[mk7] problem z wrzuceniem biegu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

[mk7] problem z wrzuceniem biegu

Post autor: jk1978 »

no to nastał problem u mnie tylko dokładnie nie wiem z czym. biegi mi wchodzą idealnie ale nie zawsze. bywa że nie mam problemów z wrzuceniem biegów bardzo długo a czasami podczas jazdy nagle wrzucenie biegów staje się niemożliwie albo trzeba na chama wrzucić używając dużej siły - dotyczy to każdego biegu. czasami też podczas wrzucania biegu wstecznego szarpnie całą budą (problem ten jednak rozwiązałem bo zawsze przed wrzuceniem wstecznego daję bieg "do przodu" i dopiero wsteczny i nie mam problemów - poduszkę tą pod serwem wymieniłem bo ona też dużo mieszała). czy pada mi docisk, tarcza, samoregulator czy jeszcze inny diabeł. jest jeszcze jedna sprawa. mogę pedał wcisnąć "w dół" jak i podnieść "do góry" i to nie śrubą samoregulatora a zwyczajnie nogą - w volvo tak nie mam :-). aha i skrzynia normalna (nie z podnoszonym wstecznym), i silnik 1,6 zetec
Awatar użytkownika
Kleszczak
Posty: 1440
Rejestracja: 24 lut 2015, 07:10
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Pojemność: 2000
Rocznik: 1993
Generacja: MK6
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Kleszczak »

spróbuj wcisnąć jeszcze raz sprzęgło.
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Wcisnięcie jeszcze raz sprzęgła jest półśrodkiem (który zresztą stosuję i niestety ale zawsze się nie sprawdza) a mi chodzi bardziej o rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jk1978, rozwiązania?
-sprawdzenie mechanizmu wybierania pod lewarkiem i ewentualna likwidacja luzów
-sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni, ewentualne uzupełnienie
-sprawdzenie stanu synchronizatorów, a tu już wchodzi rozkładanie skrzyni więc i wszystko inne się sprawdza w bebechach - ewentualna naprawa. Ze względu na koszty bardziej opłaca się zakupić jakąś inną sprawdzoną używkę chyba że znasz się na ty, robisz to sam i masz dostęp do tanich części.
-sprawdzenie stanu mechanizmu sprzęgłowego - docisk, linka, łożysko, tarcza itd... ewentualna wymiana.
-kontrola pozostałych poduszek zawieszenia zespołu napędowego wraz ze skrzynią
Nic więcej powodującego takiej jak wspominasz efekty nie jestem sobie w tym momencie w stanie przypomnieć.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

chyba spale to auto i to dosłownie. wsumie sprzęgło + olej + uszczelkę + linkę + samoregulator mam (kupiłem kiedyś na zapas) ale jak wymienię te podzespoły to już chyba będzie dosłownie wszystko co wymieniłem prócz zbiorniczków, serwa i bebechów silnika
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

sprawdzenie poduszek pod silnikiem i skrzynią też się przyda

[ Komentarz dodany przez: Yagr: Sob 21 Mar, 2015 ]
Jedna poduszka już wymieniona - co kolega napisał. Na resztę poduszek zwracałem uwagę w swoim poście.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Ale czy jakby to była wina jakiejś poduszki to czy nie byłby to problem ciągły a nie okresowy??? Czy jest opcja że pada docisk???
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jk1978 pisze:Ale czy jakby to była wina jakiejś poduszki to czy nie byłby to problem ciągły a nie okresowy??? Czy jest opcja że pada docisk???
i wlasnie dlatego bardziej bym ostawial problem w okolicach sprzegla. Jak dla mnie to co napisal Yagr jest ok,ale w kolejnosci od konca :D

MK7 nie ma samoregulatora, regulacja jest sruba (moze warto ja troche podkrecic i zobaczyc czy jest poprawa?)

W mk7 da sie pociagnac pedal sprzegla do siebie, aby to troche utrudnic powinna byc sprezyna,ale jej brak nie czyni niczego zlego poza tym ze pedal jest luźny w pozycji neutralnej i latwiej pociagnąć.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Sprężynkę wymieniałem na nową oryginalną :-). Podciągałem już parokrotnie śrubą i jest już sprzęgło wyżej niż hamulec. Półksiężyc jest i myślę że jego sprawką jest to że pedał mogę do góry nogą pocisnąć (wydaje mi się że ząbki się pokończyły i umożliwiają podniesienie pedału). Narazie bardziej schylałbym się ku dociskowi gdyż sprzęgło jest jeszcze fabryczne
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Przecież pisze ze w mk7 można ten pedal pociągnąć do siebie. Tak ma być a ząbki na polksiezycu nie mają nic do tego,to zaszlosc po samoregulatorze z mk5-6 i w mk7 może nawet ząbków nie być a i tak będzie ok.

A skoro sprzęgło oryginał to na pewno docisk też. Zresztą tego lepiej nie wymieniać osobno.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ