Katalizator, czy strumienica.

Moderator: Moderatorzy

emceha

Post autor: emceha »

Ja już Ci Robert na Shout Boxie pisałem że nie mam kata tylko strumienicę i na przeglądzie full wypas :mrgreen: Nawet spaliny są ok. Ja bym wstawił w wybebeszoną puszkę po kacie kawałek rurki i z głowy ;) Dalej masz puszkę (diagnosta nie skuma że w środku nie ma porcelany, musiałby mieć rentgena w oczach :lol: ) a i sound się troszkę zmieni (ale pewnie na tym Ci aż tak bardzo nie zależy).

YOUR CHOICE!!!
Marcin2m

Post autor: Marcin2m »

No i jak zakończyła się sprawa?
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Sprawa zakończyła sie rurką w puszce, ale jak dorwę orginała kata w dobrym stanie to chyba normalnie wstawię bo denerwuje mnie ten głośniejszy odgłos.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

robertford, marna szansa zebys znal na 100% przebieg tego kata co kupisz, a jak ma katalizator duzo ponad 100tys, to teoretycznie powinien isc powoli do wymiany,ale wiadomo, w polsce to raczej nierealne. Uzywka to jednak uzywka,ja bym na Twoim miejscu przyzwyczail sie do odglosu :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Odnowie troche temat bo wlasnie wrocilem z warsztatu. Wycieli mi katalizator i w zamian za starego kata wstawili nowa strumienice... dobra decyzja czy raczej kat mogl zostac??
Patryk

Post autor: Patryk »

To juz Ty sam musisz ocenic czy odglos Ci sie podoba, czy osiagi sie poprawily a potem sie okaze czy przeglad przejdzie :mrgreen:
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

O odglos i osiagi mi nie chodzilo bo sama strumienica to za duzo nie da. Chodzilo mi o to zeby pozbyc sie kata bo byl juz zapchany i ma to niby troche obnizyc spalanie.
Patryk

Post autor: Patryk »

wiec jak sam uwazasz oplacilo sie :?: :cool:
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

SlaVkoEg pisze:O odglos i osiagi mi nie chodzilo bo sama strumienica to za duzo nie da. Chodzilo mi o to zeby pozbyc sie kata bo byl juz zapchany i ma to niby troche obnizyc spalanie.
A mocno był zapchany?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
pppp

Post autor: pppp »

Testowalem u siebie rure w katalizatorze i za glosno bylo. Taki nieprzyjemny metaliczny odglos. Uniwersalny katalizator Bosal z montarzem to koszt około 250 pln
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Mi tam ten odlos nie przeszkadza. Jak muzyka leci to i tak go nie slysze pozatym az tak bardzo sie nie zmienil :)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

SlaVkoEg, coś ci dała ta strumienica czy nic ?? poza dźwiękiem
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

No właśnie!!!!! Bo nie wypowiadasz się.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Koyot

Post autor: Koyot »

Powrócę do tematu bo ten problem zaczyna mnie dotykać.
Musze wymienić u siebie katalizator bo się rozsypal i przytkał mi układ wydechowy.
Poszedłem do jednego warsztatu i tam mechanik powiedział mi żę skoro mój Eskorcik ma tylko(???) 190 tys. przebiegu to lepiej zamontować katalizator uniwersalny niż strumienicę. Stwierdził że strumienice montuje się raczej przy wyższych przebiegach.
Koszt strumienicy z montażem to 150zl, a kata z montażem to 300zl.
Może ktoś mi powie czy on ma rację czy tylko naciąga?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

strumienica to element który zastępując katalizator ma zmniejszyć opory wydechu i zdynamizować maszynę (przynajmniej teoretycznie) Przebieg ma tu znaczenie o tyle że właśnie w granicach150-200kkm pada katalizator i myśli się o oszczędnościach. Strumienicę kupisz za 50zł więc jeśli sam sobie wymienisz to 100 masz w kieszeni. No ale gwoli ścisłości to uniwersalny kat kupisz w cenie 150-200 zł a jesteś wtedy fair wobec prawa ;)
Reasumujac - twierdzenie że do jakiegoś tam przebiegu wstawia się katalizator a powyżej strumienicę to bardzo oryginalna mitologia :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ