Brak przełączania benzyna - gaz
Moderator: Moderatorzy
Brak przełączania benzyna - gaz
Jak w temacie. Centralka Autronic AL700. Usterka uwidoczniła się dzisiaj i nie od razu, po kilku próbach przełączało się. Teraz wcale. Dioda na przełączniku cały czas mruga i nie słychać "stuknięcia" przy przełączaniu. Gdzie może być przyczyna?
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
np. czujnik temperatury w redukuorze.najlepiej wpiac pod komputer i zobaczyć co tam jest nie tak.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
autronic ma taki czujnik przykrecany śrubka do blaszki która jest dokrecona do reduktora wez go zlokalizuj i posprawdzaj kabelki które do tego czujnika dochodza ,może jest naderwany któryś kabelek i nie ma odczytu temperatury ,jesli jest cos nie tak to trzeba wymienić wspomniany czujnik, ewentualnie bez kosztowa operacja to zwarcie do masy i bedzie hulował
bo pewnie jest odchaczona opcja przejscia na gaz przy jakiejs tam odpowiednio ustawionej temp.
swoją droga taki czujniki możesz miec jeszcze przyczepiony bezpośrednio taśmą izolacyjną do przewodu wodnego byle by odczytywał temperaturę ,różne pomysły stosuja gaziarze
zasilanie na elektrozaworach sprawdz w momencie przełaczania ,a wogóle to odłacz kostke od pompy paliwa daj plus z aku na cewke elektorozawór i zobacz czy chodzi na gazie ,ja dzis mniałem taka podobna sytuacje okazało sie że do naprawy było duzo wiecej niz by ktos pomyslal zeszło sie pare usterek
także najpierw zrob tak jak ja mówiłem jeśli zagada to pomyslimy co dalej robic
Mógł ktos dac sam kabelek na mase od czujnika który idzie na sterownik od lpg dokładnie oblukaj reduktor może coś zauważysz
obroty silnika tez sa warunkiem przejscia na gaz może nie ma styku na kablu od sygnału obrotów sygnał jest prawdopodobnie wziety z cewki zapłonowej ,czujnika halla ,złacza diagnostycznego itp .sprawdz bezpieczniki jeden zasilanie po stacyjce drugi moze byc wlasnie na kablu od obrotów może tam nie ma styku ewentualnie sie skopcił .Zaznaczam że może być taki bezpiecznik niektóre instalacje maja niektóre nie posiadaja bezpiecznika na obrotach nie pamietam jak jest jesli chodzi o AL 700
swoją droga taki czujniki możesz miec jeszcze przyczepiony bezpośrednio taśmą izolacyjną do przewodu wodnego byle by odczytywał temperaturę ,różne pomysły stosuja gaziarze
zasilanie na elektrozaworach sprawdz w momencie przełaczania ,a wogóle to odłacz kostke od pompy paliwa daj plus z aku na cewke elektorozawór i zobacz czy chodzi na gazie ,ja dzis mniałem taka podobna sytuacje okazało sie że do naprawy było duzo wiecej niz by ktos pomyslal zeszło sie pare usterek
także najpierw zrob tak jak ja mówiłem jeśli zagada to pomyslimy co dalej robic
Mógł ktos dac sam kabelek na mase od czujnika który idzie na sterownik od lpg dokładnie oblukaj reduktor może coś zauważysz
obroty silnika tez sa warunkiem przejscia na gaz może nie ma styku na kablu od sygnału obrotów sygnał jest prawdopodobnie wziety z cewki zapłonowej ,czujnika halla ,złacza diagnostycznego itp .sprawdz bezpieczniki jeden zasilanie po stacyjce drugi moze byc wlasnie na kablu od obrotów może tam nie ma styku ewentualnie sie skopcił .Zaznaczam że może być taki bezpiecznik niektóre instalacje maja niektóre nie posiadaja bezpiecznika na obrotach nie pamietam jak jest jesli chodzi o AL 700
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Autronica latwo zdiagnoziwac. Po pierwsze pod kompem mozna wylaczyx detekcja (odczyt z czujbika) temperatury po drugie to jezeli chodzi o detekcje obrotow to centralja jak sa za niskie obroty omruguje powoli jak obroty osiagaja odpowiednia wartosc zaczyna pomrugiwac bardzo szybko - jesli tak sie dzieje to znaczy ze sterownik pop4awnie wykrywa obroty silnika i temperature tylko .... autronici maja jedna bilaczke - z wiekuem pojawiaja sie zimne luty na zlaczu i trzeba obudowe otworzyc i na nowo przelutowac styku
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415