Serwo hamulcowe a obroty silnika.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Serwo hamulcowe a obroty silnika.

Post autor: bobson »

Witam, odkąd mam Escorta mam problemy z podwyższonymi obrotami. Wymieniłem krokowca, zawór odp skrzyni korbowej, sprawdzona przepustnica i praktycznie każdy inny czujnik.

Problemem są obroty. Na luzie 1200-1300, czasami spada do 900-950. Mam podtrzymanie obrotów, gdy puszcze gaz auto zwalnia po około 2-3 sek wyraźnie szarpiąc,to samo jak dam gaz - szarpnie. Gdy odepnę VSS obroty są takie same ale nie ma szarpania przy puszczeniu lub wciśnięciu gazu. VSS był zresztą zmieniany na inny...

Jest za to też inny objaw. Pedał hamulca na zgaszonym silniku nie jest jakoś wyraźnie twardy, po odpaleniu wpada minimalnie dalej i gdy się go pompuje zaraz po odpaleniu zdarza się, że obroty spadają do około 1000, a najczęściej rosną bardzo wyraźnie nawet do 1700! Po zaprzestaniu pompowania hamulcem spadają do tych głupich 1200-1300.

Sprawdzałem Scorpio kolegi, Escorta MK6 i Focusa 1 i żaden nie robił takich cyrków, obroty poprostu były stabilne. Dodatkowo po zgaszeniu silników i deptaniu hamulca twardniał on wyraźnie już przy 2 wdepnięciu. U mnie dopiero przy 5-6 i to też jakoś bez rewelacji...

Bardzo proszę o sprawdzenie tego w waszych Essach i odpowiedź w tym temacie jakie są objawy. Jeśli ktoś zna taki problem proszę o poradę.

Pozdraiwam
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli serwo jest "walnięte" , membrana przerwana , zaworek jednokierunkowy powietrza nie trzyma - podczas przyciskania hamulca - silnik dostaje "lewe" powietrze i silnik wchodzi na wyższe obroty .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Widzę, że można na was liczyć...
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

może na innym forum Ci pomogą :p przecież udzielono Ci odpowiedzi na pytanie. Zatkaj sobie podciśnienie od serwa i się przekonaj sam czy się poprawi. Łatwiej się nie da
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bobson pisze:Bardzo proszę o sprawdzenie tego w waszych Essach i odpowiedź w tym temacie jakie są objawy.
Proszę bardzo :
Jamszoł pisze:Jeśli serwo jest "walnięte" , membrana przerwana , zaworek jednokierunkowy powietrza nie trzyma - podczas przyciskania hamulca - silnik dostaje "lewe" powietrze i silnik wchodzi na wyższe obroty .
bobson pisze:Widzę, że można na was liczyć...
To co - mam przyjechać do Ciebie i naprawić ?

Nikt więcej nic nie pisal bo Ci wypisałem wszystkie przyczyny a Ty miałeś zweryfikować konkretnie która z tych rzeczy nawaliła
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ