Krzyżak skrzyni biegów zatarty

Moderator: Moderatorzy

mazi292

Krzyżak skrzyni biegów zatarty

Post autor: mazi292 »

Witam. No dzis po robocie wracam do domu i dup mam tylko drugi bieg, skrzynia lata wiadoma rzecz ale jakoś zajechałem na 2 biegu te 6km.

Już byłem w warsztacie i urwał się ten drążek bo zatarł się krzyżak..

Problem w tym że nie ma zbytnio części na alledrogo, nie wiem da radę kupić to w jakimś sklepie na śląsku?

w intercarsie też tego nie maja
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mazi292, nie do końca wiem o jaki krzyżak ci chodzi ale całe skrzynie na pewno znajdziesz i może sie okazać że cię to taniej wyniesie niż sprowadzanie i wymiana tej części w skrzyni ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

krzyżak od drążka zmiany biegów - tak wnioskujęmazi292,
Zajedź no na jakiegoś szrota albo do Karola Małego lub się z Karolem skontaktuj - on przez płot ma szrota
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mazi292

Post autor: mazi292 »

To jest to co u mnie, zdjęcie znalezione w necie też z esiora....

Obrazek
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zadzwoń do Karolka - telefon masz na dole każdego z jego postów
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mazi292

Post autor: mazi292 »

No muszę się z nim jutro skontaktować i ewntualnie podjechać roboczym samochodem.

A jeszcze pytanie o koszty naprawy to zaśpiewał mi 150zł, to dużo?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dużo - nie powinien wziąć za samą robociznę więcej jak 50 zl
Sam to zrobisz z kanału
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mazi292

Post autor: mazi292 »

No właśnie tak też mi się wydawało że to za dużo ale jak to koleś stwierdził roboczogodzina 140zł :twisted:

Wymiana rozrządu u nich to 400zł........

Wszędzie po 200zł wymieniają a tu dwa razy drożej... No nic dzięki ci za info a ten krzyżak to jest to co wchodzi ta blacha okrągła i to się śrubą z nakrętką przykręca ten drążek?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Eee... no jak to tylko o krzyżak wybieraka chodzi to nie masz się czym przejmować - zrób jak ci Jurek radzi ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tak z jednaj strony dochodzi do tego wałka co wylazi ze skrzyni a z drugiej do tej puszki co jest pod spodem woza (pod wajchą zmiany biegów
Ale można wybić sam krzyżak i tylko jego wymienić
Roboty może na 10 minut - ale pod wozem wtedy potrzebne 2 osoby - co by jedna potrzymała drążek i przytrzymała przy nim młotek a druga drugi - mniejszy młotek i wybijak w garść
Ośki krzyżaka powinny wyleść bez trudu
Raptem do wybicia jedna ośka a od skrzyni odkręcasz jedną śrubę zaciskającą krzyżak na wałku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mazi292

Post autor: mazi292 »

Czyli tej wajchy nie muszę wymieniać? Bo z tego wnioskuje że tam się to pod wajchą też mocuje. OK.

Dzięki za info, zadzwonię do Karola to może coś załatwi...

A jeszcze jedno. Przyczyna tego że to się urwało, zatarło jakaś jest? Może mieć to coś wspólnego że odkąd go kupiłem to miałem problem ze wstecznym biegiem? Trzeba było go mocno wbić, bo jak nie to czasem była wiertarka, czasem wchodził dobrze.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mazi292, jak wsteczny nie chce wchodzic to naciskaj w jego strone jakbys chcial go wbic (ale delikatnie bo po co na sile) i w miedzyczasie popuszczaj delikatnie sprzeglo a zobaczysz ze od razu wskoczy :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
karol MAŁY

Post autor: karol MAŁY »

Wajchów do zmiany biegów u nas jak mrówków :mrgreen: z jakiego chcesz 3 drzwi 5 drzwi kombi sedan zielony czerwony i nawet fioletowy :mrgreen: co do ceny myśle że wiecej jak 40 nie wezmą :razz:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mazi292, żółta strzałka wskazuje śrubę , którą wykręcasz
W niebieskim kółku masz tą część krzyżaka , którą musisz rozebrać
Przykładasz młotek , tak jak narysowałem a drugim młotkiem + wybijakiem walisz tak jak dałem czerwoną strzałkę
To samo robisz z tą wajchą , którą dostaniesz od Karolka .
Następnie wmontowujesz ją do drążka - tego co idzie od wajchy zmiany biegów .
Potem wciskasz wystający drążek od skrzyni biegów do środka skrzyni , naprowadzasz krzyżak na ten drążek , wyciągasz ręką drążek ze skrzyni - tak , żeby skrzynia była na " luzie " - przytrzymujesz ręką ten drążek , żeby się już nie przestawiał , druga osoba siada za kółkiem i ustawia wajchę zmiany biegów ( delikatnie - bez nerwacji ) na sam środek czyli tam gdzie powinien być " luz "
Zaciskasz śrubą krzyżak i sprawdzasz , czy wejda wszystkie biegi
Sprawdzanie - przód/tył - najlepiej 3 i 4 bieg
W lewo - 1 i 2 bieg - w prawo 5 i wsteczny bieg.
PAMIĘTAJ
Wajcha idzie w lewo - drążek przy skrzyni idzie w prawo , wajcha w prawo - drążek w lewo / wajcha do przodu - drążek do tyłu / wajcha do tyłu - drążek do przodu
Zawsze drążek idzie odwrotnie niż wajcha.
Jeśli w którąś stronę będzie nie teges - to popuszczasz tą śrubę zaciskową przy krzyżaku i przestawiasz - ale o " włos" - nie więcej.

Prościzna- zrobisz sam na rowie

Obrazek
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mazi292

Post autor: mazi292 »

No już się pytałem tam koło karola na złomie :D

W poniedziałek jadę odebrać to coś bo ma go przewrócić na bok żeby wykręcić.

[ Dodano: Wto 08 Mar, 2011 ]
Sory za post pod postem.

No więc zostało to zrobione i esior śmiga, tylko kurde troche lata ta skrzynia w dół i w góre ma takie luzy, da się to jakoś zniwelować?
ODPOWIEDZ