ILE pali gazu wasze auto?

Moderator: Moderatorzy

damian068

Post autor: damian068 »

sprawdzilem spalanie i sie przerazilem.... 18 LITROW gazu na 100..... czyli chyba czeka mnie wizyta u gazownika
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Cześć, mój też ostatnio zaczął więcej palić. W tamtą zimę palił 13-14 litrów po mieście, w lato to samo, ale teraz 17-18 litrów LPG i nie wiem co to może być.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

damian068, Gajek, po pierwsze skontrolować filtry(zwłaszcza filtry gazu), po drugie zrobić regulację ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Filtr gazu jest OK, nie dawno sprawdzałem, jest jak nowy, trochę na magnesie było opiłków, ale wyczyściłem je. Filtr powietrza jest też dobry, co jakiś czas go wyciągam i przedmuchuje kompresorem. Na regulację chyba będę musiał się przejechać. A czy regeneracja parownika (wymiana membran) coś pomoże? Ma on 6 lat.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gajek, parownik moze też być juz wysłużony ale to powinno wyjść na regulacji, po prostu gdy membrany są już zużyte to są sztywne i utrudniaja prawidłową regulację, mogą ponadto mieć już jakieś nieszczelności a 6 lat to juz trochę czasu jest. Zależy też jaki jest przebieg tego parownika. Ale w każdym bądź razie najpierw podjedź na regulację bo to w zasadzie powinno sie robić przy każdej wymianie filtra.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
damian068

Post autor: damian068 »

a jak mam instalacje na gwarancji to sprawdzac samemu czy lepiej udezyc po swietach do gazownika i niech sam grzebie bo takie rzeczy chyba sa objete gwarancja ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

damian068, jak masz na gwarancji to co za sens sprawdzać samemu? Jedziesz, zgłaszasz, że instalacja działa wadliwie i mają porządnie wystroić. Zresztą... w twoim 1,8 to już chyba sekwencja jest (nigdzie nie napisałeś co to za instalacja i której generacji) więc sam bez programu, interfejsu i laptopa niewiele wskórasz ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Przed chwilą byłem zatankować. Weszło 27,78 litra na 203km. Więc spalanie 13,68 na 100km. Jest w normalnie. Te 18 litrów spaliło bo nie miałem na chłodnicy żadnej osłony, a teraz jak wsadziłem to od razu spalanie spadło. Jak byłem na regulacji gazu to gościu powiedział,że przydała by się wymiana parownika. Ale wole wymienić środek parownik bo jest taniej i będzie to samo tylko, że obudowa parownik będzie stara a nie nowa. I zaoszczędzę 200zł.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gajek, z tymi wymianami membran to czasami dziwnie wychodzi... mam nadzieję że u ciebie wszystko będzie ok. Tylko kup oryginalny komplet naprawczy a nie jakiś zamiennik wycinany z ceraty ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Jak będę kupował ten zestaw to tylko oryginał. Gdzie czytałem, że sprzedali mu niby oryginał po 1000km musiał kupić oryginalne bo nie dało się jeździć.
damian068

Post autor: damian068 »

tylko z tego co wyczytalem to mi chyba gwarancji nie uznaja bo po 1000km nie byl gosciu na przegladzie a warunkiem gwarancji jest ponoc ten przeglad ale i tak podjade w poniedzialek i sie dowiem

dziekowac za porady ;]
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

Mam do was pytanko.
Zaczął się letni sezon uradowany że mój esek będzie mniej palił zmieniłem mu kapetki na 195/50/15 i myślę sobie ciekawe jak wyjdzie z tym jego spalaniem.

Miasto. Prędkość max do 80km/h zmiany biegów przy 2,250 - 2,5tys. Zawitałem na stację i zdębiałem 11,5l/100km
Trasa może nie jakąś super daleka 260km mały przelot przez miasto malutkie prędkość max 100km/h miejscami 120km/h podczas wyprzedzania zmiany biegów jw. Z wizytą powrotną na stacji i spalanie 9,66l/100km

Moje pytanko. Czy to spalanie jest w normie czy za duże?? bo ja się pogubiłem ;/ Liczyłem że w mieście to do 10l się zmieszczę z takim trybem jazdy a w trasie to 8,5 do 9l będę się mieścił.
Proszę o poradę i pomoc.
Czy to wina kapci w takim rozmiarze?? czy z silnikiem coś nie tak, gaz do regulacji??
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kapcie mogą być przyczyną - jak masz możliwość to podmień na 175 lub 185 i sprawdź
Mowa o 175/65/14
To nic nie kosztuje - więc zaczął bym od tego
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

i sprawdz czy masz cisnienie poprawne,bo przy 195/50/r15 powinno byc z przodu 2,4bara z tylu nie pamietam,ale cos chyba kolo 2,2 dla wersji kombi
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

ja na 175/65/14 na trasie ledwo do 10 schodziłem a ty na 195 narzekasz że dużo :P
jak dla mnie spalanie całkowicie w normie
Bazyss pisze:zmiany biegów przy 2,250 - 2,5tys
luudzie to nie diesel- daj mu żyć :/
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
ODPOWIEDZ