Kompresja

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Kompresja

Post autor: Mikosz »

Witam
Chciałbym wiedzieć na czym polega kompresja ? Jakim sprzętem sie bada ? gdzie w silniku się podłacza ?? Jaki jest średni koszt ? czy da sie samwmu sprawdzić kompresje ?
Jestem zielony w tej sprawie...
Szukałem w szukajce ale nic nie znalazłem odpowiedzi na te pytania ;-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kompresję sprawdza się specjalnym manometrem , wyktęca się świece zapłonowe bądź wtryski przy dieslach i się kręci silnik rozrusznikiem.
Można to zrobić pod blokiem o ile ma się przyrząd ale trzeba to robić w dwie osoby - jedna siedzi za sterem i kręci.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

tak jak jamszoł pisze a koszt to w warsztatach od 30 do 50 zeta i robią na miejscu przynajmniej u mnie. w naszych klekotach to powinno być ok 30 bar na cylinder to bez problemu odpala zimny silnik. w moim to 20,20,15,20 i czeka mnie remoncik.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przy benzynowcach dopóki jest powyżej 10 Bar to jest OK.
Oczywiście jeśli wszystkie mają mniej więcej po równo.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

masz racje jamszoł ja maialem silnik benzynowy z 1981 roku i odpalał zima lato. tam nie ma bata jak świece dobre a diesel? jak nie spręży to możesz kręcić jak karuzela i kapa. możesz zalać olej Kujawski i pojedziesz ale komprecha to podstawa.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
mikruss

Post autor: mikruss »

Ja w swoim 1.6 16V po zrobieniu glowicy mialem po 13 bar...
W Twoim dieslu minimum to 28 bar, najlepiej ok 30-32 bar
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

kupiec, dzięki za odpowiedź, będę pamiętał że powinno być po około 30. Właśnie od 1 kwietnia biore urlop żeby dac auto do duzej naprawy w małej mieścinie koło Kalisza. Ponoc tam są fachowcy... Przy okazji poproszę im o sprawdzenie kompresji ;-) Jestem ciekaw ile kompresji mam. Mam pytanko. Jeżeli będzie np. średnio po 25 atm to trza wymienić wałek rozrządu ? (nie wiem czy to nie jest związane z rozrządem napinaczem i rolkami ???? bo własnie bede miał wymieniony cały rozrząd, pasek piszczy)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

na kompresję mają wpływ zużycie pierścieni tłokowych oraz szczelność gniazd zaworowych. Rozrząd nie ma z tym nic wspólnego.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
p.art

Post autor: p.art »

Yagr pisze:na kompresję mają wpływ zużycie pierścieni tłokowych oraz szczelność gniazd zaworowych. Rozrząd nie ma z tym nic wspólnego.
A jeśli będę miał za małe luzy zaworowe (np. w moim 1,3 HCS) i na nagrzanym silniku zawory nie będą się w pełni domykać? Jak by nie patrzeć dobre ustawienie rozrządu ma jednak znaczenie.
Pozdrawiam.
Kamil-wawa

Post autor: Kamil-wawa »

jak bedziesz mial luzy zaworow to beda one klekotac i nic do kompresji nie beda mialy,,,
p.art

Post autor: p.art »

Kamil-wawa pisze:jak bedziesz mial luzy zaworow to beda one klekotac i nic do kompresji nie beda mialy,,,
Chyba wyraźnie napisałem o sytuacji gdy będę miał ZA MAŁE luzy. Nic klekotać nie będzie.
Kamil-wawa

Post autor: Kamil-wawa »

sorki chyba juz bylem baardzo spiacy - zwracam honor.. :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak nie będzie w ogóle luzów to istnieje duża możliwość spotkania się tłoka z zaworem.
Kompresja to tak jak pisał kolega wyżej - pierścienie - gniazda zaworowe - gniazda popychaczy zaworowych wraz z popychaczami.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

mikosz ja w przyszłym tygodniu jadę do mechanika na sprawdzenie szczelności cylindrów. polega to na wtłaczaniu powietrza do cylindrów pod ciśnieniem (chyba 3.5 atmosfery, koszt 120 PLN) i jak się dowiedziałem jest to lepsze od sprawdzania kompresji która może wyjść nie dokładnie. gostek powiedział że po tym "badaniu" jest w stanie ocenić co jest z silnikiem czyli co do wymiany a co dobre. jak zrobię to napisze w tym temacie co i jak co by inni wiedzieli.


no i zrobione dopiero teraz. okazało się że cylindry 1 i 3 mają po 20% a 2 70% 4 80% i twierdze że jest to dokładniejsze niż mierzenie kompresji bo faktycznie jak po mierzeniu kompresji wyszło że tylko jeden cylinder jest zły a silnik chodził bardzo nierówno. koszt 120 zeta
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Czy ktoś zna niedrogiego mechanika z manometrem aby sprawdził ciśnienie sprężania we Wrocławiu lub okolicach ?
Kiedyś dawno mechanik spod kalisza powiedział że kompresje sa bardzo dobre ale nie podał wyników. Wtedy nie znałem aż tak dobrze na wynikach kompresji aaa Oprócz kompresji naprawiał inne elementy.
ODPOWIEDZ