Zbieżność
Moderator: Moderatorzy
Zbieżność
Witam Koledzy. Ostatnio musiałem wymienić maglownice. Aż w sumie dwa razy bo jedna ze szrotu ciekła. Na tej ostatniej co teraz mam, bez ustawiania zbieżności miałem kierownice idealnie wyprostowaną, lecz ściągało mnie na prawo i brało już opony.
Pojechałem na zbieżność i mechanik powiedział że mam zużyte tuleje ale jakoś postara się to ustawić. Kierownica po tym była leciutko w lewo.
Dzisiaj pojechałem do innego warsztatu, wymienili tuleje, końcówki drążków i ustawili zbieżność. Ale kierownica jest sporo w lewo. Nic nie ściąga, opon na razie nie bierze z tego co zauważyłem. Zbieżność ogólnie ok. Na tym sześciokącie nie ustawie bo nic mi to nie da. Zły kąt. Powiedzieli że to tylko niby na kolumnie mogą wyregulować jakoś.
Koledzy, powiedźcie co mam zrobić? Jechać do innego warsztatu, czy gdzieś jest jakaś regulacja tego? Proszę o odpowiedz , Dzięki i Pozdrawiam.
Pojechałem na zbieżność i mechanik powiedział że mam zużyte tuleje ale jakoś postara się to ustawić. Kierownica po tym była leciutko w lewo.
Dzisiaj pojechałem do innego warsztatu, wymienili tuleje, końcówki drążków i ustawili zbieżność. Ale kierownica jest sporo w lewo. Nic nie ściąga, opon na razie nie bierze z tego co zauważyłem. Zbieżność ogólnie ok. Na tym sześciokącie nie ustawie bo nic mi to nie da. Zły kąt. Powiedzieli że to tylko niby na kolumnie mogą wyregulować jakoś.
Koledzy, powiedźcie co mam zrobić? Jechać do innego warsztatu, czy gdzieś jest jakaś regulacja tego? Proszę o odpowiedz , Dzięki i Pozdrawiam.
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
kamil4769 pisze: Kierownica po tym była leciutko w lewo.
rozumiem ze na tej samej maglownicy.kamil4769 pisze:Ale kierownica jest sporo w lewo.
A jak duzo w lewo jest,bo w escorcie mozna na kierownicy regulowac o 60 stopni.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
dla mnie to dziwne ze jeden gosc potrafil ustawic kiere w miare dobrze i nie narzekal a inny nie potrafi na nowych drazkach. Mam nadzieje ze Jamszol sie wypowie i bedzie wszystko jasne. przeciez kierownicy nie sciagal nikt to powinno dac sie ustawic, na laczeniu maglownicy i kolumny kierowniczej nie da sie zle ustawic,wiec jak dla mnie to zbieznosc jest zle ustawiona.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tych gości na stacjach diagnostycznych to trzeba pilnować bo często olewają podstawowe sprawy. Mają blokady do idealnego blokowania kierownicy to niech korzystają, jeśli zblokuje dobrze i nie ma luzów nigdzie to musi być prosto, ale często wlezie do auta zablokuje na oko kluczykiem (często minimalnie krzywo) i później wychodzi że kierownica jest przechylona minimalnie co drażni
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ja szczescia do zbieznosci tez nigdy nie mam, mi zawsze mimo uzywania blokad ustawiaja zle, musza poprawiac z 2-3 razy i wtedy juz nie wytrzymuje i sobie odpuszczam i w praktycznie kazdym aucie mam minimalnie przestawiona kierownice musialem sie do tego przyzwyczaic.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
To ja mam koledzy pytanie, wlaśnie wracam ze zbieżności po zmianie końcówek drążków.
Pytam się gościa jaki wynik a on mi mówi 5mm ( ale co to za wartość), a w książce pisze coś że 2mm.
Dodatkowy wydaje mi się że auto nerwowe na skręcanie się zrobiło od prędkości ok 70-80km/h - a może to autosugestia.
A co z tą zbieżnością , dobrze mi to ustawił ?
Pytam się gościa jaki wynik a on mi mówi 5mm ( ale co to za wartość), a w książce pisze coś że 2mm.
Dodatkowy wydaje mi się że auto nerwowe na skręcanie się zrobiło od prędkości ok 70-80km/h - a może to autosugestia.
A co z tą zbieżnością , dobrze mi to ustawił ?
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
bronx, trzeba było jechać do zakładu gdzie masz wszystko jak na tacy podane na wydruku
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
bronx, dla Twojego woza :
Zbieżność przednich kół
0 +/- 10 stopni
Czyli najbezpieczniej ustawić na 0 ( zero) i tak fachowiec powinien je ustawić .
Powinien tak jak napisałem wyżej
Zbieżność przednich kół
0 +/- 10 stopni
Czyli najbezpieczniej ustawić na 0 ( zero) i tak fachowiec powinien je ustawić .
W zasadzie - źlebronx pisze:A co z tą zbieżnością , dobrze mi to ustawił ?
Powinien tak jak napisałem wyżej
NIe - może być nerwowy i zbyt czuły na sterbronx pisze:Dodatkowy wydaje mi się że auto nerwowe na skręcanie się zrobiło od prędkości ok 70-80km/h - a może to autosugestia.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]