Falujące obroty

Moderator: Moderatorzy

CrashBlack

Post autor: CrashBlack »

Przyłącze sie do tematu, dzisiaj zważyłem dziwną przypadłość i chciałbym uzyskać od was rady. Sprawa ma się tak Silnik ciepły w momencie włączenia się wentylatora zauważyłem że stojąc na luzie falują mi oborty 500-1000 wentylator się wyłączył po chwili, to włączyłem wycieraczki aby sprawdzić i to samo, dzieje się tak od czasu do czasu bo potem próbowałem i już tak nie było, co może to wskazywać? Czyżby przy poborze prądu przez wentylator lub wycieraczki na cieplym silniku nie domagało coś? To wina akumulatra? kabli WN? czy czegoś innego?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

CrashBlack, popraw wszystkie punkty masowe i zakonserwuj wtyczki jakimś kontaktem (np. ISOL)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
CrashBlack

Post autor: CrashBlack »

Masę wystarczy przeczyścić i na nowo poprzykręcać? sprawdzić kable? czy jakieś większe zabiegi - dodawanie dodatkowych kabli?
A wtyczki to wszystkie pod maską porozpinać i potraktować tym ISOLem?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

CrashBlack, punkty masowe maja być tak zrobione żeby kabel robiący połączenie szczelnie przylegał czystym metalem do czystego metalu karoserii albo silnika (zależy która strona). Nie może na łączeniu być rdzy czy innego syfu. Oczyścić, porządnie dokręcić i można jeszcze z wierzchu zabezpieczyć podobnie jak klemy akumulatora np. wazelina techniczną. Zapobiegnie to w pewnym stopniu wnikaniu tam wody. A co do dodatkowych kabli to dotyczy to rozrusznika. Zresztą... wszystko na ten temat jest już na forum.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Jacek45

Post autor: Jacek45 »

W moim 1.6 silnik po uruchomieniu wchodzi na 2000 tys obr potem spada do 900 i po jakimś czasie zaczyna falować w zakresie 500-1500. Po zdjęciu obciążenia spada do 500 i czasami gaśnie. Według waszych postów wszystko wskazuje na silnik krokowy albo sondę, czy może jeszcze coś jest?
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Raczej nie. Sprawdź wyżej wymienione. Dzieje się tak zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku?
Jacek45

Post autor: Jacek45 »

tak nawet po przejechaniu paruset kilometrów
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

No to krokowy, od tego zacznij. Na forum było dokładnie opisywane co i jak.
Jacek45

Post autor: Jacek45 »

sprawdze to w poniedziałek
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może to być też zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jacek45

Post autor: Jacek45 »

Po wymianie krokowego wszystko wróciło do normy.
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

A ten wyjęty krokowiec warto sobie zachować i zalać go rozpuszczalnikiem nitro. Następnie po paru godzinach zatkać dziurki palcami i potrząsnąć, wylać i ponownie zalać. Operacjępowtórzyć powiedzmy 3-4 razy i mamy krokowca na wymianę, gdy nowy się zapaskudzi.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

A ten wyjęty krokowiec warto sobie zachować i zalać go rozpuszczalnikiem nitro. Następnie po paru godzinach zatkać dziurki palcami i potrząsnąć, wylać i ponownie zalać. Operacjępowtórzyć powiedzmy 3-4 razy i mamy krokowca na wymianę, gdy nowy się zapaskudzi.
o ile nie pada uzwojenie cewki ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jeśli już Nitro - to do nitra wstawiamy tylko część mechaniczna .
Cewka na pewno padnie od nitro .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ