w jaki sposób "zmiękczyć" zawieszenie?
Moderator: Moderatorzy
w jaki sposób "zmiękczyć" zawieszenie?
Jak w temacie. Ostatnio jadąc z moim znajomym jego audi, byłem zaskoczony jak cichutko reaguje zawieszenie jego auta na wyboje, czy inne dziury. Jak wsiadam do swojego escorta - to czuję się jakbym jechał bryczką bez amortyzacji. No może nie jest aż tak źle, ale różnica jest kolosalna. I teraz pytanie - co na to można poradzić? Na przeglądzie gość stwierdził że amortyzatory mam ogólnie w porządku...
Mam wrażenie że co najmniej tak jakbym znieważył jakąś świętość. Ja lubię swojego essiego, to moje pierwsze auto, i jestem z niego zadowolony. Pomimo swoich lat nigdy tak naprawdę mnie nie zawiódł, i mam do niego bardzo duży sentyment. Tylko po prostu jeżdżąc obecnie po drogach, i siłą rzeczy trafiając od czasu do czasu w jakąś dziurę (czasem po prostu się nie da inaczej) mam wrażenie że buda mi się rozleci, tak to czuć... A więcej krzywdy swojej strzale robić nie chcę.
Doceniam rady typu "zrób sobie kompletną zawiechę", "masz wybite" itp, ale chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat. Czy wystarczy zmienić amortyzatory, czy sprężyny również? Jeśli tak, to na jakie? Nie sztuka wejść na allegro, czy do innego sklepu, i po prostu "coś" kupić, trzeba się na tym chociaż trochę znać, a jak się domyślacie - ja zbytniego pojęcia o tym nie mam.
Doceniam rady typu "zrób sobie kompletną zawiechę", "masz wybite" itp, ale chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat. Czy wystarczy zmienić amortyzatory, czy sprężyny również? Jeśli tak, to na jakie? Nie sztuka wejść na allegro, czy do innego sklepu, i po prostu "coś" kupić, trzeba się na tym chociaż trochę znać, a jak się domyślacie - ja zbytniego pojęcia o tym nie mam.
no to masz pewnie wybite zawieszenieMinisterQ pisze:mam wrażenie że buda mi się rozleci, tak to czuć
nie no spoko, bez przesaaaaadyMinisterQ pisze: Mam wrażenie że co najmniej tak jakbym znieważył jakąś świętość.
Możesz zmienić ale zawieszenie i tak będzie twarde. Musisz to polubić. Powiem Ci że to zawieszenie jest przynajmniej bezpieczne. Dobrze czuć drogę i auto dobrze się trzyma na zakrętach a to jest bardzo duży plusMinisterQ pisze:Czy wystarczy zmienić amortyzatory, czy sprężyny również?
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
MinisterQ, a jeśli chodzi o stuki to przede wszystkim sprawdź stan gum zawieszenia - tuleje wahacza, gumy stabilizatora, łączniki stabilizatora a z tyłu tuleje belki. To główne przyczyny ów. Amory to z kolei gorsze prowadzenie i hamowanie - takie "uskakiwanie" przy szybko pokonywanych zakrętach, gorsze hamowanie, zwłaszcza na nierównej nawierzchni. A jeśli chcesz w essie zawalczyć o większy komfort to poza niezwykle kosztownym montażem zawieszenia pneumatycznego najtańszym sposobem jest zwiększenie profilu opon - więcej gumy pod felgą= większa amortyzacja. Tyle że to kosztem prowadzenia i wyglądu...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ten temat chyba donikąd nie doprowadzi. W esie, o ile jest sprawny zawias (proponuje sprawdzic na najblizszej stacji robiacej przeglady rejestracyjne aut), nic poprawic sie nei da. ten typ tak ma i juz. jak komus przeszkadza to niestety musi zmienic auto, np. na francuza ale raczej z tych starszych bo te nwoe twarde .... jak niemce
temat zamykam
temat zamykam
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415