Brak odpowietrzenia w zbiorniku paliwa
Moderator: Moderatorzy
Brak odpowietrzenia w zbiorniku paliwa
Na początku sorki jak nie w tym dziale Nurtuje mnie jedna rzecz,jak otwieram korek wlewu paliwa,po odkręceniu go ze środka wydobywają się gazy(nie śmierdzą paliwem-chyba).Jest psssyk i tak za każdym razem jak tankuję.Czy mam coś zapchane od odpowietrzenia zbiornika czy tradycyjne TTTM(ten typ tak ma)
Punk,Rock,Sex i Motocykle
Był escort jest Cougar
Był escort jest Cougar
- WieSiu
- Posty: 23274
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Zwłaszcza jak jest mniej paliwa to po jeździe jest to normalne
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
robi się nadciśnienie które wynika z tego że prężność pary nasyconej benzyny razem z ciśnieniem powietrza które jest w baku (ciśnienia cząstkowe poszczególnych gazów) mają większą wartość niż ciśnienie atmosferyczne w tej samej temperaturze, bo benzyna jest substancją lotną czyli ciśnienie jakie wywierają opary benzyny w baku mają wyższą wartość od ciśnienia atmosferycznego stąd też powstaje różnica ciśnień która się wyrównuje jak odkręcamy korek dlatego słychać pssssyt dlaczego jest on bardziej zauważalny jak mamy mniej paliwa, a no dlatego że przy pełnym baku mamy mniejszą objętość par więc mniejsza objętość jest potrzebna aby ciśnienie się wyrównało, w momencie jak mamy mało paliwa w baku to tych par znajduje się dużo dużo więcej (nawet i 50l) więc proporcjonalnie dużo więcej musi tych par uciec. każda ciecz paruje, do czasu aż ich prężność par osiągnie swoją wartość w danej temperaturze wtedy zostaje osiągnięty stan równowagi, czyli tyle samo cząsteczek przechodzi z cieczy w stan pary (parowanie) co z pary do cieczy (skraplanie/kondensacja). wtedy mówimy że para jest nasycona. gdybyśmy w baku mieli nieszczelność to nigdy nie został by osiągnięty stan równowagi i benzyna by ciągle parowała do atmosfery ponieważ jest za duża objętość otoczenia aby prężność pary osiągnęła swoją nominalną wartość w danej temperaturze. skąd się bierze wyższe ciśnienie w baku? w momencie kiedy tankujemy auto bak (układ) jest otwarty więc ciśnienie wewnątrz baku jest takie samo jakie występuje w otoczeniu i ma wartość ciśnienia atmosferycznego więc opary benzyny mogą swobodnie przechodzić do atmosfery dlatego czuć charakterystyczny zapach podczas tankowania (bo benzyna ciągle paruje próbując osiągnąć stan równowagi ze swoją parą). zakręcając korek z początku mamy takie samo ciśnienie jakie jest na zewnątrz, ale teraz układ jest zamknięty a ciecz nadal paruje do osiągnięcia stanu równowagi ze swoją parą stąd mamy wyższe ciśnienie w baku które jest sumą ciśnień cząstkowych benzyny i powietrza (traktując benzynę i powietrze jako jedne substancje a nie mieszaniny poszczególnych związków). ciśnienie cząstkowe to ciśnienie jakie wywiera czysty gaz znajdujący się w objętości.
to tak w ramach ciekawostki bo pewnie większość z was nie znała naukowego wyjaśnienia tego zjawiska mam nadzieję że w miarę jasno to wyjaśniłem
to tak w ramach ciekawostki bo pewnie większość z was nie znała naukowego wyjaśnienia tego zjawiska mam nadzieję że w miarę jasno to wyjaśniłem
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A ja myślę , że kolega się pomylił i ma podciśnienie a przy odkręcaniu korka powietrze wchodzi do środka i syczy
I jest to całkiem poprawnie bo mamy w samochodzch zawór pochłaniania par paliwa połączony poprzez filtr węglowy ze zbiornikiem a w drógą stronę z kolektorem ssącym
I u kolegi działa to poprawnie
Kolega napisał , że zasyczy i nie śmierdzi paliwem
I jest to całkiem poprawnie bo mamy w samochodzch zawór pochłaniania par paliwa połączony poprzez filtr węglowy ze zbiornikiem a w drógą stronę z kolektorem ssącym
I u kolegi działa to poprawnie
Kolega napisał , że zasyczy i nie śmierdzi paliwem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
no chyba jednak nie, bo zawór jest po to aby te opary były wykorzystane podczas pracy silnika, mamy przez to bogatszą mieszankę. a nie śmierdzi paliwem bo nie ma nosa przy wlewie, bez przesady to nie są jakieś masakryczne objętości które się uwalniają podczas odkręcania korka
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
a ja przytocze garażowe wyjaśnienie tego zjawiska,nalewamy w butelke PET troche wachy i odstawiamy na kilka dni i wtedy zobaczycie jak zmienił się jej kształt.S3ci0r pisze:to tak w ramach ciekawostki bo pewnie większość z was nie znała naukowego wyjaśnienia tego zjawiska mam nadzieję że w miarę jasno to wyjaśniłem
Dziękuje za uwage
U mnie nigdy nie ma pssss,bo mam zawsze pełny bak
Tak dokładnie jest,zasysa i nie śmierdzi paliwem.Jamszoł pisze:A ja myślę , że kolega się pomylił i ma podciśnienie a przy odkręcaniu korka powietrze wchodzi do środka i syczy
Ja mam pełny jak zatankuję ale nie dolewam jak jest polowa tylko rezerwa(chyba jakiś głupi jestem )U mnie nigdy nie ma pssss,bo mam zawsze pełny bak
S3ci0r, ale referat mi napisałeś Teraz już wiem że tak ma być.Dzięki koledzy
Punk,Rock,Sex i Motocykle
Był escort jest Cougar
Był escort jest Cougar
- WieSiu
- Posty: 23274
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
to ja też jestem głupi bo nie lubię marnować czasu na częste i ciągle tankowanie w małych porcjach:
W dieslu nie ma tssss... Za to w LPG tez jest
W dieslu nie ma tssss... Za to w LPG tez jest
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982