Tłumik dziurawy inierówna praca silnika 16efi

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Kasa pożyczona i tłumik kupiony. W sobotę wymiana.
Benko

Post autor: Benko »

Powodzonka w wymianie
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Benko pisze:Powodzonka w wymianie
a będzie potrzebne :P ile ja się kiedyś namęczyłem żeby to rozkręcić0 temperatura wydechu i woda pod autem robią swoje :/ na szczęście obeszło się bez palnika/BSKi
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Benko

Post autor: Benko »

Szczęściaz ja palnikiem musiłem nagrzewać aa Ale trzeba być pozytywnie nastawionym :lol:Napisz jak się udało
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Mam nadzieje, że pójdzie łatwo bo nie mam palnika i nie mam dojścia do takich rzeczy. Mam jeszcze jedno pytanie. Będę wymieniał także uszczelkę (okrągła, ścianki kształtu stożka i spleciona z drucików) między katalizatorem a dwururką. Rura i kat są przykręcone na dwie śruby i na każdej śrubie jest sprężynka, chcę je wymienić bo są strasznie luźne. Może mi ktoś powiedzieć na oko ile one mają długości. Kupiłem dzisiaj te sprężynki, ale babki chyba mi dała do 1,6. Sprawdziłem po indeksie na opakowaniu. Nigdzie nie mogę znaleźć do 1.4.
Benko

Post autor: Benko »

Moim zdaniem wielkość tych sprężynek od 16 efi powinna pasowć do 14 .efi Ale to tylko moja teoria
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Babka dała mi do 1.6 16V. Znalazłem na allegro taką jaką powinienem mieć http://allegro.pl/sprezyna-tlumika-ford ... 85191.html


A to jest ta, którą mam http://allegro.pl/sprezyna-tlumika-ford ... 85190.html
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gajek, ja kiedys kupowałem sprężynki razem ze śrubami - dawno było i nie pamiętam jakie i za ile ale chyba w aso to było i całkiem normalna cena. A warto to wziąć bo to nie są zwykłe śruby ale utwardzone i z tym zgrubieniem powyżej gwintu. Ja musiałem swoje kątówką posmyrac bo inaczej się nie dało...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Śruby kupione nowe i sprężynki wymieniona na odpowiednie. Mam też nową uszczelkę, pomiędzy katalizatorem a tłumikiem, jest metalowa u na taki dynksik i nie wiem czy ma być u góry czy na dole?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gajek pisze: u na taki dynksik i nie wiem czy ma być u góry czy na dole?
Dynksik musi do czegoś pasować - luknij no na rury z bliska
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Znów zonk. Baba w sklepie dała mi tą uszczelkę od focua 1.6 Kolejna rzecz, która nie pasuje. Jutro muszę ją wymienić.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gajek, dobieraj tą druciankę uszczelkę na wymiar. U mnie też niedawno źle z katalogu dobrali i założyłem jakąś z hondy ;) Nawet ciut grubsza była co mi akurat pasowało ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

przypomina mi się jak sam się bawiłem w odkręcanie tych śrub,ogólnie masakra,jedną przetrwała odkręcanie,druga pękła i do tego została w tłumiku,tylko rozwiercanie pomogło,oczywiście po zmianie tej metalowej uszczelki (siatki) nie było szczelnie,ale napchalem tam gdzie nie przylegalo prawidłowo silikonu odpornego na temp. i jakoś przestało przepuszczać spaliny i przez rok jazdy nie rozszczelniło się. Kupiłem oryginalną uszczelkę i właśnie ona nie do końca przylegala,pewnie było coś krzyże lub zjedzone przez rdze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Wy mówicie o uszczelce, która jest pomiędzy dwururką a katalizatorem. Mi chodzi o tą co jest między katalizatorem a tłumikiem środkowym. Tu macie link http://allegro.pl/uszczelka-katalizator ... 78520.html


Drucianą już kupiłem kiedyś Bosala.

A śruby, które trzymają dwururkę i kata kiedyś odkręcałem z bratem i w dwie osoby dało rade. Ja trzymałem jedną grzechotkę a brat drugą i on kręcił kluczem. Ale grzechotka była pożyczona bardzo dobra, kosztowała jakieś kosmiczne pieniądze. Było ciężko je odkręcić, po chwili kręcenia poszły i teraz lekko się je odkręca. Śruby i tak kupiłem teraz nowe. Problem pewnie będzie ze śrubami, które trzymają kata i tłumik środkowy.

[ Dodano: Pią 11 Mar, 2011 ]
Tłumik wymieniony. Problem był ze śrubami, które trzymają kata i tłumik środkowy (cieliśmy je). Po ściągnięciu tłumika końcowego okazało się, że jest w nim pełno wody. Jak ją wylaliśmy było coś koło pól litra wody. Co mam zrobić aby woda się tam nie gromadziła w takiej ilości?
ODPOWIEDZ