{MKVII}- Silnik nie startuje !

Moderator: Moderatorzy

Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

WieSiu pisze:a co do sprawdzenia zasilania wtryskiwacza,to kojarze metode z dioda 12-to Voltową
Czyli jak miga tj. jest zasilanie impulsowe i wtedy jest ok. :) .
Dzięki Wiesiu, wieczorem sprawdzę. Szukam w necie TIS i tak na prędko nie mam, to co doczytałem to trzeba wiedzieć z którego ma być roku TiS, bo nowsze to już tylko focusy.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Nie prawda, wszędzie jest też escort, szukaj tis 2004 DVD.

Tak z tego co pamiętam z imnych for to ma dioda migac oczywiscie jak wlozysz ja w odpowiednia stronę i koniecznie wersje 12V
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

WieSiu pisze:Tak z tego co pamiętam z imnych for to ma dioda migac oczywiscie jak wlozysz ja w odpowiednia stronę i koniecznie wersje 12V
Ale chyba może być zwykła + opornik?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
kris

Post autor: kris »

może,daj ok. 680 Ohm na anode (+)
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Solar, masz 4 wtryskiwacze najprosciej znalesc kable na którym jest zasilanie w ten sposob ze miernikiem na brzeczek ustawic i przylozyc jedna koncowke do pinu w kostce od wtryskiwacza i druga koncowke miernika do pinu w drugiej kostce od drugiego wtryskiwacza jesli bedzie przejescie miedzy tymi pinami tzn ze tu dochodzic powinno 12 v ntak samo musi byc na 3 i 4 kostce od wtryskiwacza ,nasptepnie jak bedzie przejscie na tym samym pinie na wszystkich kostkach wlacz zaplon i kontrolka zobacz czy po wlaczeniu zaplonu zaswieci ta kontrolka jak nie zaswieci to podaj zasilanie z aku + i zobacz czy odpali ford ewentualnie mzoe byc tak ze prad pojawi sie dopiero jak bedziesz krecil rozrusznikiem ale raczej po samej stacyjce powinno sie pojawic zasilanie .SPRAWDZIC MOZESZ JEDYNIE NA WYPIETYCH KOSTKACH Z WTRYSKIWACZY,oczywiscie proba odpalania na wpietych kostkach ;)


drugie piny to sygnal i one sie nie lacza wiec nie ma na nich przejscia ,wyjatek full grupa ale to nie w escorcie
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Przyjechałem wczoraj dość późno i poszedłem sprawdzić tylko wtryski z diodą, resztę miałem zrobić dzisiaj. Podczas kręcenia rozrusznikiem dioda zaczęła migać jak pisaliście, ale o dziwo zaczął łapać jakby na 1 cylinder. Kolega który obserwował diodę
(ja kręciłem kluczykiem) zdjął z ciekawości na chwilę przewód z reduktora paliwa aby sprawdzić, czy tam są ślady benzyny. Nie wiedziałem o tym i zakręciłem ponownie i znowu odruchy jakby na 1 garnek łapał...dodałem gazu fol..nic, dodałem gazu lekko i zaczął się zbierać ...wreszcie zaskoczył.Trzymałem go trochę na wysokich obrotach, po tym włożyliśmy wężyk i jest ok., - masakra, jaki powód???

Sprawdziłem omomierzem czujnik położenia wału i wałka rozrządu ok. 400-500 ohm. Ruszałem przewodami od kostek wtrysków, listwą od wtrysków , dalej nic,
nie chce zgasnąć. Strach nim teraz wyjechać, bo nie wiadomo kiedy powtórka będzie :( .

Zastanawia mnie jedna rzecz, jak odpiąłem przewód od czujnika wałka rozrządu to oporność jest ok. chyba 2 kohm w obie strony. Odpięty przewód od czujnika poł. wału nie wykazuje żadnej oporności tj. 0 ohm jakby nie był włączony do układu, ale... jak się przekręci kluczyk w stacyjce to oporność się pojawia, nie pamiętam ile bo zostawiłem kartkę w garażu.

Nigdy nie miałem problemu, czy może doświadczenia z reduktorem ciśnienia paliwa na listwie, czy on może być winny za tę usterkę, jak go sprawdzić?

Próbowałem dostać się do plastikowej listwy ( tej pod grodzią za kolektorem ssącym ) do której wchodzi przewód czujnika poł. wału, może tam nie było kontaktu?, za cholerę nie mogę zdjąć tego podłużnego dekielka, już z jednej strony urwałem zaczep :( , czy tam zdarzają się przerwy, przebicia itd.

Kolega uważa, ze to nie może być wina tego czujnika, bo gdyby on to podczas kręcenia rozrusznikiem nie było by iskry?

Dzisiaj po powrocie dalej walczę, nie wyjeżdżam essem, bo strach że powtórzy się. Bodzio sprawdzę te przejścia na wtryskach po powrocie. Wiesiu z torrenta chciałem ściągnąć to dvd
ale nie udało się, będę szukał dalej..za mało peerów :(
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Solar ja sciagnalem z chomika ale nie moge odpalic wywala ze nie ten system operacyjny jak mam windows 7 pewnie na xp by poszlo/
Skoro odpalil to juz nic nie sprwdzic jak jest dobrze trzeba bylo posprawdzac bez odpalania tak w kazdej chwili usterka moze sie powtorzyc ,prawdopodobnie gdzies sie zgubil prad i sam wrocil :razz:


odczyt z cpw poprawny ,czujnik polozenie walka rozrzadu na bank nie byl przyczyna mozesz wypiac kostke a auto i tak bedzie chodzilo najwyzej troche bedzie kulalo
Ostatnio zmieniony 21 maja 2014, 18:15 przez bodzio82, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kiedyś - gdy przestała działać pompa paliwa przy Mateusza RS-sie - po uruchomieniu pompy paliwa , też nie chciał odpalić
Przyczyną była poduszka powietrzna w układzie paliwowym , którą za diabła pompka nie mogła przepchać .
Dopiero zdjęcie wężyka przy listwie wtryskowej pomogło
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Bodzio ja też mam w7 i jest problem, spróbuję gdzieś na XP-ku odpalić, chociarz W7 ma funkcję kompatybilności ze starymi systemami, zatem dziwne?. Co to jest CPW?.

Jamszoł taką samą opinię jak Ty wyraził "mechanik garażowy", który przyglądał się mojej walce. Ale przecież bak ma odpowietrzenie, tą drugą plastikową rurą która biegnie w kierunku wlewu?. Czyli co, regulator ciśnienia paliwa nie mógł przyblokować benzyny?, jak sprawdzić, czy on dobrze chodzi?.
Ciśnienie paliwa na zaworku ile ma wynosić?, pomiar robi się podczas pracy silnika czy na wyłączonym?.

Dzisiaj walczyłem ze 2 godziny, włożyłem z powrotem pompę paliwa starą, cewkę wn, świece, szarpałem przewodami i nic chodzi jak burza, nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że pali szybciej niż przed usterką.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

cpw to czujnik polozenia walu w skrocie :razz:

czyli jak to ford ma kaprysy :mrgreen: puki jezdzi nic nie rob ja ze spadkiem mocy walcze juz kilka lat i nie moge dojsc co sie dzieje a dzieje sie ze auto ma moc np dwa dni nawet praktycznie gazu nie dotykam i sie zbiera , a jest tak ze zmuli sie ze nie moge go rozpedzic z gazem w podlodze w dodatku ciezko ruszyc jakby cos go trzymalo :???:

co do regulatora to escort mi gasl prychal jakby silnik juz padal zaczalem dlubac postanowilem mu zdjac przewod podcisnienia z regulatora, po tym zabiegu a jezdze juz z 2 msc nie gasnie chodzi zawsze rowno wrecz trzyma oborty idealnie dodam ze kupilem nowy regulator zalozony jest ale zdjete podcisnienie czyli wydalem kase na marne bo nic sie nie poprawilo zdjalem przewod no i jest ok wiec zoastawilem tak i tyle ,fordy to maja akcje które sie fizjologom nie sniły :mrgreen:

podlacz manometr przekrec zaplon i zobacz ile napompuje powinno byc cos okolo 3 bary,na odpalonym silniku tez sprawdz i na podwyzsoznych obrotach czy nie ma spadku cisnienia
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Myślę , że będzie te 3 bary :mrgreen:
Puki ma paliwo - nie będzie się nic działo
Gdyby go zabrakło - przy odpalaniu zdejmnij na moment wężyk paliwa ten od listwy na wejściu
Do końca , nie wiem czemu - ale bywa tak , że regulator nie chce w normalny sposób przepuścić powietrza
Niby powinno przejść i przez listwe pójść do powrotu i zbiornika , ale nie zawsze tak chce
To tak jak z wtryskiwaczami przy Dieslu - czyli dobrze jest odpowietrzyć rurki wysokiego ciśnienia przed odpaleniem silnika
Wtedy szybciej odpala - jeśli były odkręcane od pompy i wtryskiwaczy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Dzisiaj 1-szy dzień jeździłem i jest ok. , nic żadnych niespodzianek, muszę specjalnie dopasować manometr do sprawdzenia ciśnienia paliwa na zaworku, bo mam dwa ale nie wchodzą w gniazdo. Czy ten wentyl, to taki sam jak do kół?.

Na marginesien - TIS 2004 dvd ściągałem z 2-ch różnych źródeł i za każdym razem 4 wirusy :( .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Solar pisze:Na marginesien - TIS 2004 dvd ściągałem z 2-ch różnych źródeł i za każdym razem 4 wirusy


etam w wiekszosc takich programów antywirus wylapuje wirusa ja tam sie tym nie przejmuje bo nie mam antywirusa jedynie program do szybkiego oczyszczania i tyle

co do manometru to zamierzam kupic z allegro caly zestawik do sprawdzania cisnienia na wtrysku ,pewnie taka sama koncowka z tym ze nakrecana ,znajomy sprowadza auta z belgi i trafiaja sie te elektryczne pompki i tam sa koncowki idealne bo nakrecane na wentyl musze im podebrac bo w sumie to manometr bym mnial :mrgreen: moze pomysle jeszcze nad tym tematem hehe
ODPOWIEDZ