Zbieżność

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Zbieżność

Post autor: kamil4769 » 02 lut 2012, 01:03

Witam Koledzy. Ostatnio musiałem wymienić maglownice. Aż w sumie dwa razy bo jedna ze szrotu ciekła. Na tej ostatniej co teraz mam, bez ustawiania zbieżności miałem kierownice idealnie wyprostowaną, lecz ściągało mnie na prawo i brało już opony.

Pojechałem na zbieżność i mechanik powiedział że mam zużyte tuleje ale jakoś postara się to ustawić. Kierownica po tym była leciutko w lewo.

Dzisiaj pojechałem do innego warsztatu, wymienili tuleje, końcówki drążków i ustawili zbieżność. Ale kierownica jest sporo w lewo. Nic nie ściąga, opon na razie nie bierze z tego co zauważyłem. Zbieżność ogólnie ok. Na tym sześciokącie nie ustawie bo nic mi to nie da. Zły kąt. Powiedzieli że to tylko niby na kolumnie mogą wyregulować jakoś.

Koledzy, powiedźcie co mam zrobić? Jechać do innego warsztatu, czy gdzieś jest jakaś regulacja tego? Proszę o odpowiedz , Dzięki i Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20710
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 02 lut 2012, 11:39

kamil4769 pisze: Kierownica po tym była leciutko w lewo.
kamil4769 pisze:Ale kierownica jest sporo w lewo.
rozumiem ze na tej samej maglownicy.

A jak duzo w lewo jest,bo w escorcie mozna na kierownicy regulowac o 60 stopni.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 » 02 lut 2012, 12:04

Tak kolego, na tej samej maglownicy.
Kierownica gdzieś jest tak o 30 stopni w lewo.

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20710
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 02 lut 2012, 12:29

dla mnie to dziwne ze jeden gosc potrafil ustawic kiere w miare dobrze i nie narzekal a inny nie potrafi na nowych drazkach. Mam nadzieje ze Jamszol sie wypowie i bedzie wszystko jasne. przeciez kierownicy nie sciagal nikt to powinno dac sie ustawic, na laczeniu maglownicy i kolumny kierowniczej nie da sie zle ustawic,wiec jak dla mnie to zbieznosc jest zle ustawiona.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1412
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 » 02 lut 2012, 14:29

Z tego co ja wiem to jak byłem na zbieżności to mechanik najpierw kazał mi ustawić kiere prosto jak należy,a potem ustawiał zbieżność,no i po tym wszystko było dobrze.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4466
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r » 02 lut 2012, 14:31

u mnie dokładnie tak samo jak driver napisał, może ten mechanik co robił zbieżność ustawiał ją na kierownicy lekko skręconej?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d

Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1412
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 » 02 lut 2012, 14:58

S3ci0r, jakaś pierdoła z tego mechaniora :grin:
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21323
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 02 lut 2012, 15:48

Dokładnie - jak piszecie
Ustawia się kierownicę na wprost - blokuje ją i dopiero się ustawia zbieżność
W tej chwili - jedna końcówka drążka jest wkręcona za mocno a druga za mało
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki » 02 lut 2012, 15:54

Tych gości na stacjach diagnostycznych to trzeba pilnować bo często olewają podstawowe sprawy. Mają blokady do idealnego blokowania kierownicy to niech korzystają, jeśli zblokuje dobrze i nie ma luzów nigdzie to musi być prosto, ale często wlezie do auta zablokuje na oko kluczykiem (często minimalnie krzywo) i później wychodzi że kierownica jest przechylona minimalnie co drażni :/

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20710
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 02 lut 2012, 23:00

ja szczescia do zbieznosci tez nigdy nie mam, mi zawsze mimo uzywania blokad ustawiaja zle, musza poprawiac z 2-3 razy i wtedy juz nie wytrzymuje i sobie odpuszczam i w praktycznie kazdym aucie mam minimalnie przestawiona kierownice :( musialem sie do tego przyzwyczaic.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

bronx

Post autor: bronx » 16 maja 2012, 16:41

To ja mam koledzy pytanie, wlaśnie wracam ze zbieżności po zmianie końcówek drążków.
Pytam się gościa jaki wynik a on mi mówi 5mm ( ale co to za wartość), a w książce pisze coś że 2mm.
Dodatkowy wydaje mi się że auto nerwowe na skręcanie się zrobiło od prędkości ok 70-80km/h - a może to autosugestia.
A co z tą zbieżnością , dobrze mi to ustawił ?

Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG » 16 maja 2012, 17:01

bronx, trzeba było jechać do zakładu gdzie masz wszystko jak na tacy podane na wydruku :P
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD

bronx

Post autor: bronx » 16 maja 2012, 17:02

jarekezg, gosc to jakimis laserami ustawial, caly czas przy nim bylem ale nic z tych podzialek nie zrozumialem, zerkalem tylko czy wszedzie jest tak samo

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21323
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 16 maja 2012, 18:02

bronx, dla Twojego woza :
Zbieżność przednich kół
0 +/- 10 stopni
Czyli najbezpieczniej ustawić na 0 ( zero) i tak fachowiec powinien je ustawić .
bronx pisze:A co z tą zbieżnością , dobrze mi to ustawił ?
W zasadzie - źle
Powinien tak jak napisałem wyżej
bronx pisze:Dodatkowy wydaje mi się że auto nerwowe na skręcanie się zrobiło od prędkości ok 70-80km/h - a może to autosugestia.
NIe - może być nerwowy i zbyt czuły na ster
6.11.2010/28.08.2012_16.30

bronx

Post autor: bronx » 16 maja 2012, 19:47

Jamszoł, czyli rozumiem ze mam jechać na reklamacje ? ....

ODPOWIEDZ