Zbyt duza temperatura silnika

Moderator: Moderatorzy

wasio24

Zbyt duza temperatura silnika

Post autor: wasio24 »

Witam mam problem z tempratua silnika mam escorta mk7 1.6 16v 1997 z klimatyzacja po jakis 20 minutach jazdy w cieple temperatura dochodzi az do maximum wtedy musze sie zatrzymac wiatrak nie wlacza sie woda w chlodnicy jest ale jesli w jezdze a wlaczona klimatyzacja to temperatura trzyma sie w polowie co moze byc przyczyna i czemu przy klimatyzacji jest ok przepraszam za bledy[/list]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

wasio24, gdy masz włączoną klimatyzację - masz włączony wiatrak przy chłodnicy
Sprawdź wtyczkę gniazdo - przy czujniku odpowiedzialnym za załączanie wentylatora chłodnicy
Albo masz coś z wtyczką/gniazdem albo sam czujnik masz do wymiany
Czujnik masz od spodu węża , który idzie od termastatu do chłodnicy
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=3378&start=0
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Tomek R
Posty: 49
Rejestracja: 23 sty 2015, 17:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Tomek R »

A ja mam problem taki: Wentylator chłodnicy nie włączał się. Sprawdziłem na krótko i działa, więc wymieniłem włącznik wentylatora chłodnicy na nowiusieńki, i dalej nie włącza się. Nie wiem co jeszcze może być przyczyną takiego stanu. Bo termostat chyba już nie ma tu znaczenia. Póki co poprowadziłem kabel do kabiny i zamontowałem włącznik, Ale za dwa miesiące jadę do Chorwacji i muszę to zrobić. Nie jestem w stanie sprawdzić temperatury dokładnie,bo wskazówka zatrzymuje się w połowie i stoi jak zaklęta. Nie mam na to pomysłu.
Eskortuję Escortem Eskorty
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Tomek R, a ty czasem nie masz wentylatora sterowanego przez eec? W końcowych rocznikach nie było prostego rozwiązania z termowłącznikiem. Poza tym jeśli masz eec5 to czujników temperatury było chyba ze 3... jeśli to eec5 to powinno się dać podpiąć to do kompa i zdiagnozować.

W zasadzie to niewiele wiemy o twoim autku bo stukonnego mk7 to ja nie kojarzę.... rocznik 2000 to nie wiem czy produkcja czy data rejestracji u nas składaka.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Tomek R
Posty: 49
Rejestracja: 23 sty 2015, 17:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Tomek R »

hm. czymkolwiek jest eec5 nie wiem. postaram się to sprawdzić, a silnik mam 90km - pomyliłem się :) 2000 to produkcja - tak wynika z DR.
Eskortuję Escortem Eskorty
siwyrs2000
Posty: 150
Rejestracja: 01 sie 2014, 21:20
Lokalizacja: malopolska
Pojemność: 2000
Rocznik: 1992
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Post autor: siwyrs2000 »

u mnie w rsie przyczyna roznych awari okazala sie puszka z bezpiecznikami i tez wentylator sie nie wlanczal
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tomek R, to raczej Yagr ma rację, sterowanie odbywa się przez komputer. Jak odepniesz czujnik temperatury ten od kompa (nie wskaźnik) to powinien się na maxa włączyć sam. Jak się nie włącza to może być upalony bezpieczenik przy akumulatorze lub uszkodzony przekaźnik zielony przy aku,albo uszkodzona wiązka. Więcej możliwości nie ma chyba że upalony komputer
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Tomek R
Posty: 49
Rejestracja: 23 sty 2015, 17:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Tomek R »

same bezpieczniki mam wszystkie sprawne. Parę dni temu z nerwów sprawdzałem omomierzem każdy z osobna. Zastanawiam się, bo skoro na krótko działa, to już raczej reszta obwodów powinna być sprawna. No chyba, że jest w układzie coś, co dodatkowo włącza wentylator.
Jestem cały głupi, więc idę dziecku pomalować sufit :)

[ Dodano: Sob 11 Kwi, 2015 ]
Wiesiu, a któy to czujnik temperatury od kompa? Ten nad termostatem?
Eskortuję Escortem Eskorty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tego nie wiem, bo nie mam 1.6. Odepnij wszystkie i włącz na zapłon, poczekaj z 5-10 sekund i powinien się włączyć. A na krótko do jak sprawdzasz? Wpinasz + i - prosto pod wentylator czy inaczej?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Tomek R
Posty: 49
Rejestracja: 23 sty 2015, 17:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Tomek R »

pod kostkę którą się wpina do włącznika wentylatora .
Eskortuję Escortem Eskorty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Czyli zwarles styki w tej kostce czujnika?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Tomek R
Posty: 49
Rejestracja: 23 sty 2015, 17:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Tomek R »

dokładnie tak
Eskortuję Escortem Eskorty
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Tomek R, a możesz zapodać vin z DR? Zobaczymy co wyskoczy po zdekodowaniu. Jeśli po zwarciu pinów we wtyczce wpinanej pod termowłącznik went. startuje to chyba masz zwylkły obwód uruchamiania z termowłącznikiem, tak jak w mk5... ale nie wiem jak to się powinno zachowywać przy nowsxym kompie... :/
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Tomek R
Posty: 49
Rejestracja: 23 sty 2015, 17:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Tomek R »

skoczę do auta i za 10 min podam :)

[ Dodano: Sob 11 Kwi, 2015 ]
W0LVSDL0886176039

[ Dodano: Sob 11 Kwi, 2015 ]
ojŻony DR mam :)
Więc VIN mój podam pewnie późnym wieczorem
Eskortuję Escortem Eskorty
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ciekawe.. etis forda tego vinu nie rozpoznaje..
Ale to nie pierwszy taki przypadek...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ