Za bardzo chłodzi

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

pewnie masz coś przytkane w nagrzewnicy niema drożności lub tak jak jurek pisał cos z zaworkiem całkowicie sie nie otwiera sprubuj się dostać do węży w nagrzewnicy i sprawdzczy oby dwa są ciepłe :cool:
Ostatnio zmieniony 07 lis 2007, 20:41 przez ARIEL, łącznie zmieniany 1 raz.
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

czyli mam rozumieć że jeśli łobedwa są ciepłe, to jest ok., a jeśli jeden zimny a drugi ciepły to coś z nagrzewnicą?
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

morgon, lub z zaworkiem
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
emceha

Post autor: emceha »

morgon, a jak stan płynu chłodniczego??? Jak miałeś jakieś ubytki kiedyś to mogła się nagrzewnica zapowietrzyć. Silnik będzie chłodzony noralnie ale ogrzewania wtedy nie będzie :-|
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

płynu jest wystarczająco :-|
emceha

Post autor: emceha »

Ja bym spróbował odpowietrzyć nagrzewnice. Było parę razy wspominane jak to zrobić. Odkręć korek od biorniczka, zawór na maks ciepły i odpalić ;) Chyba tak to było :P Jamszoł gdzies pisał jak to zrobić.
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Robiłem tak, nawet jeszcze po gazie dawałem, żeby pompa bardziej napierdzielała i dupa. Patrzyłem przed chwilą na ten zaworek ale otwiera się na maksa. Coś też kiedyś słyszałem że pompa wody się może do tego przyczyniać ale nie wiem ile w tym prawdy. Na razie zostaje mi jeszcze sprawdzić te przewody od nagrzewnicy, ale to dopiero w piątek
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Pokażcie mi na jakimś rysunku lub fotce ten nieszczęsny ZAWOREK od otwierania i zamykania płynu na chłodnicę !!
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

darcun4, jeżeli sie nie mylę to ten zaworek jest przy nagrzewnicy od strony pasażera. Łatwo go zauważyć, bo jest na nim linka od pokrętła temperatury
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Koyot pisze:Jak sie mylę to prosze poprawić :?:
dobrze piszesz - jeśli temperatura dolnego węża jest taka sama co górnego ( chwilę po odpaleniu) to termostat jest niedomknięty.
orioninblue pisze:przy tym wyleciało mnóstwo kamienia (jeżdżone tylko na płynie)
To też jest prawdopodobne - zakamieniony układ nagrzewnicy( węże od nagrzewnicy - oba a także sama nagrzewnica)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

margon jeżeli nic z tego nie pomoże co piszą koledzy to musisz wytaskać nagrzewnicę i wyczyścić ja kiedys tak robiłem w starym kadecie i pomogło
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

orioninblue, czemu Ty zawsze piszesz margon? :mrgreen: No właśnie tego się boję że będę musiał ją wykręcić. A jak ją wyczyścić?
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

morgon pisze:orioninblue, czemu Ty zawsze piszesz margon?
kurna przepraszam jakoś tak mi się w mózgownicy zakodowało :oops: obiecuję poprawę mOrgon
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

morgon pisze:No właśnie tego się boję że będę musiał ją wykręcić. A jak ją wyczyścić?

A dlaczego chcesz targać na wierch nagrzewnicę ? - nudzi Ci się ?
Jeden prosty sposób to dolać płynu do płukania układów chłodniczych - sprawa prosta i tania.
Drugi prosty sposób to ulać trochę płyna - jak nowy to spuścić a nalać wody a do wody dolać tak ze 3 litry octu.
Zagrzać silnik - niech pochodzi z 15 - 20 minut - zlać - przepłukać już samą wodą.
Jeszcze raz - jeśli masz - macie nowy dobry płyn w układzie to go zlejcie a dopiero potem kombinujcie z płukaniem.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

jamszoł pisze:Drugi prosty sposób to ulać trochę płyna - jak nowy to spuścić a nalać wody a do wody dolać tak ze 3 litry octu.
tak zrobiłem ale samym octem bez wody. Nie pomogło
jamszoł pisze:dolać płynu do płukania układów chłodniczych
Tego nie lałem ale jak ocet nie pomógł to zalałem układ odkamieniaczem w baardzo dużym stężeniu
jamszoł pisze:Zagrzać silnik - niech pochodzi z 15 - 20 minut
Grzałem, gotowałem i nic

Więc co? chyba trza targać nagrzewnicę na wierzch
ODPOWIEDZ