Nie działa 2 bieg dmuchawy
Moderator: Moderatorzy
Nie działa 2 bieg dmuchawy
Witam Panowie. Nie wiem co zrobić. Nie mam już siły. Wymieniłem bezpiecznik termiczny przeczyściłem styki kostek przychodzących do bezpiecznika termicznego i dalej nie działa. Mam zrobione obejście do bezpiecznika od klimy ale to chyba nic nie ma wspólnego z biegami dmuchawy. Możecie mi podpowiedzieć co mogę jeszcze zrobić??
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Na środku podszybia przy wlocie powietrza do nagrzewnicy.kozak1990 pisze:A w którym miejscu to opornica.
prawdź też (przedzwoń) przewód między pokrętłam dmuchawy a opornicą.
sprawdź same pokrętło.
Jak zdjąć deskę rozdzielczą - znajdziesz zdjęcie na forum
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
piszczy mi zimą dmuchawa. ale kolega mechanik powiedział mi że to jakieś łozysko. tak mi się wydaje jak by to była skrzynka bezpieczników to by wcale nie było biegów a jest 1 i 3Blazey pisze:Skrzynka bezpieczników. Na 99.9 %. Masz dodatkowo przytarty silnik dmuchawy. Ćwierka?
Ostatnio zmieniony 26 lip 2009, 18:23 przez kozak1990, łącznie zmieniany 1 raz.
to tą opornice mam sprawdzoną. wszystko jest z nią ok.Jamszoł pisze:Na środku podszybia przy wlocie powietrza do nagrzewnicy.kozak1990 pisze:A w którym miejscu to opornica.
prawdź też (przedzwoń) przewód między pokrętłam dmuchawy a opornicą.
sprawdź same pokrętło.
Jak zdjąć deskę rozdzielczą - znajdziesz zdjęcie na forum
Czyli opornica wymieniona.chodzi ci chyba o to z sprężynkami to w tym bezpiecznik termiczny wymieniłem i też tyki tez przeczyściłem
Tam nie ma łożyska, tylko panewka mosiężna (łożysko ślizgowe). Jak ćwierka, to znaczy, że przytarte. Jak przytarte, to stawia większy opór. Jak stawia większy opór, to silnik pobiera większy prąd. Jak silnik pobiera większy prąd, to standardowo wywala się skrzynka bezpiecznikowa (usterka obwodu nawiewu należy do jednych z najczęstszych). Akurat wyłącznik na panelu należy do dość trwałych.piszczy mi zimą dmuchawa. ale kolega mechanik powiedział mi że to jakieś łozysko
Prosta sprawa do sprawdzenia: odłączyć wtyczkę od opornicy, załączać po kolei biegi i mierzyć miernikiem bez obciążenia na wtyczce. Jak pojawia się napięcie, które znika po obciążeniu (podłączeniu silnika, czy choćby żarówki), to skrzynka do roboty.
Układ można przerobić i zastosować przekaźniki lub moduł PWM.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A jak Ci się nie chce narazie kopac - to zrób małe druciarskie obejście - tak jak tu masz opisane
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2480
Ja robiłem pomiary - te co Blazey, opisał przy przełączniku
Ale tak do końca , to może nie być zasilanie , bo nie było by III biegu - pozostał by tylko pierwszy bieg .
Mimo wszystko ja bym się przyjrzał kabelkowi od II biegu który idzie z przełącznika do opornicy.

Ja robiłem pomiary - te co Blazey, opisał przy przełączniku
Ale tak do końca , to może nie być zasilanie , bo nie było by III biegu - pozostał by tylko pierwszy bieg .
Mimo wszystko ja bym się przyjrzał kabelkowi od II biegu który idzie z przełącznika do opornicy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Ze skrzynki wychodzi zasilanie na wyłącznik. Z wyłącznika wraca trzema przewodami do skrzynki, by tam powędrować do innego złącza. Tak więc możliwe są wszelkie usterki. Opornik silnika jest przy nim i jest zasilany niejako z trzech obwodów, które wiszą na jednym bezpieczniku i wyłączniku. Więc wszelkie usterki typu - brak I, brak II, brak całości i ich kombinacje są możliwe. II siada najczęściej, bo jest najczęściej używana.