Padnięty krokowiec a zwiększenie spalania na lpg?
Moderator: Moderatorzy
- clhseba
- Posty: 2646
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
- Lokalizacja: Katowice
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
Padnięty krokowiec a zwiększenie spalania na lpg?
Witka
Czy jest możliwość żeby przy padniętym silniczku krokowym mogło się zwiększyc spalanie LPG?
wczoraj po przejechaniu 270 km (zazwyczaj robie370) okazało się że butla pusta a jedyne co mi szwankuje to krokowiec(chyba) (falują obroty dusi się na zimnym silniku) więc sie zastanawiam czy jedno z drugim ma cos wspólnego ??
Czy jest możliwość żeby przy padniętym silniczku krokowym mogło się zwiększyc spalanie LPG?
wczoraj po przejechaniu 270 km (zazwyczaj robie370) okazało się że butla pusta a jedyne co mi szwankuje to krokowiec(chyba) (falują obroty dusi się na zimnym silniku) więc sie zastanawiam czy jedno z drugim ma cos wspólnego ??
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
krokowiec nie,chyba że masz sekwencje. Zobacz sondę lambda,bo to najbardziej prawdopodobne.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
a to napewno krokowy a nie sonda lambda/przeplywomierz/lewe powietrze ?? moze krokowy "faluje", bo takie odczyty z jakiegos innego czujnika dostaje ??
update: z wlasnych doswiadczen z silnikami 1.6 16V w mk7 moge powiedziec, ze to strasznie mądre bestie są, "uczą się" pracy silnika i jego poszczegolnych elementow/czujników/ co potem wplywa na dalsza jazde autem. do czego zmierzam ?? a no do tego, ze wystarczy iz masz zamontowane LPG, to LPG jest zle wyregulowane (np. ustawione za bogaty czy ubogo) i juz zaczna sie cyrki z praca silnika, plywanie obrotow itd. po zresetowaniu kompa i samoadaptacyjnej przejazdzce na benzynie powinno wszystko wrocic do normy, ale po przelaczeniu na gaz znowu stopniowo zaczna sie problemy ....
na poczatek zrob slynny reset kompa (w przypadku tych silnikow naprawde wiele to daje), posprawdzaj uklad podcisnieniowy i pojezdzij chwile na benzynie. jak jest wszystko ok to przelacz na gaz i prawdopodobnie po kilku dniach jazdy jak problemy powroca to masz LPG do regulacji. jezeli jednak juz na samej benzynie po resecie zaczna sie pojawiac problemy to trzeba wziac miernik w garsc i zaczac sprawdzac czujniki ... ja wiem, ze w escorcie to niemal z automatu jak sa problemy to zaraz kaza krokowy wymieniac, jednak najczesciej padniety krokowy w 1.6 (albo raczej zawór bocznikowy) objawia sie zacinaniem obrotow (np. na wartosci 2000rpm) a nie plywaniem. Pływanie obrotow w przypadku zaworu bocznikowego z reguly jest objawem blednego dzialania ktoregos z czujnikow, lania wtryskow lub nieszczelnego podcisnienia.
mam nadzieje, ze skumasz o co mi chodzi
update: z wlasnych doswiadczen z silnikami 1.6 16V w mk7 moge powiedziec, ze to strasznie mądre bestie są, "uczą się" pracy silnika i jego poszczegolnych elementow/czujników/ co potem wplywa na dalsza jazde autem. do czego zmierzam ?? a no do tego, ze wystarczy iz masz zamontowane LPG, to LPG jest zle wyregulowane (np. ustawione za bogaty czy ubogo) i juz zaczna sie cyrki z praca silnika, plywanie obrotow itd. po zresetowaniu kompa i samoadaptacyjnej przejazdzce na benzynie powinno wszystko wrocic do normy, ale po przelaczeniu na gaz znowu stopniowo zaczna sie problemy ....
na poczatek zrob slynny reset kompa (w przypadku tych silnikow naprawde wiele to daje), posprawdzaj uklad podcisnieniowy i pojezdzij chwile na benzynie. jak jest wszystko ok to przelacz na gaz i prawdopodobnie po kilku dniach jazdy jak problemy powroca to masz LPG do regulacji. jezeli jednak juz na samej benzynie po resecie zaczna sie pojawiac problemy to trzeba wziac miernik w garsc i zaczac sprawdzac czujniki ... ja wiem, ze w escorcie to niemal z automatu jak sa problemy to zaraz kaza krokowy wymieniac, jednak najczesciej padniety krokowy w 1.6 (albo raczej zawór bocznikowy) objawia sie zacinaniem obrotow (np. na wartosci 2000rpm) a nie plywaniem. Pływanie obrotow w przypadku zaworu bocznikowego z reguly jest objawem blednego dzialania ktoregos z czujnikow, lania wtryskow lub nieszczelnego podcisnienia.
mam nadzieje, ze skumasz o co mi chodzi
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... ight=resetclhseba pisze:a reset jak zrobic?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- clhseba
- Posty: 2646
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
- Lokalizacja: Katowice
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
Dobra Wielkie Dzięki teraz to Ja już jestem oblatany z tym RESETEM
jutro bede robił reseta a na czwartek mam umówionego gazownika do regulacji gazu i wymiany filtrów zobaczymy co to da
[ Dodano: Sro 15 Wrz, 2010 ]
Więc tak :
Reset kompa zrobiony i na PB smiga o wiele lepiej nic się nie dusi nie szarpie i ogólnie jest Ok
natomiast na LPG bez zmian dalej szarpie dusi się i brak mu mocy jak jadę to tak jak bym z 500kg wiózł w bagażniku takie uczucie zobaczymy jutro jak gazownik zajmie się autkiem
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 2010 ]
no i autko śmiga jak należy
Gazownik wyregulował i wymienił filterki i jest OK
jutro bede robił reseta a na czwartek mam umówionego gazownika do regulacji gazu i wymiany filtrów zobaczymy co to da
[ Dodano: Sro 15 Wrz, 2010 ]
Więc tak :
Reset kompa zrobiony i na PB smiga o wiele lepiej nic się nie dusi nie szarpie i ogólnie jest Ok
natomiast na LPG bez zmian dalej szarpie dusi się i brak mu mocy jak jadę to tak jak bym z 500kg wiózł w bagażniku takie uczucie zobaczymy jutro jak gazownik zajmie się autkiem
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 2010 ]
no i autko śmiga jak należy
Gazownik wyregulował i wymienił filterki i jest OK