Wyciek na przekładni

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Wyciek na przekładni

Post autor: elnino » 07 mar 2013, 08:49

Na miesiąc przed przeglądem wybrałem się do diagnosty, ten stwierdził wyciek na przekładni. Chociaż płynu mi nie obywa jest to po prostu obrzygane i pomieszane z brudem i piaskiem.

Pod autem też nie ma plam.

Pytanie czy jest sens się bawić i to ruszać? Czy perfidnie umyć karcherem przed przeglądem?

Jeżeli robić, to czego potrzebuję? Znalazłem na allegro zestaw naprawczy za 80zł ale jest tam mnóstwo uszczelek i zimeringów oraz cybantów a ja tam nie widzę by to wszystko było. Wyciek jest od góry tzn patrząc pod maską za dolotem na przekładnię w miejscu gdzie idą przewody ciśnieniowe jest dużo mazi/błota z piaskiem i olej/płyn. Ale szczerze miałem tak odkąd mam te auto a więc kilka lat. Teraz pogroził że mi nie podbije przeglądu.

Ruszać to? Myć czy dać mechanikowi do regeneracji?

Jeżeli nie myli mnie orientacja to jest to w tym miejscu jak na foto

https://plus.google.com/photos/10735691 ... banner=pwa
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20710
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 07 mar 2013, 09:07

fotka nie dziala,brak uprawnien.

jak na wejsciu przewodow do przekladni,to moze byc uszkodzony oring uszczelniajacy, mozna to latwo naprawic. Jak cieknie z innego miejsca,to nie wiem. Ja bym to umyl i zobaczyl jak wtedy sie brudzi. A moze akurat okaze sie ze leci tak malo ze i diagnosta nie bedzie sie czepiac,bo nie zauwazy ;) (pojedz do innego diagnosty)
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 07 mar 2013, 09:10

teraz powinno być ok. inny się przyczepi pewnie o VIN na podłodze bo nie wyraźny a u tego już robiłem przegląd kiedyś więc jak co to się będę kłócił że jest zgodny z resztą bo sam go przecież sprawdzał rok temu.

musze jeszcze pozbyć się migającego błędu abs coś tam z napinaczami pasów. ale to poszukam na forum
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

kris

Post autor: kris » 07 mar 2013, 18:09

Szykujesz się do tego przeglądu jak kardynały do konklawe :D,umyj to miejsce i jedź do innego diagnosty,łachy bez,nie chce to nie zarobi,olej dziada,a później obserwuj to miejsce na spokojnie,jak sie coś będzie działo to wtedy do naprawy ;)
U mnie nigdy vinu nie szukali w podłodze,co wy tam macie za diagnostów służbistów :d
Odnośnie błędu,miga ci abs czy napinacze?

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 07 mar 2013, 20:30

airbag, 4 razy przerwa 4 razy juz to kiedys poruszalem na forum ale nie robilem bo miga tylko czasami jak sie zachce nie ma reguły ale musze to ogarnac niestety w koncu
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21323
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 07 mar 2013, 21:10

4 /4 - napinacze pasów
No to czeka Cie nurkowanie pod fotele - z boku od strony progów - pod osłoną plastikową - żółte kabelki i wtyczki
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10834
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 07 mar 2013, 21:20

pod fotelem sprawdz, u mnie np jak sie fotel max do przodu pociagnie to kostka delikatnie sie rozsuwa i przestaje kontaktowac
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 10 mar 2013, 15:04

sprawdziłem kostkę przy progu tzn rozpiąłem i zapiąłem z powrotem ale dalej mruga a dostać się do końca kabla między tunelem a szyną to masakra bez zdjęcia fotela chyba nierealne nawet nie ma jak tam wsadzić ręki
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21323
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 10 mar 2013, 15:12

Nooo bez demontażu fotela się nie da aaa
Siłownik z wtyczką i przewodem zlezie Ci wraz z siedzeniem
Jak to wygląda , masz tu - http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?p=85044#85044
6.11.2010/28.08.2012_16.30

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 10 mar 2013, 15:15

widzę, że rozkopałeś fotel ale wtyki ok i szukałeś dalej, gdzie potem szukałeś usterki i czy znalazłeś? zastanawiam się czy nie zacząć od końca właśnie czyli od prostego dostępu i na koniec zabrać się za fotel wtedy to przynajmniej się już przygotuję i kupię nowy napinacz

ewentualnie da sie to jakoś pocyganić przed przeglądem na krótko? bezpiecznik wyjąłem to świeci cały czas :/

sorry za OT jeżeli mogę prosić o rozdzielenie wątku bo się porobił misz masz.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21323
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 10 mar 2013, 15:43

Nie doszedłem do tego , który fotel lub połączenie nawaliło
Miga do dzisiaj i nie chce mi się kopać :mrgreen:
Co ma do tej migającej kontroli diagnostyka ?
Nigdy diagnosta mi nie zaglądał do woza - podczas oględzin woza
Jedyna wsadzenia łba do środka to było sprawdzenie numeru Vin na podłodze
6.11.2010/28.08.2012_16.30

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 10 mar 2013, 15:44

wsiadał włączał sobie światła i wszystkie przyciski z deski ręczny zaciągał i mu ta kontrolka zwróciła uwagę stwierdził że mrugający airbag to poważna usterka i zagrożenie wybuchem poduszki i mi nie podbije jak tego nie zrobie tak samo jak przekładni.

zdjąłem fotel dostalem sie do tego napinacza wyglada wszystko ok poruszalem w lewo i w prawo tą wtyczką i słychać cykanie na zapłonie.

ciężko mi zdiagnozować czy to coś dało bo airbag raz mruga raz nie, nie ma reguły. zastanawia mnie tylko czemu taka sama kostka i napinacz jest u pasazera skoro nie mam airbag pasazera (?)
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

ODPOWIEDZ