Strona 1 z 1

szczegolowe pytanie o maglownice

: 01 lip 2014, 03:22
autor: APAP
Witajcie

W aucie ford escort ghia wersja europejska mk7 1,6 zetec 16V 1998r przyszla kolej na wymiane cieknacej maglownicy ze wspomaganiem. Mam pytanie poniewaz uzywany zamiennik tej czesci chce zakupic przez ALLEGRO i chce podjac odpowiedni wybor a wiem ze osoby tutaj sie znajdujace wiedza jak dana czesc wyglada i na co nalezy zwracac uwage. Jak wiadomo nie oplaca sie kupno nowej czesci (tzn.oplaca lecz trzeba miec na to przeznaczona gotowke). Czy moglby mi ktos profesjonalnie pomoc w podjeciu decyzji? Zamieszcze kilka linkow dzieki ktorym mam nadzieje ze uzyskam pomoc dzieki Wam. Moga byc tez wskazowki.

1. http://allegro.pl/ford-escort-maglownic ... 57775.html

2. http://allegro.pl/maglownica-ford-escor ... 02572.html

3. http://allegro.pl/maglownica-przekladni ... 62613.html

4. http://allegro.pl/ford-escort-maglownic ... 77693.html

5. http://allegro.pl/ford-escort-mk7-1-6-m ... 24868.html

Z góry chcialbym przeprosic jezeli temat znajduje sie w nieodpowiednim miejscu i przepraszam ale jestem tutaj nowy. Pozdrawiam

: 01 lip 2014, 07:04
autor: WieSiu
Jedyne na co należy zwrócić uwagę to czy przewody doprowadzające u Ciebie olej są wciskane czy wkrecane. Jeśli to będziesz wiedzieć to kupisz odpowiednią

: 01 lip 2014, 12:59
autor: APAP
A czy dam rade dostrzec to badz zlokalizowac za pomoca dotyku otwierajac maske auta? Czy istnieje jakis sposob aby to rozpoznac bez rozkrecania czesci ?

: 01 lip 2014, 13:24
autor: WieSiu
Tak, zdro zdjecie wejscia przewodow do maglownicy,tam gdzie kolumna kierownicza wchodz do przekładni

: 30 lip 2015, 11:22
autor: macino1987
Witam,

Mam problem u mnie w esiu z przekładnią, z tego co powiedziało kilku mechaników.
Stwierdzili zgodnie że są 3 rodzaje przekładni i różnią się nie tylko wejściem przewodu olejowego do maglownicy ale i rozstawem śrub...

Przyczyna obaw pojawiła się już jakiś czas temu po ustawieniu zbieżności. Podczas skręcania w lewo/prawo oraz jednoczesnym przyspieszaniu strasznie głośnio klupie (w zasadzie brzmi jakby klocki haczyły o tarcze hamulcowe). Gdy hamuję silnikiem to tego niema... Czasem się zdarza że znika na jakiś czas. Klupie w momencie cofania na wstecznym, klupie ponownie jak ze wstecznego ruszam do przodu.

Jak pisaliście mogły by to być przeguby, wewn/zewn. Ale powinni to mechanicy wykryć, przecież w uszkodzonym przegubie byłyby wyczuwalne luzy na półosiach i przegubach.

Wracając do tematu maglownicy. Może ktoś mi podpowiedzieć jak poznać jaką maglownicę mam w esiu 1,8 TD, bez klimy, '94 w kombi?
I może ktoś z forum ma taką maglownicę na sprzedaż? Info to zapraszam na priv :)

: 30 lip 2015, 11:30
autor: WieSiu
Zrób zdjęcia okolic wejścia przwewodow do maglownocy i wejście drążka kierowniczego to będzie łatwiej pomoc w ocenie tego co masz.

: 30 lip 2015, 18:17
autor: S3ci0r
pierwsze słyszę o jakimś innym rozstawie śrub, z tego co wiem to są tak na prawdę 2 przekładnie z czego ta trw występowała w dwóch rodzajach wyjścia na kolumnę kierowniczą, jedna była z dużym kółkiem, druga z małym. oba kółka są przemienne więc co komu wygodniej założyć :P

: 30 lip 2015, 18:19
autor: Jamszoł
jene mają węże przykręcane na gwint a drugie są dokręcane na wcisk - jedną śrubą
Tak miał nonam w RS-sie

: 30 lip 2015, 18:22
autor: S3ci0r
żeby doprecyzować
Jamszoł pisze:jene mają węże przykręcane na gwint
czyli każda końcówka przewodu wchodząca do maglownicy jest wkręcana na gwint
Jamszoł pisze:a drugie są dokręcane na wcisk - jedną śrubą
przewody w tym wypadku są wciskane w gniazda, na nie zakłada się kawałek blaszki i dokręca jedną śrubą. ten typ to TRW

: 30 lip 2015, 18:32
autor: Jamszoł
APAP pisze:Z góry chcialbym przeprosic jezeli temat znajduje sie w nieodpowiednim miejscu i przepraszam ale jestem tutaj nowy
Dołączył: 01 Lip 2014
Rzeczywiście - nowy :mrgreen: