Hamulce przód - max i min.

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Hamulce przód - max i min.

Post autor: elnino »

Miałem wymieniane tarcze i klocki 16 tysi temu, suwmiarką mierzyłem tarcze mają 19mm nowe podobno mają 20mm więc chyba jeszcze są dobre (?) klocki "na oko" 5mm. Tarcze po zewnętrznej nie mają rantu nawet. Ale zastanawia mnie bo nie wiem jak to jest w essich, czy te podwójne tarcze mają "z natury" tą zewnętrzną cieńszą od wewnętrznej? bo wygląda to trochę dziwnie. Dokładnego pomiaru mikrometrem dokonam we wtorek w pracy ale wg suwmiarki tak jak mowię 19 i tyci tyci.

Klocki na pewno kwalifikują się do wymiany bo nowe z tego co gdzieś wyczytalem mają 2cm a te moje na oko 5mm.

Z tego co wyczytałem - klocki to proste - zawleczka, trzpień i wyciągam starem wkładam nowe.

Ale cały czas mam wątpliwości czy tarcze też wymieniać czy przy kolejnych klockach (?)
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tarcze są OK
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=5716
Ostatnie zdjęcie
Tarcze sa równe - jedna i druga strona mają ten sam wymiar
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

klocki ATE, TRW, BREMBO, Motorcraft? - generalnie jazda miejska więc dużo dojazdów i hamowania a też doczytałem że są klocki o różnych twardościach okładzin przystosowane do różnego typu jazdy? warunków? teraz miałem bodajże ATE ale nie mam porównania z inną marką
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Lepiej jak klocki są miękkie - bo nie zrąbią Ci tarcz
Proponuję TRW choć pozostałe co tu wypisałeś - też mogą być
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

elnino pisze:Klocki na pewno kwalifikują się do wymiany bo nowe z tego co gdzieś wyczytalem mają 2cm a te moje na oko 5mm.
okładzina cierna ma 1 cm. grubości
elnino pisze:moje na oko 5mm.
nie ma tragedii,jeszcze troche można pośmigać ;)
elnino pisze:Z tego co wyczytałem - klocki to proste - zawleczka, trzpień i wyciągam starem wkładam nowe.
dokładnie a składasz w odwrotnej kolejności
elnino pisze:klocki ATE, TRW, BREMBO, Motorcraft?
Ferodo Premium,szczerze je polecam,naprawde dobre klocki ;)
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

elnino pisze:klocki ATE, TRW, BREMBO, Motorcraft?
ATE, Textar, z tym że Textar dość mocno pyli, ale hamuje bardzo ładnie.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kris pisze:okładzina cierna ma 1 cm. grubości
Nigdy w życiu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Jamszoł pisze:Nigdy w życiu
szkoda ,że mi zaj...li te klocki RH,miałem nówki,pokazał bym ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

TRW mają albo 1,8 albo 2 cm - nie licząc blachy
To samo Ferodo
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Jamszoł pisze:TRW mają albo 1,8 albo 2 cm - nie licząc blachy
To samo Ferodo
no tera Jurek to żeś dowalił do pieca,1,7-1,8 cm. to całkowita grubość z blachą ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

OK - niech Ci będzie - blacha ma coś koło 4 mm :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

OK - niech Ci będzie - okładzina niech ma 13 mm. :mrgreen:
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

koledzy mam problem wziąłem ze sklepu dwa komplety klocków (w końcu to zrobię). bo podobno do mojego rocznika są dwa typy - z blaszką i bez. Czy te z blaszką przysparzają dodatkowej roboty przy wymianie w sensie jakieś sprężynki blokady itp? nawet nie wiem jakie były poprzednio szczerze powiem. Aha no i jak to jest że (wczoraj dokładny pomiar)

prawa tarcza ma 19mm klocek 6mm
lewa tarcza ma 18,6mm klocek 4mm

co może być przyczyną takiego nierównomiernego ścierania? słyszałem o niejednolitej strukturze klocków, może tak być?

Zbieżność i zawieszenie mam ok. Tarcze nie biją, nie ściąga auta, generalnie wydaje się że wszystko jest ok.

Drugie pytanie ważne na jutro na 6 rano:

- czy przy wymianie klocków na kole jest konieczne wciskanie cylinderka? wg relacji jamszoła zrozumiałem, że jest to konieczne w chwili gdy chcemy zacisk zdjąć całkowicie z koła.

- co z rantem? klocek sie na nim dotrze czy pilnikiem zjechać do równego lub kątówką?

- płyn hamulcowy wymieniam w takiej kolejności:

1. odkręcam zbiorniczek strzykawką maksymalnie dużo wysysam i wlewam do butellki.
2. dolewam nowego płynu
3. tylnie prawe koło odkręcam i zakładam wężyk na odpowietrznik zanurzając go (koniecznie?) w starym płynie tak by zachować strefę bez powietrza i ryzyka zapowietrzania
4. dolewam płynu do zbiorniczka tak długo aż tylnim prawym kołem poleci nowa ciecz (po czym ją poznam? przecież w układzie może się zmieszać ze starym płynem?)
5. dolewam miedzy min a max zakręcam wszystko i...?

- odpalam woza i krótka przejażdżka?
- odpalam gaszę i ewentualnie dolewam?
- daję popalić wozowi żeby płyn się zagotował i sprawdzić poziom?
- ewentualnie odpowietrzyć coś? pompa abs itd?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino pisze: czy przy wymianie klocków na kole jest konieczne wciskanie cylinderka?
Tak bo będziesz zakładał nowe - grubsze klocki i jak nie wciśniesz tłoczka w cylinderek to Ci nie wlezą
elnino pisze: co z rantem? klocek sie na nim dotrze czy pilnikiem zjechać do równego lub kątówką?
Od bidy kontówką ale nie będziesz miał przez dłuższy czas hamulca - to znaczy będzie ale słaby
Tarcze zdemontuj i daj je na tokarnie do przetoczenia
elnino pisze:płyn hamulcowy wymieniam w takiej kolejności:
to OK - ale w "międzyczasie sprawdzaj i jak by było mało to dolewaj płynu do zbiorniczka bo zapowietrzysz cały układ od góry
elnino pisze:odpalam woza i krótka przejażdżka?
Nie - po złożeniu hebli - najpierw pod pompowujesz hamulec , żeby cylinderki wylazły tyle ile muszą wyjść bo za pierwszym depnięciem pedał będziesz miał w podłodze
elnino pisze:daję popalić wozowi żeby płyn się zagotował i sprawdzić poziom?
Oczywiście można , ale nie radzę - zagotowany płyn to zapowietrzony układ + ewentualnie pokrzywione tarcze :)
Zwykłe normalne hamowanie - tyle , że często
elnino pisze: ewentualnie odpowietrzyć coś? pompa abs itd?
Tak jak pisałem do góry - jak będziesz pilnował i dolewał płynu - u góry nic nie musisz odpowietrzać .
elnino pisze: tak długo aż tylnim prawym kołem poleci nowa ciecz (po czym ją poznam? przecież w układzie może się zmieszać ze starym płynem?)
Poznasz - płyn będzie czysty
Jak skończysz z prawym tylnym - robisz to samo z lewym tylnym - następnie prawy przód a na końcu lewy przód


Tak - wężyk zanurzasz w plynie - bo jak się nie zgrasz z kimś kto będzie pedałował to będziesz miał zassane powietrze poprzez odpowietrznik do cylinderka a gdy masz wężyk - zassany będzie płyn a cylinderek nie zostanie zapowietrzony :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Jamszoł pisze:Od bidy kontówką ale nie będziesz miał przez dłuższy czas hamulca - to znaczy będzie ale słaby
Tarcze zdemontuj i daj je na tokarnie do przetoczenia
czyli nie ma opcji w ogóle żeby założyć klocki bez przetaczania tarcz?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
ODPOWIEDZ