jak naprawić maglownice

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1932
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

jak naprawić maglownice

Post autor: ARIEL » 31 sty 2006, 16:16

cześć to znów ja może ktoś wie jak naprawić maglownice od 1.4i 91 bo na nierównej nawierzchni strasznie mi stuka co muszę kupić i jak to zrobić i ile to mnie będzie kosztować może ktoś ma jakieś zdjecia jak się ją rozbiera [/fade]

Grzegorz

Post autor: Grzegorz » 31 sty 2006, 18:44

A masz wspomaganie? jak nie to będzie o wiele łatwiej. Części kupisz bez problemu w sklepie ,,P-MIX" w Tychach Ul. Mikołowska 160. tel. 2168362 www.pmix.pl wysyłają też części pocztą. Za drążek kierowniczy dałem ok. 40 zł sztuka, dochodzą jeszcze do tego dwie tulejki które osadzone są w obudowie przekładni. Jak będziesz odkręcał dużą platykową nakrętkę do regulacji luzu przekładni uważaj bo jest ona zabezpieczona punktakiem w trzech miejscach. spiłuj zabezpieczenia pilnikiem bo inaczej zniszczysz gwint przy odkręcaniu. Regeneracja przekładni zajeła mi ok 1h 30 min. bez wyciagnięcia i zabudowania spowrotem do auta. Jeśli będziesz potrzebował jeszcze informacji to chętnie pomoge.

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford » 31 sty 2006, 18:48

Ja również przyłanczam sie do niko. Jak możesz to opisz szczegółowo jak to zrobiłeś, może z jakimiś fotami. Ja mam bez wspomagania i mam ten sam problem. Strasznie stuka po bruku.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT

Mariusz

Post autor: Mariusz » 31 sty 2006, 21:28

robert a to napewno wina maglownicy?? moze znowu laczniki ci poszly ??

Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1932
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL » 31 sty 2006, 22:50

no tu niko bez wspomagannia a gdzie ta śruba nie widze nawet vz kanału masz foto. grzegorz------- mariusz o jaki łaczniki chodzi ci ?gałka pręt jabłko[ śąskie][przegłłób jest oki listwa jest wy.... bana . co mam kupic ijak rozebrać ?

Mariusz

Post autor: Mariusz » 31 sty 2006, 22:54

łącznik stabilizatora, koszt nowego zamiennika od 25 do 70 zl zalezy od producenta a to najczesciej psujaca sie rzecz w zawieszeniu w essim. popatrz w archiwum chuba nawet wiesiu robil fotorelacje z wymiany lacznik

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20710
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 31 sty 2006, 23:02

Mariusz, nie zrobilem takiej relacji,ale zrobie,bo cos czuje ze powolutku przez ta prace w pizzerii znow bede mial cos do wymiany w zawieszeniu (tak za pare miesciecy,takie mam wrazenie) i wtedy na pewno wymienie to sam pstrykajac od razu fotku. Lacznik wymienia sie banalnie, dwie srobki na strone i po klopocie:D
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1932
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL » 31 sty 2006, 23:03

LAcze jet oki . maglownica wśrodku stuka ?łoczniki są nówki

Mariusz

Post autor: Mariusz » 01 lut 2006, 14:57

WieSiu pisze:Mariusz, nie zrobilem takiej relacji,ale zrobie,bo cos czuje ze powolutku przez ta prace w pizzerii znow bede mial cos do wymiany w zawieszeniu (tak za pare miesciecy,takie mam wrazenie) i wtedy na pewno wymienie to sam pstrykajac od razu fotku. Lacznik wymienia sie banalnie, dwie srobki na strone i po klopocie:D
hehe to standard sie robi u mnie na wiosne ;) chyba wiesiu uda mi sie ciebie wyprzedzic z fotorelacja, czekam tylko zeby sesja jakos przeszla i sie biore za wymiane bo stupa, puka a mnie szlak trafia

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford » 01 lut 2006, 19:45

Mariusz to maglownica, od początku jak go mam to mi delikatnie stuka.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT

Grzegorz

Post autor: Grzegorz » 01 lut 2006, 19:46

A więc: najpierw wymontowałem przekładnie z samochodu odkręcając końcówki drążków od piast oraz (Niestety nie mam cyfrówki żeby zrobić foty) czterech śrób od karoserii samochodu. Po rozłączeniu z kolumną kierownicy wyciągłem ją z samochodu. Najpierw ściągnołem gumowe osłony drążków. Drążki odkręciłem kluczem do rozkręcania rur tzw. ,,żabki" po ściśnięciu listwy w imadle (oczywiście listwe zabezpieczyłem blachą aluminiową 5 mm, można też drewnem.) Stare tulejki które osadzone są w obudowie wyłamałem śrubokrętem i na ich miejsce umieściłem nowe. Na koniec odkręciłem plastykową śrubę którą reguluje sie luz w przekładni i wyciągłem z obudowy plastykowy tłoczek i umieściłem nowy po czym wkręciłem z powrotem śrubę do momentu kiedy skasował się luz. Srubę widać z pod spodu samochodu od strony przedziału pasażersiekiego. Odkręca się ją za pomocą imbusa albo patentowego klucza, zależy który rocznik samochodu. Proponuje najpierw pilnikiem usunąć trzy napunktowania tej śruby bo można przy odkręcaniu uszkodzić gwint. I po wszystkim założyłem nowe osłony drążków i zabudowałem przekładnie do samochodu. Potem ustawienie zbierzności i wszystko ok.

Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1932
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL » 01 lut 2006, 20:10

ile cię to kosztowało można wiidzić
fiesta 1.4 tdci
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-

Grzegorz

Post autor: Grzegorz » 01 lut 2006, 20:42

drążek kierowniczy ok. 40 zł szt., osłona drążka ok 13zł szt., tulejki + tłoczek nie pamiętam ale ok. 50 zł. Uważej na gwint śruby regulacji luzu nowa kosztuje 60 zł!!!! jak spiłujesz zabezpieczenia tej śruby to można ją wkręcić zpowrotem.

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford » 02 lut 2006, 19:21

To ja podam koszt, bo pytałem się na tej stronie co podał Grzegorz www.pmix.pl
Witam.
Zestaw naprawczy przekadni kierowniczej bez wspomagania kosztuje 160zł i jest na miejscu.
W skład zestawu wchodzą: 2 pokrycia i uszczelnienie waka kolumny kierowniczej, tulejka ślizgowa listwy zębatej, tuleja dociskowa listwy, sprężyna dociskowa i nakrętka sprężyny.
Mamy również kompletną przekładnię (zamiennik) za 465zł.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford » 02 lut 2006, 19:24

Grzegorz pisze:A więc: najpierw wymontowałem przekładnie z samochodu odkręcając końcówki drążków od piast oraz (Niestety nie mam cyfrówki żeby zrobić foty) czterech śrób od karoserii samochodu. Po rozłączeniu z kolumną kierownicy wyciągłem ją z samochodu. Najpierw ściągnołem gumowe osłony drążków. Drążki odkręciłem kluczem do rozkręcania rur tzw. ,,żabki" po ściśnięciu listwy w imadle (oczywiście listwe zabezpieczyłem blachą aluminiową 5 mm, można też drewnem.) Stare tulejki które osadzone są w obudowie wyłamałem śrubokrętem i na ich miejsce umieściłem nowe. Na koniec odkręciłem plastykową śrubę którą reguluje sie luz w przekładni i wyciągłem z obudowy plastykowy tłoczek i umieściłem nowy po czym wkręciłem z powrotem śrubę do momentu kiedy skasował się luz. Srubę widać z pod spodu samochodu od strony przedziału pasażersiekiego. Odkręca się ją za pomocą imbusa albo patentowego klucza, zależy który rocznik samochodu. Proponuje najpierw pilnikiem usunąć trzy napunktowania tej śruby bo można przy odkręcaniu uszkodzić gwint. I po wszystkim założyłem nowe osłony drążków i zabudowałem przekładnie do samochodu. Potem ustawienie zbierzności i wszystko ok.
I co po tej operacji nie ma stuków w przekładni jak jedziesz po nierównościach czy bruku?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT

ODPOWIEDZ