[MK7] spalanie oleju silnikowego, jednak bez dymu? Przyczyny

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

lordpablo pisze:ja osobiście uważam że Lotos i w dodatku mineralny to kiepski wybór dla zdrowia silnika
KIA uważa inaczej :P co mozna zauwazyc na naklejkach nowych Kii :D

poza tym 1.3 to tak stara konstrukcja, ze (mowiac za Orionem) to na wszystkim bedzie chodzic, bo pamieta lata kiedy najlepszy olej na rynku nie dorownywal aktualnie najgorszemu
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Lotosa minerala bał bym się lać na zimę , gdybym mieszkal w polsce północno - wschodniej lub wschodniej.
chodzi o temperaturę płynięcia .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

tak się zastanawiam... Czy silnik spalający olej będzie mniej kopcił jesli to będzie jeden z dobrych olejów o małej zawartości składników popielnych :roll: :?:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak czy tak - będzie biała chmura.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
monets

Post autor: monets »

co do chmury dymu to ja wiem najlepiej :D i leje platinum minerala do 1.4 CVH
pablomoc

Post autor: pablomoc »

Jamszoł pisze:
Damian pisze:Jamszoł, kolega ma w opisie tematu ze niewiecej jak 1l na 1000/1500 km
:mrgreen: Fakt - 1 l na 1000 - 1500 km to jeszcze nie alarm - może to nie być widoczne " na oko "
Jak wygląda filtr powietrza od strony węża doprowadzającego powietrze z silnika - czyli filtr od spodu od strony odmy ?
a jakie w tym wszystkim ma znaczenie filtr ? mój też bierze olej i musze poszukać przyczyny.

Gdziej i jak sprawdzic cisnienie w cylindrach i jakie ma to znaczenie na branie oleju.

jak ciśnienie jest nie takie jak trzeba to co do wymiany ??

zadałem odrazu pare pytan zeby juz nie zakładac nowego tematu, prosze o pomoc i dobrą odpowiedz
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Jamszoł pisze:Lotosa minerala bał bym się lać na zimę , gdybym mieszkal w polsce północno - wschodniej lub wschodniej.
chodzi o temperaturę płynięcia .
Teraz to normalnie Jurek napisałeś, aż mało ze śmiechu nie pękłem :509: zapraszam na Podlasie :mrgreen: nie no nie mogę w Polsce północno - wschodniej lub wschodniej, przyjedź może Yeti spotkamy albo misia polarnego :razz: :lol:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

pablomoc pisze:a jakie w tym wszystkim ma znaczenie filtr ? mój też bierze olej i musze poszukać przyczyny.
Filtr oczyszcza olej ale nie wpływa na branie oleju... no chyba że jest niedostatecznie przykręcony i puszcza olej uszczelką
pablomoc pisze:Gdziej i jak sprawdzic cisnienie w cylindrach i jakie ma to znaczenie na branie oleju.
Sprawdzasz ciśnieniomierzem do tego przeznaczonym poprzez otwór po wykręconej świecy - większość mechaników ci to zmierzy za niewielką opłatą. Jeśli ciśnienie jest za niskie może to oznaczać że góra (zawory) lub dół (pierścienie) nie są odpowiednio szczelne., Czy to dół czy góra można sprawdzić powtarzając pomiar po wlaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra. Jeśli wynik się polepszy to wskazuje na pierścienie jesli nie polepszy to zawory.
pablomoc pisze:jak ciśnienie jest nie takie jak trzeba to co do wymiany ??
to musisz sobie sprawdzić w danych pojazdu (dla zeteca 1,6 wzorcowe ciśnienie to 1,65MPa) a to przy jak niskim należy się remont to też trochę sprawa indywidualna bo jeden mechanik stwierdzi że 1,3MPa to absolutne minimum a inny stwierdzi że jak nie spadnie pod 1 to jeszcze trochę pociągnie :) A co do wymiany to napisałem wyżej, chyba że wyniki są tragiczne to i inne rzeczy mogą dojść - a tego nigdy przed zdjęciem głowicy nie zgadniesz ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ORION pisze:przyjedź może Yeti spotkamy albo misia polarnego
Miejscami w polsce wschodniej przy gruncie w tym roku (tej zimy) temperatura schodziła do -30
Lotos mineral ma temperaturę płynięcia -32 .
Więc o co Ci chodzi ? Ja bym się bał , że w któryś ranek przywali -33 i silnik będzie zamarznięty.
W niektórych latach było nawet po -35 więc nie widzę w tym nic śmiesznego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Jamszoł, jakoś tyle lat mieszkam we wschodniej Polsce i nigdy o takim czymś nie słyszałem , mało tego sam miałem oriona zalanego mineralnym lotosem i nigdy nie miałem żadnych kłopotów z rozruchem czy coś podobnego, według mnie stwierdzenie, że w wschodniej Polsce zamarza minerał Lotosa jest bzdurą.

Ja nie wiem co to Kaukaz Syberia?

Owszem 4 lata temu była tak zima, że zamarzał diesel w bakach ale nigdy olej silnikowy i uwierz mi mam bardzo dużo doczynienia z wszelakim taborem,dużym, małym, ogromnym bo taką mam pracę.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie przeczę i nie neguję tego co mówisz.
opieram się na tym co słyszałem w telewizyjnej prognozie pogody , że tam i tam było -30 parę i na pewno była to północno - wschodnia Polska.
A patrząc na specyfikację mineralnego lotosa - widzę temp. płynięcia -32 stopnie - więc nie jest to za wesoło.
może się zdażyć , że w następną zimę gdzieś na suwalszczyźnie przywali -35 lub niżej i może być kłopot.
Piszę może , bo nikt nie zagwarantuje , że tak zimno będzie.
Co do oleju - olej nówka -32 ale nie mona zagwarantować , że już trochę przepracowany będzie miał te -32 a nie na przykład -30.
Na pewno bezpieczniej jest wlać mineral , który jest bardziej odporny na niskie temperatury.Bo balans na krawędzi to niezbyt fajna sprawa - a jak do tego dojdzie nie doładowany aku , to do roboty rano - piechotą.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

lotosa mineralnego "testowałem" zimą na Ukrainie przy -37 zero problemów z rozruchem oczywiście auto stało całą noc , ale wiadomo to orion, a nie golf :P ;)
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wiadomo , że w niektórych wozach skrapla się jakaś tam cząstka wody więc może być nie miło.
Wypowiedź nie dotyczy Esów :mrgreen:
Bezpieczniej jest mieć w silniku olej półsyntetyk a nie mineral.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
pablomoc

Post autor: pablomoc »

Sprawdzasz ciśnieniomierzem do tego przeznaczonym poprzez otwór po wykręconej świecy - większość mechaników ci to zmierzy za niewielką opłatą. Jeśli ciśnienie jest za niskie może to oznaczać że góra (zawory) lub dół (pierścienie) nie są odpowiednio szczelne., Czy to dół czy góra można sprawdzić powtarzając pomiar po wlaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra. Jeśli wynik się polepszy to wskazuje na pierścienie jesli nie polepszy to zawory.
pablomoc pisze:jak ciśnienie jest nie takie jak trzeba to co do wymiany ??
to musisz sobie sprawdzić w danych pojazdu (dla zeteca 1,6 wzorcowe ciśnienie to 1,65MPa) a to przy jak niskim należy się remont to też trochę sprawa indywidualna bo jeden mechanik stwierdzi że 1,3MPa to absolutne minimum a inny stwierdzi że jak nie spadnie pod 1 to jeszcze trochę pociągnie :) A co do wymiany to napisałem wyżej, chyba że wyniki są tragiczne to i inne rzeczy mogą dojść - a tego nigdy przed zdjęciem głowicy nie zgadniesz ;)[/quote]

Podejrzewam ze ciśnienie nie będzie w normie wiec odrazu zapytam ile kosztuje wymiana tych pierścieni i zaworów. Ile ogólnie kosztuje "przywrócenie prawidłowego ciśnienia" tak zeby nie brał oleju
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ciśnienie sprężania
A co do wymiany to pytaj na PW :mrgreen:
Załączniki
ciśnienie sprężania.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ