MK VII nagrzewnica-zasilanie jak sprawdzić?

Moderator: Moderatorzy

Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

MK VII nagrzewnica-zasilanie jak sprawdzić?

Post autor: Solar »

Przewód zasilający nagrzewnicę gorący (nie można dotknąć ręką), przewód powrotny ciepły (nagrzewnica prawie nie grzeje). Odpiąłem powrotny i przepłukałem nagrzewnicę (raczej sprawdziłem czy jest drożna) - ok. Od początku ess ma płyn, nigdy woda więc o kamień raczej trudno. Nie rozumie jednego - przewód zasilający nagrzewnicę wychodzi z metalowej rurki do której pompa ciśnie płyn, natomiast powrotny wchodzi przez trójnik także do tej samej rurki. Wydaje się, że to nie ma sensu, ale tak jest oryginalnie od początku. Czyżby zakończenie rurki metalowej (trójnik) było rozbudowane w środku, jakieś kanały, rurka w rurce, inne?. 1,6 zetec,11/97, 90KM.

[ Dodano: Czw 30 Wrz, 2010 ]
Nie mogę znaleźć schematu instalacji grzewczej, może ktoś pomoże? (albo źle opisuję w wyszukiwarce). Przed chwilą sprawdziłem drożność wszystkich przewodów, króćców i połączen w instalacji ogrzewania -ok. Jedna rzecz mnie zastanawia, - podczas pracy silnika jak ściągnę przewód powrotny z nagrzewnicy nie wypływa woda, czy może pompa słabiej przeciskać? (pół roku temu wymieniałem), ale wtedy rosła by temperatura?. Nie mam już koncepcji, help! .

[ Dodano: Sob 22 Wrz, 2012 ]
Minęło trochę czasu i doszedłem do sedna problemu. Nagrzewnica jest położona niżej od korka spustowego płynu chłodzącego i niewykluczone, że to jest powodem odkładania się w niej wszelkiego syfu. Odłączyłem przewody zasilające nagrzewnicę, wydmuchałem płyn i zalałem na noc octem 10%. Na drugi dzień wydmuchałem ocet z nagrzewnicy+ muł+kamień! (małe ziarenka) i zaczęło grzać. To było w ubiegłym roku.

Obecnie wiedzę, że problem wrócił więc zrobię to samo chyba, że ktoś ma lepszy sposób na usprawnienie grzania?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
ODPOWIEDZ