej niż 8 tys rocznie to ni osiągam przebiegu i wymieniam ze wzgl na to że rok minął i mnie zmusza gwarancja ,ale większość kilometrów pokonuję ciężarówkami i przebieg między wymianami to około 75 tys a przeważnie robię kilka tys więcej . Co ważne samochody robią około 1.5 mln km i to bez najmniejszego problemu
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: Yagr »

Leon, ja cie proszę żebyś nie wyciągał wniosków dla osobówek z doświadczeń z tirami ;) Jakie prędkości obrotowe osiąga taki TGX, Stralis, actros czy FH? To są zupełnie inne warunki pracy, warunki filtracji, ilość oleju... Taki FH euro 6 czy renówki DXI mają np. 3 filtry oleju. Naprawdę cięzko to porównać ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: leon167 »

Ale akurat mi chodzi o przebiegi jakie ustala fabryka czy serwis ...Skoro jest 30 tys to spoko ten olej tyle robi i bez szkody dla silnika ... oczywiście jeśli jesteśmy w stanie rocznie tyle bujać się .
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: S3ci0r »

leon167, to było prawie 40 lat temu! w tamtych czasach oleje miały bazy gr 1 i 2 (czyli były to oleje mineralne) i miały za zadanie jedynie zapewnić odpowiednie smarowanie. w dzisiejszych czasach nawet zwykłe oleje mineralne muszą mieć różne dodatki "bo takie mamy normy", więc porównywanie tamtych czasów do obecnych mija się z celem. poza tym co to znaczy że "tracił swoje właściwości"? to stwierdzenie można interpretować na wszelaki sposób. już pomijam to że kiedyś silniki nie miały mocy, a dzisiaj? downsizing, wyciąganie resztek mocy z danej pojemności, ciasne pasowanie, normy/ekologia, to wszystko ma wpływ na żywotność oleju i niestety ale nie jest to korzystne dla niego. w dzisiejszych czasach olej nie ma lekko bo dostaje mocno po dupie na każdym froncie na jakim może.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: leon167 »

S3ci0r, W tamtych czasach te badania były prowadzone na potrzeby działań wojennych i tak jak pisałem , bez szkody 4 x można było przekroczyć normy wymiany .
Dzisiaj po prostu nie mam pojęcia jak jest ale nie zgadzam się z tą teorią ,że producent ustala wymianę danego oleju co 30 tys a ktoś mi wmawia że mam wymieniać co 10 - 12 tys bo to szkodliwe .Dałem przykład ciężarówek bo to one pracują w ciężkich warunkach pod sporymi obciążeniami i nawet przekraczam prawie za każdym razem o kilka tys termin wymiany a jeszcze nie zdarzyło mi się mieć jakiekolwiek problemy . Więc moim zdaniem strata właściwości tych olejów to bujda . kiedyś jeździłem actrosem ,gdzie komputer decydował o terminie wymiany choć teoretycznie powinno to być 100 tys km i najwięcej zrobiłem 127 tys . Actros zmienił właściciela przy przebiegu ok 900 tys i wciąż chodził nienagannie choć przy około 500 tys miał zmieniane wtryski ze wzgl na utratę mocy ( niższe Nm niż norma zakładała)
I ta dyskusja ma na celu podzielenie się swoim zdaniem na ten temat więc wymieniam się tylko doświadczeniem jaki mi własne życie pokazało i są aspekty z którymi się nie zgadzam a tak poza tym wiele wiedzy ta pierwsza strona wnosi dla każdego praktycznie
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: WieSiu »

To ciekawe gdzie jest ta prawda... bo ja juz sie gubie. W mojej Lancii producent przewidzial wymiane oleju co 30tys km (a auto z 2004). Na szczescie ja tyle nie robie w rok, moze z 15 tys km,ale i tak wymieniac zamierzam co okolo 10 tys (ewentualnie dobije do max 13)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Dyskusja na temat olejów silnikowych

Post autor: Yagr »

Ja myślę że prawda jest jak zwykle po środku - tzn. producent zakłada sobie że auto ma bezawaryjnie jeździć 5 lat a potem ma być zmienione na następne - dla takiego szacowania wymiana oleju w zakładanych ryzach czasowych nie zaszkodzi silnikowi. Jednak w naszych warunkach autko nie jest użytkowane 5 lat tylko 15 i więcej i w takiej perspektywie wymiana oleju w skróconych interwałach w stosunku do tych zalecanych przez producenta jest jak najbardziej na miejscu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ