Dolewka oleju mały problem

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Dolewka oleju mały problem

Post autor: driver98 »

jak w temacie nie sprawdziłem oleju kupiłem no i dolałem 0,5 l,w tym szkopuł,że to był ten sam olej ale do benzyniaka i tu mam pytane czy coś się stanie?
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

a jaka lepkość klasa oleju?
choć rozumiem że lepkość się zgadzała z dieslowskim?

choć moim zdaniem dopisek DIESEL na butelce to i tak sposób na wyciągnięcie lepszej kasy
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Lepkość 15W/40 tak jak do diesla z tym,że to był do beny.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

driver98, moim zdanie większe znaczenie miało by to w przypadku nowych aut z filtrami cząstek stałych. A że w przypadku starych diesli to benzyniaki są czulsze na olej jak dla mnie nic się nie powinno stać.
Ale poczekaj może na opinię kogoś mądrzejszego :P

[ Dodano: Pią 18 Mar, 2011 ]
aha dopisz jeszcze klasy oleju opisane na butelce bo to że nie było dopsku diesel wcale nie znaczy że ich nie spełniał
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
kris

Post autor: kris »

nic nie bedzie ;)
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Spoko- locko-Maroco-doczytałem i jest i do beny i do diesli z turbo.
Także wygaszam temat. :oops: :mrgreen:
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Olej do beny a diesla - jeśli ma takie same oznaczenia różni się tylko jednym .
Do diesla ma dodatek uodparniający go na wyższą temperaturę .
Podyktowane jest to tym , żeby się nie odkładał nagar w turbinie .
Dolanie 0,5 l oleju do beny nie pogorszy w znaczny sposób jego parametrów , będzie tylko troszkę mniej odporny na wysoką temperaturę a jeśli diesel nie jest wyposażony w turbo - nie ma to żadnego znaczenia .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

driver98 pisze:Lepkość 15W/40
az ciarki mnie przeszly ... trzeba bylo superol cc dolac
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

cidzej pisze: trzeba bylo superol cc dolac
cidzej, zostawie to bez komentarza.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

MinisterQ, no trudno,ale nie sprawdziłem na czym powinien jeździć,po kupnie robiłem wymianę,a jak się okazało,że ma być 10W/40 to było za późno,no i nie mam w tej sytuacji odwrotu. :cry:
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

driver98, co to znaczy , że nie masz odwrotu ?
Pod groźbą więzienia , ktoś Ci zabronił ?
Robisz wymianę na ten co minimum powinien być i tyle .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

driver98 pisze:MinisterQ, no trudno,ale nie sprawdziłem na czym powinien jeździć,po kupnie robiłem wymianę,a jak się okazało,że ma być 10W/40 to było za późno,no i nie mam w tej sytuacji odwrotu. :cry:
Miałem identyczną sytuacje czyli kupiłem auto i zalano mineralnym ze 2-3 razy co 10000 km. To był błąd wiec zmieniłem na półsyntetyk 10/40 i do dziś jest bardzo dobrze, żadnych wycieków. Najlepiej zmień, wiadomo ryzykowne ale wlej 10/40 dla dobra auta.

O ile nie mylę masz chyba Mondka MK2. Na forum Mondka forumowicze doświadczeni z diesla zalecają 10/40.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mikosz, a tu mamy niedoświadczonych :mrgreen:
Jeśli silnik nie ma wycieków ani nie "spala" oleju - zalewać silnik półsyntetykiem a później albo zostać na pół albo zalać pełnym syntetykiem .
Jeśli są wycieki - to nareperować silnik i zrobić to co pisałem wyżej
Jeśli silnik "spala" olej - nareperować silnik i również zrobić to co pisałem o wymianie oleju.
Nie ma żadnego ryzyka
Nie mamy już olei typu Selektol czy Superol gdzie tworzył się w silniku nagar
Wszystkie teraźniejsze oleje silnikowe mają dodatek zmywający który nie dopuszcza do tworzenia się nagaru
Setki razy pisaliśmy tu na forum o olejach silnikowych i przechodzeniu na taki jaki zaleca producent
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Jamszoł, a mi 2lata temu jak robiłem kurs na kop-ładowarki prowadzący dalej próbował wciskać że jak w lantrze z minerala przeszedłem na półsyntetyk mogłem se silnik rozwalić- na czasie gość co :lol:
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Jamszoł, mówią,że nie przechodzi się z niższej klasy oleju na wyższą,co prawda mam mały wyciek przy chłodnicy oleju,ale mam w planach to usunąć jak tylko zrobi się cieplej,bo nie mam garażu i wszystko robię pod chmurką.No a z tym półsyntetykiem chyba zaryzykuję przy najbliższej wymiance,a to już niebawem.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
ODPOWIEDZ