Czujnik położenia przepustnicy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
długi
Posty: 65
Rejestracja: 04 sty 2014, 13:39
Lokalizacja: Lubin

Czujnik położenia przepustnicy

Post autor: długi »

Panowie,mam dwa pytania jeżeli chodzi o czujnik położenia przepustnicy.Po pierwsze jakie są objawy uszkodzonego(padniętego) czujnika.Drugie to czy jak będę chciał go wymienić to po prostu go odkręcam i przykręcam nowy czy trzeba go jakoś odpowiednio regulować(tak jest w motocyklach i stąd moje pytanie)albo adoptować czy cos takiego?
Punk,Rock,Sex i Motocykle
Był escort jest Cougar
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jesli dobrze kojarze jak wyglada Twoj czujnik,to on i tak nie ma regulacji, po wymianie czujnika zalecane odpiecie klem np na noc i adaptacja sterownika silnika po odpaleniu (pare minut na jałowych bez obciazenia i jazda minimum 8km pod roznymi obciazeniami).

A objawy uszkodzenia czujnika polozenia przepustnicy,to prawodpodobnie zamulenie przy wciskaniu gazu
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

długi pisze:Po pierwsze jakie są objawy uszkodzonego(padniętego) czujnika
pomimo wieloletniego stażu na tym forum i wielu powtarzajacych sie pytan na ten temat jedyna odpowiedz jaka sie nasuwa jest taka: a kto to wie ? :)


nieeeee, absolutnie nie jest to zlosliwa odpowiedz, pytanie jest po prostu zle postawione :!: mozna co najwyzej podpowiedziec jak sprawdzic dzialanie tego czujnika, natomiast nie mozna jednoznacznie okreslic jak auto sie bedzie zachowywac. u jednych auto nie zapali, u drugich auto kangurzy, u trzecich nie ma zadnego objawu (tryb awaryjny ecc ewentualnie jest jakas rzezba w kablach) itd itd. poza tym o jakim uszkodzeniu mowisz ?? brak sygnalu ? nieprawidlowy sygnal ?? "trzeszczenie" ? etc etc

eec nie dziala zero jedynkowo i nie ma czegos takiego, ze jak czujnik dziala to auto odpala, a jak nie to sie zapala MIL i koniec jazdy. Poprawne sterowanie silnika jest suma wielu zmiennych (odczytywanych z kilku czujnikow) + adaptacja sterownika + ewentualny tryb awaryjny. kumulacja niepraidlowosci moze skutkowac tym, ze jednak auto bedzie POZORNIE normalnie jezdzic tylko np. nie bedzie mialo odpowiedniej mocy, skladu mieszanki czy chocby bedzie palilo nieco wiecej
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
długi
Posty: 65
Rejestracja: 04 sty 2014, 13:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: długi »

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.Po prostu mam coś takiego że auto po zagrzaniu i ponownym(każdym) uruchomieniu,obroty są na ok1200 i dopiero po chwili(ok 10 sekund) spadają na ok 900 i lekko falują(naprawdę lekko i to nie zawsze).Czytałem trochę i piszą że może sonda,może separator oleju,może czujnik temperatury i może czujnik położenia przepustnicy i myślałem że coś da się wyeliminować ;)
Punk,Rock,Sex i Motocykle
Był escort jest Cougar
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jak tylko faluja delikatnie to po co dotykać? zmarnujesz pieniądze jak zaczniesz grzebać,a okazać się na koniec może ze to np zawory w głowicy. po odpaleniu to normalne zjawisko ze ma wyższe obroty przez chwilę.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
długi
Posty: 65
Rejestracja: 04 sty 2014, 13:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: długi »

WieSiu, Masz rację,po cholerę ruszać jak nie przeszkadza :mrgreen: Bo ja to czasem nie potrzebnie dziury w całym szukam :mrgreen:
Punk,Rock,Sex i Motocykle
Był escort jest Cougar
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Mam to samo w 1.4 wymienialem i tps i maf i czyscilem i nic to nie dalo. Ba! Nawet podmienialem elementy na elementy kolegow ktorych auta chodza ok i nic. Ja bym raczej wine upatrywal w gnijacych pod izolacjami kablach
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
długi
Posty: 65
Rejestracja: 04 sty 2014, 13:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: długi »

No właśnie cidzej, auto mam od paru dni z niemcowni i pierwsze co to swieczki,kable WN i olej wymieniłem.Poodpinam wszystkie kostki i spryskam preparatem do czyszczenia styków a jak nic nie da to trudno nie będę grzebał bo popsuję :smile:
Punk,Rock,Sex i Motocykle
Był escort jest Cougar
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

długi pisze:Czytałem trochę i piszą że może sonda,może separator oleju,może czujnik temperatury i może czujnik położenia przepustnicy i myślałem że coś da się wyeliminować ;)
Pomierz sobie czujniki na złaczu komputera - przynajmniej będziesz wiedział czy do niego docierają właściwe sygnały. procedura, nr pinów i wzorcowe parametry elektryczne znajdziesz w WKŁ.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

długi, daruj sobie naprawe nic z tym nie zrobisz ja tez tak mam wymienialem juz wszystko i dalej to samo ,ostatnio to wogole gasnie mi auto ale raczej stawiam ze to juz zawory puszczaja i silnik nie trzyma kompresji po odpaleniu ,a druga sprawa rozrzad juz pada tzn rolka ma luz , do wiosny nie robie tego, a jak walnie to mam drugie auto pod reka ,w koncu trzeba sie essa pozbyć a ze nie mam serca go oddac komus ani zezlomowac to mysle ze sam zakonczy zywot np zerwanym paskiem ,chyba ze tak jak mowie wytryzma do pewnego czasu to robie kompletny rozrzad reszte pierdołł i ess zostaje forever :mrgreen:

[ Dodano: Wto 14 Sty, 2014 ]
a juz tak po za tematem to kolego DLUGI wez zmien ten avatar na cos milszego bo mam zle wspomnienia odnosnie filmu w ktorym grala ta postac ;)

to nie forum dla sadystów kur.
Awatar użytkownika
długi
Posty: 65
Rejestracja: 04 sty 2014, 13:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: długi »

Dzięki panowie,narazie niczego nie ruszam.bodzio82, przecież to moje zdjęcie jest :mrgreen: (uwielbiam horrory i na każdym forum mam ten avatar :twisted: )
Punk,Rock,Sex i Motocykle
Był escort jest Cougar
ODPOWIEDZ