RS mk5 - problem z silnikiem sprzeglem i skrzynia.

Moderator: Moderatorzy

onis05

RS mk5 - problem z silnikiem sprzeglem i skrzynia.

Post autor: onis05 »

Witam wszystkich mam pare problemow z RS.

Zaczne od sprzegla.Bylo wymieniane kompletne,ale nie zostal wymieniony zimering i zalewalo tarcze olejem.Na tym sprzegle przejechano max 2 tys.Sprzeglo sie strasznie slizgalo wiec wymienilismy tarcze.Samochod chodzil lepiej jednak dalej cos bylo nie tak.pare dni temu kupilem oryginalna linke od sprzegla i lozysko oporowe,chodzil prawie idealnie,jednak zakladajac oryginalny dystans?(guma nakladana na linke przy ramieniu) sprzeglo zaczyna sie slizgac i nie wrzuca biegow.mechanik mowi ze linka jest za krotka jednak jak napisalem kupilem oryginal.wczoraj jadac wrzucilem 2 bieg daje gazu a silnik strasznie muli,zwiekszam obroty a tu nagle silnik silnik zaczyna wyc,auto zaczyna rzucac i po chwili wskakuje bieg,tak bylo z kazdym biegiem.teraz zastanawiamy sie czy trzeba tez wymienic docisk i co moze byc przyczyna tego sprzegla.

kolejnym problemem jest skrzynia.wymieniony zostal wybierak bo stary pekl.wstawiony jest od mkVII,jednak biegi teraz wchodza ciezej i nie za kazdym razem zalapuja.tak jak widzialem ten wybierak od mk7 nie ma jakby przejsciowki ktora miala mk5, czy to moze byc przyczyna ciezszego wchodzenia biegow?poza tym gdy dodaje gazu to lewarek strasznie skacze,czy to jest normalne?

problem jest tez z odpalaniem.pali normalnie jednak czasem jak sie wylaczy silnik nie chce zaskoczy,przy kreceniu strasznie czuc paliwo.pompa jest w porzadku,swiece byly wymieniane.moze byc tak ze komputer podaje zbyt duza dawke paliwa i go zalewa?

Jesli komus chcialo sie tyle tego czytac i mi odpowiedziec jestem bardzo wdzieczny. pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

zacznę od sprzęgła
Linki są dwa rodzaje ( dwie różne długości ) i mechanior Ci dobrze podpowiedział - jest za krotka .
Dopóki nie zrobisz porządku ze sprzęgłem nic nie rób ze skrzynią - może się okazać , że jest wszystko OK.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
onis05

Post autor: onis05 »

Te linki sa jednakowej dlugosci czy roznia sie znaczaca?i od czego jest druga linka?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

różnica to ok. 5 cm w długości a tak od ręki nie pamiętam czemu są dwie długości
Może nonam będzie pamietał
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

w skrzyniach ib6 jest inna linka a inna jest w mtx która jest przy rs
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

konkretnie do RS-a są dwie linki o różnych długościach - Mati też kupił zbyt krotką i trzeba było wymienić .
Rs-y miały 2 różne skrzynie ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

dla mnie to ciekawa sprawa,skrzynie są te same zawsze w rs. Różnica może polegać na innej konstrukcji pedału sprzęgła,w mk5 i 6 jest samoregulator,w mk7 jest ręcznie ustawiane naciągniecie linki. Ale przy przekładce silników,zamieniłem miejscami linki,bo od 1.6 rzeczywiście była inna i włożyłem ta z rs ale pedału sprzęgła nie zmieniałem i mimo to pasowało. Także myślę że Matiemu po prostu zła linke sprzedali,albo był błąd w katalogu,co niestety się często zdarza zwłaszcza przy nieczęstych modelach (rs). Łapa sprzęgła jest też inna w tych dwóch rodzajach skrzyń.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
onis05

Post autor: onis05 »

jak sprzeglo bylo wymieniane za 1-wszym razem,to powiedzieli ze cos z tym samoregulatorem jest nie tak.trzeba go naprawic,wymienic ew. czy wogole go dostane?jak zamawialem linke to powiedzieli ze to jedyny wymiar jaki jest do rs'a.

tak przy okazji wyjalem to z zegara i w niektorych miejscach zamiast zarowki jest taki drucik polaczony z czyms zoltym.co to moze byc?bo chce zrobic podswietlenie wskazowek obrotomierza i predkosciomierza.pozdrowki
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Samoregulatory do sprzgła dostaniesz bez problemu w IC a jak go wymienic , to zobacz mój temat o wymianie linki przy RS-sie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

onis05, przy wymianie linki w RSie też mi katalog pokazał tylko jeden rodzaj, przyn wymianie sprzęgła mechanik wymienił też linke bo powiedział że była za długa i się zawijała, po jego zabiegu szybko rozsypała się sprężynka od samoregulatora sprzęgła (tego za pedałem), nie spełniał on w zasadzie wcale swojej roli i nie miał żadnego zakresu regulacji, był ciągle napięty i sprężyna pękła prawie doprowadzając do kolizji z samochodem przedemną. Wymieniliśmy samoregulator i linke z powrotem na "dłuższą", czyli taką, jaką pokazywał katalog i wszystko było ok. A taki samoregulatore FEBI dostaniesz w IC i pewnie innych hurtowaniach motoryzacyjnych też, cena w okolicy 20-25zł, jeśli Ci się to przyda to masz tu na gotowo indeks części - FE01388 :) Przy wymianie trzeba tylko uważać żeby nie pomylić kolejności kolorowych tulejek dystansowych i innych plasticzków na ośce pedałów, bo wtedy ciężko dojść do ładu co i jak powinno być (ja tak właśnie pomyliłem :D)

WieSiu, przy lice którą ja sam sobie sprzedałem nie było pomyłki, była dobrej długości, pomylił się mechanik który stwierdził że potrzebna jest krótka i niestety szybko dało to o sobie znać, na szczęście koszta niewielkie. Tym samym wyjaśniam zagadkę dotyczącą 2 różnych linek, do RS występuje tylko jedna :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak by co - to ten wymieniony wyżej mechanik - to nie ja .
Co do kolejności tulejek - wymieniłem je w opisie po kolei
opis jest tu - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=5243

No i Mati wyjaśnił wszystko co do długości linki :mrgreen:
Pamięć mnie jednak zawodzi :oops: i niepotrzebnie namieszałem :oops: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Jamszoł pisze:konkretnie do RS-a są dwie linki o różnych długościach - Mati też kupił zbyt krotką i trzeba było wymienić .
Rs-y miały 2 różne skrzynie ?
RSy miały tylko skrzynie MTX (zresztą to była jej premiera w 1990r) Miałem podobnie z RSem z pól roku temu, gdy zaczeło mi lekko sprzęgło ślizgać, mechanik kazał wymienić linke i samoregulator - linke zamówili z katalogu dokładnie taką jaka ma być do tego rocznika (jest jedna!) i silnika - była zła :mrgreen:, za krótka o kilka cm z tego co pamiętam ; wymienili tylko samoregulator, linke nasmarowali i jest okej ;)

Coś w tych katalogach z linkami do RSów jest popieprzone :???:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ven pisze:Miałem podobnie z RSem z pól roku temu
Ven pisze:mechanik kazał wymienić linke i samoregulator
Temat utworzyłem :

Wysłany: Pią 02 Maj, 2008 Wymiana linki i napinacza sprzęgła.

Wynika ,, że wytrzymało to 1,5 roku :( trochę mało widać , że robią teraz buble a nie części zamienne
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
onis05

Post autor: onis05 »

Przy lince zostalo troche porzezbione i jak narazie biegi ze sprzeglem chodza normalnie. Powie mi ktos gdzie jest w tym rs'ie przeplywomierz?czytalem ze powinien byc za filtrem jednak u mnie za stozkiem niczego nie ma kolo przepustnicy?i tak przy okazji gdzie jest silniczek krokowy?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

onis05, w RS jest MAP a nie MAF ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ