[MKVII] ABS-brak po wymianie bębnów.

Moderator: Moderatorzy

Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

[MKVII] ABS-brak po wymianie bębnów.

Post autor: Solar »

Wymieniłem bębny i musiałem podłożyć pod łożyska wewnętrzne ( Jamszoł tak radzi, jakby kiedyś szersze kapcie zakładac :) ) pierścienie dystansowe 1,3 mm, bo były za duże luzy (bębny nówki i s^^^^^^one ). Po tym zabiegu nie mam ABS. Zapewne te 1,3 mm odsunięcia pierscieni magnetycznych ABS ma wpływ myślę sobie, więc odsuwam je na tę odległość, aby były bliżej czujnika i niestety nic to nie daje :( .
Pierścienie 1,3mm kasują luz pomiędzy bębnem a piastą.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2014, 07:08 przez Solar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jeśli coś tam kiedyś pisałem to chyba o pierścieniu między łożyskami ?
Jeśli dałeś pod łożysko od wewnątrz to zasłoniłeś pierścieniem tarcz od ABS-u ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Co ma podkładanie dystansu pod łożysko, do szerszych opon? Zmiana odległości pierścienia od czujnika zawsze poskutkuje brakiem ABS.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jamszoł masz rację między łożyskami ale od strony wewnętrznego łożyska wtedy ono idzie te 1,3 mm do wewnątrz a bęben oddala się o te długość na zewnątrz i pierścień ABS odchodzi od czujnika o te 1,3mm.
Jamszoł pisze:Jeśli dałeś pod łożysko od wewnątrz to zasłoniłeś pierścieniem tarcz od ABS-u ?
Nie kumam tego :( .
Pierścień dystansowy 1,3 mm jest najpierw, potem łożysko wewnętrzne, zimmering i na końcu piescien magnetyczny ABS.

[ Dodano: Pon 10 Mar, 2014 ]
nonam pisze:Co ma podkładanie dystansu pod łożysko, do szerszych opon?
Ano ma bęben odchodzi dalej od budy, ale tylko wtedy jak podłożysz pod wewnętrze łozysko ;).
Zmieniałem dzisiaj z 10 razy odległość pierścienia od czujnika i nic :( .
Mam wątpliwości czy te 1,3 mm ma aż tak wpływ na pole magnetyczne ?.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Solar, podkładke dystansową daje się na wierzchu - na szpilki koła
Czyli zamiast felgi na bęben dajesz pierścień a na niego felgę
To samo z piastami
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Ale po co bęben ma odejść od budy? Żeby koło wyszło bardziej na zewnątrz? Bo nie ogarniam tego
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Solar pisze:Pierścień dystansowy 1,3 mm jest najpierw, potem łożysko wewnętrzne, zimmering i na końcu piescien magnetyczny ABS.
:shock: :shock: :shock:
Jamszoł pisze:Solar, podkładke dystansową daje się na wierzchu - na szpilki koła
Czyli zamiast felgi na bęben dajesz pierścień a na niego felgę
dla mnie to oczywista oczywistość :) sam tak zrobiłem bo mi fela o zacisk haczyła :D
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jamszoł ja chyba źle to tłumaczę :( , mówię o tym, że pierścień dystansowy 1,3 mm
nabiłem do wewnątrz bębna, aby odsadzić łożysko i zlikwidować luz pomiędzy piastą a bębnem :) . Kupiec, Nonam o to chodzi:
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... o&start=15

Zrobione, - okazuje się, że trzeba było centrycznie odsunąć pierścienie, założylem podkładki
i ABS wrócił :) .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
ODPOWIEDZ