Zakup Oriona D - czy warto

Pytania i wątpliwości związane z zakupem Escorta, czyli na co należy zwrócić uwage, aby nie kupić skarbonki bez dna

Moderator: Moderatorzy

Webler
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2013, 11:47
Lokalizacja: Wlkp

Zakup Oriona D - czy warto

Post autor: Webler »

Witam wszystkich


Znalazłem takie ogłoszenie sprzedaży Oriona

http://olx.pl/oferta/ford-orion-1-8d-CID5-ID5BIGf.html


Pisałem już z właścicielem, mówi że przebieg ok. 147,000km bo rzadko jeżdżony był, od 20 lat w jednej rodzinie, podwozie w dobrym stanie tylko jedna dziurka 2cm, mam go niedługo jechać oglądać i teraz mam takie pytanie do was

Czy warto go wziąć? Pojeździ jeszcze trochę? Wiadomo że 23 lata robią swoje a stary dizel 1,8 potrafi płatać figle ale autko nie wygląda źle
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

z tego opisu i ze zdjecia to nikt nie powie czy to dobre czy parch :)
jak silnik suchy i podloga cala to pojezdzi jeszcze z pare lat :D
ale z tym silnikiem to ty raczej nie scigaj sie ze swiatel :d
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Webler
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2013, 11:47
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Webler »

Wiadomo o osiągi mi nie chodzi na razie jeżdżę starym fiatem 45 koni (kiedyś miał) więc gorzej już nie będzie, przy czym pali mi 9-10 litrów Pb - może być tylko lepiej


Boje się że jak kupie ten dyliżans to się po 2 tyg. rozleci, no ale tego przewidzieć nie można

Kumpel kupił starego Escorta 1,8 z porzebiegiem 360.000 za 1400 w listopadzie i jak dotąd śmiga bezawaryjnie a daje cały czas pełną petardę więc zależy jak sie trafi
kris

Post autor: kris »

Lewe tylne nadkole do roboty ale tak to ładny orionek,dopicować i pojeździ ;)
Webler
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2013, 11:47
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Webler »

A ten silnik jak panowie oceniacie? Endura-D 1,8 bez turbo nie powinna robić takich cudów jak TD - mniej szmelcu do popsucia sie :razz: Zimą bedzie jeździł czy bede sie musiał z Uno przeprosić? :lol:

Poza tym z tego co widać na fotkach nie jest pognity koło wlewu paliwa - czyli za dużo nalotu to on miał nie bedzie bo każdy escort którego widziałem był tam robiony, wuja we fieście miał wlew na opaski bo blache wyżarło na 10cm wkoło
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Webler pisze:mówi że przebieg ok. 147,000km
w ogłoszeniu 47000
Ciekawe czy nie 247 lub 347
Webler, pamiętaj , że licznik zeruje się w Esach przy 99999 km i obietnica właściciela , że tam jest 147000 km - przymykaj oko

Oblukaj dobrze silnik - także od dołu
Posłuchaj przy odpalaniu
Jeśli będziesz do niego jechał - zanim odpalisz silnik - sprawdź ręką czy nie jest ciepły
Jeśli jest ciepły - odpuść go sobie
Sprawdź z tyłu wzdłużnice - od mocowania tylnej belki w tył wzdłużnic
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Webler
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2013, 11:47
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Webler »

347 nie będzie bo wiem jak wygląda Escort po takim przebiegu, lakier tragedia, wnętrze tragedia wszystko poprzecierane i pourywane, motor chodzi jak stara kur* tak jak i wspomaganie

247 może być

Facet mówi że 147 bo z nim pisałem na priv - wiadomo mówić można różne rzeczy ale nie wygląda na dużo więcej, lakier ładny, zgnity mocno nie jest

Trochę pokrętny jest (sprzedawca, nie Orion) bo pisze że nie wie ile to ma mocy - starczy w dowód zerknąć (wiadomo 60KM urywającej przeguby szatańskiej siły)

Niby żona pana sprzedawcy jeździła 8 lat do roboty 20km w obie strony, wcześniej autem jeździł dziadek gospodarz, w deszczu nawet auta nie zapalał (nigdy nie wiadomo)

Nie mówie że kłamstwo na kłamstwie a wózek może być jakąś tam okazją, nie chciałbym na totalna minę trafić mimo wszystko
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2014, 23:10 przez Webler, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Webler pisze:w deszczu nawet auta nie zapalał (pierd*)
Spróbuj mojego ojca wyciagnąć gdzieś jak będzie padał deszcz
Prędzej w Totka 6 ustrzelisz niż uda Ci się go nakłonić na wyjazd samochodem z garażu gdy pada deszcz :mrgreen:
Mam nadzieję , że trafisz dobrze
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Webler
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2013, 11:47
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Webler »

Pierwsze wrażenie robi dobre trzeba powiedzieć, za 1,5k do nego w wersji ghia z szybami w prądzie - luksus :lol:

Jak bedzie ciężko zapalał to ani nie warto sie w to bawić, jak będzie za bardzo spróchniały też - cena jaka jest każdy widzi ale sory chciałbym sb trochę polatać bo do samego podziwiania Oriona kupować to troche niewypał :razz:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Webler, pamiętaj - sprawdź czy silnik nie jest ciepły
Bo jak ciepły to coś się dzieje przy odpalaniu i koleś go zagrzeje przed Twoim przyjazdem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Webler pisze:Endura-D 1,8 bez turbo nie powinna robić takich cudów jak TD
Nie ma to znaczenia, te silniki różnią się tylko osprzętem, który potrafi sprawiać jakieś tam problemy (np. booster), ale tragedii nie ma.
Diesle escortowe są trwałe ogólnie, nawet TD potrafią tłuc kilometry i niewiele sobie robić z przebiegów typu 300-400tyś.

Tego diesla najlepiej kupować zimą. W obecnych temperaturach nawet względna padaka odpali, i będzie w miarę normalnie działać.
Ujemne temperatury weryfikują dwie rzeczy - poprawne ustawienie pompy wtryskowej, oraz kompresję (przy czym da się tak ustawić pompę że będzie odpalał w miarę dobrze na mrozach nawet ze stosunkowo słabą kompresją). Niestety rzadko który mechanik potrafi poprawnie ustawić pompę wtryskową przy wymianie rozrządu, a potem zimą jest płacz i piłowanie rozrusznika, i narzekanie na to jaki ford i jego diesle są do dupy.

W zasadzie poza tym co napisał Jamszoł to niewiele da się sprawdzić - pomar kompresji kosztuje i jest czasochłonny, więc nie ma raczej o nim mowy.
Sprawdź jeszcze czy dymi, jeśli dymi - to na jaki kolor, czy się jako tako zbiera (pomimo że to wolnossak, to np. z pompą boscha te diesle sobie radzą w miarę dobrze).
Po kupnie obowiązkowo wymiana rozrządu - bo paski lubią pękać, a wtedy kończy się to remontem głowicy. Do tego warto wymienić też świece (polecam z Opla 1.7D/TD, są lepsze od fordowskich).

Aa, wycieki z dekla pokrywy zaworów niestety się zdarzają, i nie dyskwalifikują silnika - uszczelnić to czasem ciężko, i nawet oryginalne uszczelki potrafią cieknąć po jakimś tam czasie.
Zimą - trochę czasu mija zanim się zrobi ciepło w kabinie - wolnossak = mniejsze spalanie = większa sprawność diesla = mniej ciepła
Warto też zaopatrzyć się w dobry akumulator - zimą oszczędność na aku może nie zostać wybaczona przez ten motor (polecam co najmniej 70Ah i co najmniej 680A prądu rozruchowego, miło widziane więcej)
Warto też sprawdzić w jakim stanie jest rozrusznik - fabrycznie montowane były rozruszniki 1.5kW, w połączeniu z ujemnymi temperaturami i wiekiem = słabe kręcenie = fail. Polecam rozruszniki od focusa, 2.2kW.
I olej - nie bój się zmienić na półsyntetyk, albo nawet syntetyk fordowski (ford formula f) - zapewne w chwili obecnej pływa w nim minerał, a to jest najgorsze co ten silnik może w sobie mieć. Mity o wyciekach po "zmianie oleju na lepszy" wstaw od razu między bajki.

I to chyba tyle...
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

A ja jak czytam ten temat, to mam wrażenie że niedługo ludzie będą szukali samochodu poniżej 1000zł który będzie w bdb stanie i pojeździ kilka lat. Nie oczekuj cudów, jak chcesz to Ci za te same pieniądze mogę moje clio pogonić i będziesz mógł sobie nawet na światłach poszaleć :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Uno 45 to jest lepszy zwijacz asfaltu niz orion 1.8d wiec osiagami mozesz byc rozczarowany
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nie zauwazylem jakiejs roznicy w czasie dzialania ogrzewania w przypadku D i TD, nagrzewaja sie wg mnie podobnie.

A co do mocy, to da rade tym 1.8D jezdzic dynamicznie, moze palic gum nie bedzie,bo jest troche za ciezki ten przod (sam blok silnika bez miski i kola zamachowego wazy 72kg, do tego ciezka glowica), ale do dynamicznej jezdzie po miescie tez sie nadaje, a wyprzedzanie to redukcja na 3 i w razie rozwiniecia za duzej predkosci 4 i jakos daje rade :)

A co do odpalania zima,to zauwazam,ze im szybciej kreci rozrusznik tym szybciej i latwiej te auta odpalaja, zaraz po naladowaniu akumulatora i wlozeniu go cieplego do auta kreci jak szalony i nie ma problemu z odpaleniem w duze mrozy o ile wszystko jest w nim sprawne i to nawet przy przebiegu 340tys km (albo wiecej) bo takiego 1.8D mialem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Webler
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2013, 11:47
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Webler »

Dzięki wszystkim za pomoc, otóż nie chcę żeby ten samochód wciągał wszystko na drodze, z całą stanowczością decyduję się na tego wolnossącego 1,8 z 60KM (nie)mocy :mrgreen:

Uno może i laczka smaży dobrze i buta ma jak na 1,0 niezłego ale to fura ojca a ja ją tylko pożyczam czasami, niestety ojciec nie przywiązuje wagi do samochodu i zawsze jak posprzątam zostawia mi koszmarny syf, wozi tym wszystko - cement, drzewo, śmieci, kosy spalinowe, pali fajki jak lokomotywa i cały fotel kierowcy jest powypalany

A ten Orion to było by moje 1. autko, o które bym w miarę możliwości jak najbardziej dbał, nie chce kupować na 1. za drogiej fury bo wiadomo jak jest, pojeździ rok - wg mnie dobry zakup

Cudów w żadnym razie nie oczekuję, dzięki ale Clio mnie nie jara za bardzo :razz: Orion większa fura lepiej się drogi trzyma, Clio to jednak bardziej coś jak Uno co przy 120 lata jak żyd po pustym sklepie :lol:

Po mieście jeżdżę rzadko, praktycznie tylko trasy więc jak się już ten potężny 1,8 rozbuja to będzie szedł a ze świateł nie muszę laczka do 3 biegu smażyć
ODPOWIEDZ