Jak sprawdzic autko pod katem montażu LPG ?

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
iurist

Jak sprawdzic autko pod katem montażu LPG ?

Post autor: iurist »

WITAM!

Jestem nowym uczestnikiem forum wiec prosze o wyrozumiałośc i jeśli poruszany przez mnie problem był juz kiedyś omawiany prosze o poradę gdzie moge go odszukać.
Sprawa tyczy sie montażu instalacji gazowej w moim autku, pomijając w tej chwili kwestie ekonomiczne. Otóż jakis czas temu byłem już zdecydowany na montaz instalacji ale przed samym montażem postanowiłem zapytac mechanika - który odswieżył moje autko po tym jak przyjechałem nim z Niemiec (wymiana płynów, pasków , itp) - o to co mysli o tym wszystkim. Podszedł do tematu bardzo sceptycznie i w rezultacie odwiódł mnie od tego pomysłu mówiąc, że niewykluczone, że silnik bedzie chodził bez wiekszego zarzutu ale tez może być tak , że suchy gaz go zniszczy . Niemniej jednak po ostanich ciągłych podwyżkach paliwa, postanowiłem podejść do tematu raz jeszcze.

Moje pytanie jest nastepujące: co powinienem sprawdzic w swoim aucie i jakiego typu badania zrobić, bym mogł być pewien , że po instalacji LPG mój silnik się nie rozsypie. ..??

Z góry dziekuje za pomoc !
POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Na poczatek witam Cie serdecznie.
Nigdy nie boj sie tutaj pytac o cokolwiek,akurat ten temat nigdy nie byl w tej formie poruszony,wiec dam Ci odpowiedz:

Jest jedna prosta metoda na sprawdzenie czy auto nadaje sie na LPG, jak nie bierze duzo oleju (max ok 0.4l/1000km), jak stan zaplonu (swiece i kable, cewka i elektryka) jest dobry,tzn. auto pali bez problemow i latem i zima, no i nie dymi zbytnio (ale wtedy bralby olej),to spokojnie mozesz zalozyc gaz do tego samochodu. Zalozylem w dwoch fordach juz gaz i zero problemow,ale pod warunkiem ze tak jak pisalem wszystko jest 100% sprawne na benzynie. Te silniki 1.4 CVH bardzo dobrze sprawuja sie na gazie. Pala w normie i nie wariuja zbytnio potem na benzynie. Ale najwazniejsza sprawa to wybrac warsztat gdzie Ci zamontuja gaz. Jesli masz monowtrysk,to dla zachowania parametrow składu mieszanki polecam Ci instalacje z komputerem,ale takim ktorego da sie przez zwyczajny komputer ustawic,takie sa na prawde prawie bezobslugowe potem :) Wiem,bo sam mialem rozne wariacje instalacji i taka byla najlepsza. Z taka sprzedalem swoje auto.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
iurist

Post autor: iurist »

W kwestii sprawnosci nie bylo nighdy z autkiem problemow - smigal jak zyleta. Ostatnio jednak - jakis miesiac temu - pojawilo sie duszenie i gasniecie na wolnych obrotach. jak przyspiesalem na wysokic obrotach wszystko bylo oki, ale wystarczylo jechac na wolnych i przyspieszyc by zaczal sie dusic i hamowac silnikiem. Przed wyjzadem do mechanika (po dwoch dniach ) samo przeszlo. Pozostalo jednak cos takiego ze jak go odpalam po dluzszej przerwie (np rano) i nie przegazuje pare razy to mi gasnie. Zdarza sie tez ze na wolnych obrotach - na pierwszym i drugim biegu - jak dodaje gazu to zanim zalapie lekko sie poddusi (taka dziura w przyspieszeniu, przysiada), pomaga tedy lekkie wcisniecie sprzegla (silnik uzyskuje wieksze obroty).
jesli chodzi o spalanie oleju to mysle ze nie jest zle, a jesli chodzi o dymienie to popdczas jazdy w ogole, a tylko po odpaleniu po dluzszej przerwie (zimny silnik) wydostaje sie jasny dym przez moment.
Najbardziej obawiam sie wlasnie tego silnika i chcialbym go jakos zdiagnozowac, ale nie w stacji gdzie montuja gaz bo tam od razu mi wcisna instalacje (sprawdzony pod wzgledem jakosci zaklad juz mam). W miedzyczasie patrze na forum dotyczace silnika - utrata mocy, duszenie itp.. Moze tam cos znajde....

Ps. ...a samo forum jest SUPER SPRAWˇ !!!
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Myśle że to sprawa przewodów wysokiego napięcia ,wymień przewody i świece :wink:
Też miałem problemy z LPG ale po wymianie przewodzików wszystko wróciło do normy :wink: tak jak Kolega pisał LPG wymaga 100% poprawnej elektryki zapłonowej :wink: inaczej będą problemy :wink:
iurist

Post autor: iurist »

Przewody i swiecie nie byly ruszane od... nie wiem kiedy, w kazdym razi ejak jak mam essiego od czerwca 2004 to na pewno nie. A wczesniej to nie mam pojecia bo mechanik (polak w Niemczech) to spec od siedmiu bolesci nie potrafil mi na to pytanie odpowiedziec. Musze sie chyba temu przyjrzec blizej....
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Spoko znam ten ból :wink: kup przewodziki i świece to napewno pomoże :wink:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a co do tych problemow z z obrotami i przyduszaniem,to zapewniam Cie,ze gdy bedziesz mial nowe przewody i swiece i zalozony LPG to problem Ci zniknie przy jezdzie na LPG. A co do lekkiego dymku jak odpalasz po dluzszej przerwie,to padaja Ci uszczelniacze trzonkow zaworow,nie jest to pilna sprawa i instalacja gazowa bardziej tego nie popsuje i szczegolnie tez nie odczuje. Ale przewody i swiece to musisz zmienic przed zalozeniem LPG,bo inaczej beda mieli klopoty juz podczas zakladania instalki.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
iurist

Post autor: iurist »

W sprawie elektryki - przewodów, slyszałem ze pod LPG musi wszystko grac. Facet z ktory mial mi instalowac LPG mi to mowil i zaznaczal ze moze sie okazac, ze beda one do wymiany bo to sie czesto zdarza.
W sprawie tych uszczelniaczy - czy to poważniejsza robota i czy przecietny mechanik sobie z tym poradzi? :-) Pytam , bo czeka mnie wymiana układu wydechowego i kolumny kierownicy (luz, do ktorego swoja droga juz przywyklem) wiec moze zostawiłbym autko na caly dzien i zrobilby mi rowniez pozostale rzeczy. Hmmm... widze ze troche kasy znowu pojdzie....:-( No ale coz, skoro mam zamiar moim autkiem jeszcze troche pojezdzic, trzeba o to wszystko zadbac :roll:
Mysle , że zabiore sie za to najwczesniej na poczatku wrzesnia i dam znac co uleglo zmianie.

Ps. jesli sa jakies sugestie co do marki i konkretnego rodzaju przewodów i swiec to bede wdzieczny za info !!

Aaa! wlasnei znalazlem link do jednego z wczesniejszych forum dotyczacego swiec i przewodow. Niemniej jednak jak ktos doradzi jakie kupic - majac na uwadze przyszly montaz LPG , nie bede zly :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

najlepsze ta beda oczywiscie swiece i przewody motorcrafta i w cale do tego silnika nie sa takie drogie w porownaniu z innymi. W koncu co oryginal to oryginal. Uklad wydechowy musisz zrobic rzeczywiscie,bo majac instalacje gazowa i jezdzac glownie po miescie to uklad wydechowy sypie sie znacznie szybciej niz normalnie. Ale to chyba jedno z nielicznych skotkow ubocznych zalozenia instalacji gazowej. Aha i jeszcze jeden skutek uboczny, tak jak juz pisalem,jak nie ma dobrego kompa od LPG (sterownika),to trzeba jezdzic na regulacje.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
iurist

Post autor: iurist »

Dzieki za porade. Kase na wydech i kolumne kierownicy mam. Pozostaje wymiana swiec i przewodow i do zakladu montujacego instalacje LPG
:)
ODPOWIEDZ