odczyt parametrów za pomocą programu scan master

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

odczyt parametrów za pomocą programu scan master

Post autor: bodzio82 »

Zmobilizowałem sie i zrobiłem zrzut z ekranu po podłaczeniu pod ecu za pomoca elm-a i programu scan master

Dalej walcze z moca
tzn raz jedzie raz nie jedzie ,poszarpuje jak sie chce ruszyc z miejsca i gasnie jak zimny do tego w momencie toczenia kangur, zauwazyłem takze ze słabiej odpala 3 razy przekreci i dopiero uruchomi sie silnik

Wymienilem przeplywomierz i pare dni była bajka z tym ze przeplywka uzywana wiec moze i padła głownie na ta czesc stawiam bo wczesniej były takie same objawy po wymianie przeplywki wszystko wrócilo do normy lecz tylko na pare tygodni :571:

Sam juz nie ogarniam wiec moze ktos z kolegów cos podpowie jak obluka te wykresy
Ogólnie musze dodac ze filmik był inny dokladny z jazdy spokojnej i z tzw sportowej ale niestety sie nie zapisał i wyszla d.,wiec na szybciora poszdl drugi i niestety jest robiony w warunkach nisprzyjajacych no ale moze cos da sie odczytac :razz:




[video]http://www.youtube.com/watch?v=Uwd4kh1IeXI[/video]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

daj jakis wykres z parametrow napieciowych przeplywki (bo te gramy na sekunde do mnie nie przemawiaja), wykres z dzialania tps-a

moze to problem mechaniczny - zabity filtr, siadajaca pompa, rozjechane cisnienie na wtrysku albo wyrabane np popychacze w glowicy ? mierzona kompresja byla ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

MAF jakie ma wartosci gdy stoisz autem na cieplym silniku ? 1,8g/s tak jak podczas jazdy ? Ogolnie wydaje sie bys dosc poprawnie, tylko korekty sa dosc mocno na plusie. Ale to moze bobson lub tomi na temat korekt sie wypowie, czy sa akceptowalne.

A ten pomiar byl robiony w momencie jak robil kangury ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

wszystko jest nowe filtry olej ,wykres z tps-a jest w prawym dolnym rogu ogolnie w scan master czy tez w pcmscan odczyty mafa sa w g/s

tps byl wymieniany otwiera sie plynnienie nie przycina ale odczyt tylko w % wiec tez nie z progow napieciowych

mierzylem spreZanie cos okolo 14 atmosfer dobrze juz nie pamietam ale mniej wiecej tyle, chyba na jednym cylindrze minimalnie mniej ale to nie duza roznica byla,swiece maja ladny szary kolorek nie sa okopcone i nie sa zawalone nagarem takze zawory raczej ok silnik zreszta tez .
Zaraz pojde i sprobuje polaczyc z programem fordiag moze zaskoczy chociaz watpliwa sprawa ze pojdzie na elm

[ Dodano: Nie 02 Gru, 2012 ]
WieSiu pisze:MAF jakie ma wartosci gdy stoisz autem na cieplym silniku ? 1,8g/s tak jak podczas jazdy ? Ogolnie wydaje sie bys dosc poprawnie, tylko korekty sa dosc mocno na plusie. Ale to moze bobson lub tomi na temat korekt sie wypowie, czy sa akceptowalne.

A ten pomiar byl robiony w momencie jak robil kangury ?
on robi kangura jak sie wolno jedzie np na drugim biegu bez dodawania gazu wtedy zaczyna skakac, tak jak sie da w pedal gazu to nie szarpie ale sie wolno rozpedza wyrazny brak mocy ,na biegu jalowym 1,6 g/s

[ Dodano: Nie 02 Gru, 2012 ]
na elm 327 fordiag nie idzie szkoda :cry:

za jakas chwile wrzuce logi po odpaleniu auta tzn jak sie zaladuje na you tuba ,moze tu cos bedzie widac

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Gpma7TarWt0[/video]

Jakosc odtwarzania ustawcie na 480p bo inaczej obraz bedzie zamazany
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

bodzio82 pisze:na drugim biegu bez dodawania gazu wtedy zaczyna skakac
o panie ! ja to mialem we wszystkich esach :D ponoc na fiestach zalecali swego czasu odlaczanie czujnika predkosci jazdy ... szczerze powiedziawszy to u mnie to nie pomagalo nigdy

a co do ciezkiego odpalania to nie wiem jak na sekwencji ale np wszystkie auta na 1-2 gen z jakimi mialem doczyneinia (różnych marek - w tym braciszkowy es 1.6 16v, moja laga czy szwagra skoda 1.4mpi) jak troche pojezdzily na gazie na bogatej mieszance to potem trzeba bylo krecic na zimnym zeby zapalily i czesto po odpaleniu gasną ... dopiero po poprawnym ustawieniu instalku lub na delikatnie ubogo zaczynaja odpalac jak trzeba - tak jakby sie mapy paliwowe przestawialy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej pisze:a co do ciezkiego odpalania to nie wiem jak na sekwencji ale np wszystkie auta na 1-2 gen z jakimi mialem doczyneinia (różnych marek - w tym braciszkowy es 1.6 16v, moja laga czy szwagra skoda 1.4mpi) jak troche pojezdzily na gazie na bogatej mieszance to potem trzeba bylo krecic na zimnym zeby zapalily i czesto po odpaleniu gasną ... dopiero po poprawnym ustawieniu instalku lub na delikatnie ubogo zaczynaja odpalac jak trzeba - tak jakby sie mapy paliwowe przestawialy
potwierdzam - reset i adaptacja pomagały aż do następnego rozjechania map, u mnie po wrzuceniu blosa i wyłączeniu emulacji sondy lambda (tak jakby bez emulatora - czysty sygnał szedł na ECU) problem znacznie się zmniejszył.. a w zasadzie przestałem go rejestrować... albo się przyzwyczaiłem albo pomogło ;) Ale tu chyba wisi sekwencja więc problem zgoła inny...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yagr pisze:Ale tu chyba wisi sekwencja więc problem zgoła inny...
tu tez ten problem moze wystepowac. Jak mapa gazu zle zrobiona lub instalacja zle ustawiona/dobrana to mapa benzyny moze sie bardzo rozjeżdżać.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Ale ja gazownik jestem wiec raczej mape mam dobrze ustawiona wzgledem benzyny :razz: ,ogolnie to z paleniem nie ma az takiej tragedii ,rano jedynie na 3 obroty walu i odpala a tak to na dotyk hehe takze tu jest ok .

Mysle nad tymi korekcjami troche sa niepoprawne ale moze wymienie przplywke i sonde i wtedy zobacze tyle ze dopiero za msc narazie nie ma fundyszy na takie glupoty hehe


Powiem ciekawostke dzis do warsztatu przyjechal facet fordem mondeo mk2 2.0 black top ,na instalacji sekwencyjnej marki bigas zrobił 500000 a caly orzebieg 620000 :shock: ,najlepsze ze silnik bez remontu to sa dopiero silniki te zeteki :razz: a silnik chodzi super cicho bez problemów
MUSIALEM SIE TYM PODZIELIC HEHE
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bodzio82 pisze:Powiem ciekawostke dzis do warsztatu przyjechal facet fordem mondeo mk2 2.0 black top ,na instalacji sekwencyjnej marki bigas zrobił 500000 a caly orzebieg 620000 :shock: ,najlepsze ze silnik bez remontu to sa dopiero silniki te zeteki :razz: a silnik chodzi super cicho bez problemów
MUSIALEM SIE TYM PODZIELIC HEHE
Trzeba było cichcem zeswapować do swojego i oddac mu tez z zeteckiem ale 1,8 :DDD
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Yagr pisze:Trzeba było cichcem zeswapować do swojego i oddac mu tez z zeteckiem ale 1,8
etam ja mam dobry motor tyle ze cos z elektryka sie dzieje i musze to zwalczyc kiedys :mrgreen:


Najchetniej to bym zakupił interfejs pod fordiag ale w Polsce nie moge namierzyc a widzialem ze ten fejs daje rade jak wam kolega Bobson auta sprawdzał :razz:


Jeszcze zastanawiam sie czy ja przypadkiem nie mam ecu z innego forda np focusa i moze ten sterownik zle wspolpracuje z podzespolami ktore sie znjaduja u mnie pod maska dla tego ecu wariuje ,ale chyba raczej nie mozliwe to jest :oops:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

bodzio82 pisze:ecu z innego forda np focusa
z pralki Frani :585:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

cidzej pisze:z pralki Frani

no moze hehe
rózne pomysły mi do glowy przychodza zeby tylko odmulic tego bolida :cool:
ODPOWIEDZ