Poprawa mocy silnika.

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Poprawa mocy silnika.

Post autor: elnino »

Od jakiegoś czasu chodzi mi to po głowie, bawienie się przy boosterze i podkręcanie go do 1Bar oraz grzebanie przy turbinie raczej zostawmy... po prostu nie mam o tym zielonego pojęcia, a warsztaty się tego nie podejmą. Dlatego biorę pod uwagę inne rozwiązania, bez wątpienia tańsze i prostsze w realizacji.

Chodzi mi o takie możliwości jak wymiana przepływomierza na być może inny - jeżeli istnieje taka możliwość bez dodatkowych kosztów to na jaki?

Filtr powietrza, gdzieś czytałem na forum jeden z userów testował KN. Z tego co dobrze kojarzę Tigerbart podsumował test stożek vs. wkład, 1:0 dla wkładu w Dieslu. Czy od tamtej pory pojawiło się coś nowego na rynku?

Śruby regulacyjne na pompie wtryskowej Lukas - podobno można sporo pomieszać, ale też i coś można samodzielnie spróbować ewentualnie wrócić do starych ustawień.

Różnego typu formuły do paliwa - czy to w ogóle coś daje?

Dobranie się do EGR? - tylko... gdzie to jest i jak to wygląda? :lol: dużo o tym czytałem, ale jak to wygląda - nie mam zielonego pojecia :D

Coś jeszcze można sprawdzić, zrobić, podmienić ?

Nie spodziewam się, że samochód zyska nagle 20KM więcej, ale liczę, że chociaż trochę poprawi dynamikę samochodu.

Z takich dodatkowych informacji, membrany boostera nowe, mają kilkaset km, intercooler suchy i drożny, turbina z żadnej strony nie jest zabrudzona olejem itp. więc wyglada na to, że jest szczelna. Auto w zakresie obrotów 2000 do 2500zł dostaje mocy. Wężyki przelewowe szczelne, nowe, filtr paliwa nowy, oleju również, silnik bez wycieków, więc generalnie pod tym kątem chyba nie można niczego zarzucić.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

dobry mechanik na stole do pomp może Ci zwiększyć dawkę paliwa - ale wtedy od nowa będziesz się uczył jeździć , żeby Ci nie palił 20/100
Z tym , że regulacja też chyba trochę kosztuje
Resztę się dowiesz od tych co ich tu wspomniałeś
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

No tak, jest jeden taki serwis który może pobawić się przy pompie i liczy sobie 900zł za ustawianie jej na nowo na stole bez gwarancji na oczekiwany efekt, jednocześnie nie zajmują się w ogóle turbo więc w razie czego jeszcze by się okazało że zacznę podróżować od warsztatu do warsztatu i nie wyjdzie to na dobre a poleci dobre kilkanaście stówek...
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

elnino pisze:bawienie się przy boosterze i podkręcanie go do 1Bar oraz grzebanie przy turbinie raczej zostawmy... po prostu nie mam o tym zielonego pojęcia,
czytałem gdzieś opis i nie jest to jakoś masakrycznie skomplikowane (o ile mnie pamięć nie myli)- jak znajdę dam link
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Jarek wiem o czym mówisz, gdzieś to czytałem, problem polega na tym, że jak rozreguluję to może być zonk... wolałbym akurat tę kwestię oddać w ręce kogoś kto już to robił, bo robiąc coś pierwszy raz można się nauczyć, ale i zepsuć wpędzając się w niepotrzebne koszty.... chociażby za flaszkę na spocie wszystko tylko nie ja do takich rzeczy ;)
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

elnino, jak wszystko masz sprawne,to lepiej nie ruszaj,wywłaszcza gdy finansowo nie jesteś przygotowany na ewentualne problemy. Takie jest moje zdanie. Najlepiej jakbyś znalazł rzeczywiście kogoś kto ogarnie i turbo i pompę na raz,byś miał większą pewność że dobrze to zrobił
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Pewnie masz rację wiesiu, ale wiesz jak to jest. młody jestem, głupi i porywczy. Człowiek chciałby coś więcej wydusić z autka nie dla wyższej prędkości a lepszego przyspieszenia i tak kombinuje. :)
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

No tak, czyli lepiej przyzwyczaić się do fabryki wyjdzie taniej i bezpieczniej dla silnika... czytałem dużo tematów i ludzie mieli różne doświadczenia na plus z kilkoma sposobami poprawienia osiągów, no ale z tego co widzę po opinii na tym forum gdzie udzielają się faktyczni posiadacze Escortów, warto chyba zaufać ekspertom. No, chyba że jakimś cudownym sposobem wygram 2000zł w Totka, wtedy pomyślę nad modyfikacjami :)

Przy okazji chciałbym się dowiedzieć, czy czas 13,78 0-100km/h to wynik dobry, czy wskazujący na problemy z autem?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Jak na klekota to dobry :)
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jarekezg pisze:Jak na klekota to dobry :)
TD powinien być trochę szybszy. Ale tu wchodzi w gre obciążenie, szerokość laćków, stan filtrów i nawet kierunek wiatru nie wspominając o wkładce mięsnej ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Zresztą nie umiem opanować tego płynnego rozpędu samochodu, raz wyjdzie 13,78 raz 15sek... wszystko właśnie rozchodzi się o to, kiedy przerzucić bieg na wyższy bo już silnik nie wyciąga tej mocy na niższym biegu, trzeba będzie to kiedyś przetestować na jakimś starym lotnisku. Ale mimo wszystko wydawało mi się, że te prawie 14sek to sporo jak na taki silnik z turbo... i że takie maximum to powinno być 11-12sek.

Yagr, auto puste, ja 70kg :D
opony 195/50/15
zimny silnik, bak ok 15l
paliwo ultimate
cóż więcej...
Filtry nowe

http://www.youtube.com/watch?v=F1dv4b554XY Tak to wyglądało
Ostatnio zmieniony 04 maja 2011, 10:46 przez elnino, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Widzę, jesteś ze śląska. Polecasz jakiś konkretny warsztat?

Ja znam dwa, z czego żaden Turbo się nie podejmie tylko pompa i to na stole tj. Adamczyk w Piekarach i Diesel Service w K-cach.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

elnino, wg danych fabrycznych powinien mieć niespełna 12s - ale tak jak wspomniałem wcześniej - to są dane uzyskiwane w czasie testów w konkretnych, okreslonych normami warunkach - na drodze nigdy takich warunków nie ma więc te twoje uzyskane niespełna 14s to wcale nie musi być zły wynik. Za dużo jest czynników na to wpływających.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

elnino, mialem okazje raz jezdzic takim endura z 1998 rokum,bo lukas chcial go kupic i powiem szczerze ze gorzej sie to zbieralo niz moje 1.8TD co mialem. Ale moze mu cos dolegalo,wiec nie jest to wiarygodna informacja. Wlasciwie to przyspieszal bez wiekszych wrazen
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Rozumiem, trochę mnie to martwiło nieukrywam, bo można by rzec, skończyłem wszystko co było do zrobienia w Essim, jestem w plecy okrągły tysiąc z tego powodu a dla mnie to gigantyczna suma, więc jak tylko uda mi się z tego wygrzebać chciałbym po prostu wynagrodzić sobie te zszargane nerwy i polepszyć coś w samochodzie a nie tylko naprawiac zużyte hamulce, zawieszenie i pół silnika.... mam 21 lat, a nerwów tyle co nie jeden 40 latek z 6 dzieci i bezrobotną żoną, mam nadzieję, że w końcu ess się odwdzięczy...
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
ODPOWIEDZ