Bity Es z przeznaczeniem na części
Moderator: Moderatorzy
Bity Es z przeznaczeniem na części
Po wielu tygodniach głębokich przemyśleń, czy zmienić auto, czy może inwestować w Esa postanowiłem, że zostaję przy Fordzie. Ciężko było mi podjąć taką decyzję, ponieważ bardzo dużo rzeczy w moim samochodzie nadaje się do wymiany, lecz myślę, że jest to dużo bardziej ekonomiczne rozwiązanie.
Dobra, koniec wstępu, teraz konkrety:
Jak wygląda sprawa z wyrejestrowaniem samochodu, który chcemy aby u nas został. Dokładniej. Mam zamiar kupić jakiegoś Esa po wypadku, z przeznaczenie tylko i wyłącznie na części, gdyż nie mam zamiaru kupować nowych części, za dużo mam do wymiany. Po prostu chce mieć rozbitka, trzymać go w garażu i w razie jakiejś awarii przełożyć z niego do mojego obecnego samochodu. Ale z tego co się orientuję, takie auto trzeba ubezpieczać, a to już nie bardzo mi się opłaca. Więc jaki jest najprostszy sposób aby zrobić tak jak chcę?
Kolejna sprawa. Troszkę brak mi mocy oraz silnik spożywa mi troszkę za dużo oleju. Mam na myśli swapa. Najlepiej na 1.8 bo 2.0 są podobno dość paliwożerne. Nie będzie problemów z dokumentami po zmianie silnika? I przy okazji.
Co dodatkowo, oczywiście oprócz silnika i skrzyni, należy zmienić przy takim swapie?
Jakoś na allegro nie mogę znaleźć silnika lub bitego essa 1.8 130KM. Jakie oznaczenie ma taki silnik?
Kolejne pytanie. Mniej więcej ile wynosi spalanie takiego silnika? Chyba WieSiu ma taki tylko MK5 jeśli dobrze się orientuję?
No i na samym końcu, jeśli ktoś miałby takiego rozbitka w całości to w najbliższym czasie z miłą chęcią bym przygarnął. Najlepiej z niedaleka, ponieważ wiadomo, problemy z transportem itp.
Z góry dzięki za przeczytanie moich wywodów oraz za ewentualną pomoc
Dobra, koniec wstępu, teraz konkrety:
Jak wygląda sprawa z wyrejestrowaniem samochodu, który chcemy aby u nas został. Dokładniej. Mam zamiar kupić jakiegoś Esa po wypadku, z przeznaczenie tylko i wyłącznie na części, gdyż nie mam zamiaru kupować nowych części, za dużo mam do wymiany. Po prostu chce mieć rozbitka, trzymać go w garażu i w razie jakiejś awarii przełożyć z niego do mojego obecnego samochodu. Ale z tego co się orientuję, takie auto trzeba ubezpieczać, a to już nie bardzo mi się opłaca. Więc jaki jest najprostszy sposób aby zrobić tak jak chcę?
Kolejna sprawa. Troszkę brak mi mocy oraz silnik spożywa mi troszkę za dużo oleju. Mam na myśli swapa. Najlepiej na 1.8 bo 2.0 są podobno dość paliwożerne. Nie będzie problemów z dokumentami po zmianie silnika? I przy okazji.
Co dodatkowo, oczywiście oprócz silnika i skrzyni, należy zmienić przy takim swapie?
Jakoś na allegro nie mogę znaleźć silnika lub bitego essa 1.8 130KM. Jakie oznaczenie ma taki silnik?
Kolejne pytanie. Mniej więcej ile wynosi spalanie takiego silnika? Chyba WieSiu ma taki tylko MK5 jeśli dobrze się orientuję?
No i na samym końcu, jeśli ktoś miałby takiego rozbitka w całości to w najbliższym czasie z miłą chęcią bym przygarnął. Najlepiej z niedaleka, ponieważ wiadomo, problemy z transportem itp.
Z góry dzięki za przeczytanie moich wywodów oraz za ewentualną pomoc
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
spalanie 2.0 jest bardzo male jak na ta pojemnosc, 10-11l benzyny/100km w miescie, na trasie to wiadomo, to zalezy od predkosci,bo tym autem ciezko wolno sie jedzie
Zeby pozbyc sie auta (wyrejestrowac),to sprzedajesz go komus mieszkajacemu za granica (wymysl sobie ),to chyba najprostsza sprawa,zadzwon do wydzialu komunikacji niech Ci powiedza jakie dokumenty beda Ci potrzebne zeby w ten sposob wyrejestrowac auto (znaczy sie powiedz im zglosic sprzedaż auta ).
A co do tego co potrzebne do swapa np. na 2.0:
-silnik
-wiazka silnika
-skrzynia biegow, najlepiej dedykowana do tego silnika
-komputer
-czasem immobilizer z kluczykami
-tlumiki
-rama pomocnicza (ława,sanki, nie wiem jak to dokladnie sie nazywa)
-połosie napedowe
-pewnie tez zwrotnice z przegubami
-lewarek zmiany biegow
-przydalby by sie lepsze hamulce i co za tym idzie wieksze felgi.
Pewnie jeszcze o czyms zapomnialem
Zeby pozbyc sie auta (wyrejestrowac),to sprzedajesz go komus mieszkajacemu za granica (wymysl sobie ),to chyba najprostsza sprawa,zadzwon do wydzialu komunikacji niech Ci powiedza jakie dokumenty beda Ci potrzebne zeby w ten sposob wyrejestrowac auto (znaczy sie powiedz im zglosic sprzedaż auta ).
A co do tego co potrzebne do swapa np. na 2.0:
-silnik
-wiazka silnika
-skrzynia biegow, najlepiej dedykowana do tego silnika
-komputer
-czasem immobilizer z kluczykami
-tlumiki
-rama pomocnicza (ława,sanki, nie wiem jak to dokladnie sie nazywa)
-połosie napedowe
-pewnie tez zwrotnice z przegubami
-lewarek zmiany biegow
-przydalby by sie lepsze hamulce i co za tym idzie wieksze felgi.
Pewnie jeszcze o czyms zapomnialem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
http://otomoto.pl/ford-escort-rs-2000-C17208318.html
Jak myślicie opłaca się go wziąć? Jako dawce przede wszystkim silnika i reszty osprzętu oraz w szczególności elementów przedniego zawieszenia i część karoserii (zderzak przód, progi)?
Podobno odpala na tyk, i wszystko sprawne, jedynie miał dzwona w bok.
Jak myślicie opłaca się go wziąć? Jako dawce przede wszystkim silnika i reszty osprzętu oraz w szczególności elementów przedniego zawieszenia i część karoserii (zderzak przód, progi)?
Podobno odpala na tyk, i wszystko sprawne, jedynie miał dzwona w bok.
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Seeeebek, oplaca sie,bo bedziesz mial wszystko co Ci potrzebne
Tylko musisz dobrze sprawdzic jak ten silnik i skrzynia pracuje, wiele min jest niesety na rynku.
i co z tego ze odpala na tyk. Moj tez odpala na tyk,a nie jest idealny,bo bierze duzo oleju,za to jest bardzo szybki
Tylko musisz dobrze sprawdzic jak ten silnik i skrzynia pracuje, wiele min jest niesety na rynku.
i co z tego ze odpala na tyk. Moj tez odpala na tyk,a nie jest idealny,bo bierze duzo oleju,za to jest bardzo szybki
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ten Twoj to jakis niezniszczalny silnik (pewnie tylko pasek rozrzadu moze go unieruchomic),wiec sie nie liczyYagr pisze:mój odpala na zimno na dotyk nawet z odpiętymi dwoma świecami
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Tak jak kolega wyżej piszę- najlepsze wyjście to anglik
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Grzesiu zaoszczędzę Ci parę kilosów i powiem tak : na fefku ktoś oblukał go i to paru ludzi wszyscy stwierdzili ze padlina jest nawet za tą kasęYagr pisze:fakt, mój odpala na zimno na dotyk nawet z odpiętymi dwoma świecami
Seeeebek, uprzedzając pytanie niestety nie będę mógł w najbliższym czasie skoczyć do Proszowic (czy dobrze mi sie kojarzy że ten ess stoi w Proszowicach ?) obadać tego essa bo choróbsko mnie dorwało i mimo że do pracy zajechałem to zaraz po kładę sie zdrowieć...
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno