czy warto inwestować w escorta?

Moderator: Moderatorzy

lukasz13osw
Posty: 25
Rejestracja: 10 cze 2014, 22:04
Lokalizacja: oswiecim

czy warto inwestować w escorta?

Post autor: lukasz13osw »

Witam, zastanawiam się, czy opłaca się wymienić podłużnice wraz z progami w escorcie mk7? Jeśli ewentualnie tak, to lepiej kupić nowe podłużnice i progi, czy odbudować z blachy? Drugie pytanie : czy silnik z mk6 1.6 16v podpasuje do mk7? Mam taki silnik do kupienia za 300zł od znajomego. A może bardziej opłaca się wymienić uszczelkę pod głowica + szlif głowicy w obecnym silniku? Od razu dodam, że nie chce pakować się w ogromne koszty całkowitego remontu głowicy.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

lukasz13osw pisze:czy silnik z mk6 1.6 16v podpasuje do mk7?
powinien podpasowac bez problemow i jak masz mozliwosc sprawdzenia tego silnika przed kupnem to jest to lepsze rozwiazanie niz naprawa tego co masz.

A czy oplaca sie robic blache,to zalezy jak mocno jest zgniłe.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

po pierwsze primo to jest pare tematow gdzie jest omawiana sprawa podluznic ;)
po drugie primo to kto bogatemu zabroni?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
lukasz13osw
Posty: 25
Rejestracja: 10 cze 2014, 22:04
Lokalizacja: oswiecim

Post autor: lukasz13osw »

bogatszy :D podłużnice są całe zżarte, a właściwie to ich nie ma, progi tez słabo wyglądają, ale mam dobrego znajomego który mi to może pospawać za grosze... nie wiem tylko czy wspawac nowe elementy, czy odbudować stare z blachy 1.5-3mm. Mam też dobrego kumpla mechanika, który zaproponował, że pierwsze zmierzymy kompresje na silniku, jak będzie dobra, to bardziej opłaca się zrobić uszczelkę pod głowicą i do tego od razu rozrząd (uszczelka 60zł, szlif głowicy 60zł, rozrząd z pompą wody 250zł, robocizna 200zł), niż kupowac silnik za 300zł + rozrząd 250zł + robocizna 400zł.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Progi - orginalne
Podłużnice - można wyspawać - odtworzyć z blachy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
lukasz13osw
Posty: 25
Rejestracja: 10 cze 2014, 22:04
Lokalizacja: oswiecim

Post autor: lukasz13osw »

rozumiem, że stare podłużnice trzeba całkowicie wyciąć i odtworzyć z blachy, zabezpieczyć, natomiast progi zewnętrzne wyciąć, wewnętrzne pospawac w razie potrzeby, następnie zabezpieczyć, wspawać zewnętrzne i również zabezpieczyć? jaki środek będzie najlepszy i w miarę tani do konserwacji? chce dać furce drugie życie ;d
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

poka jak ta furka wyglada :) rdze tez poka :D
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Lukas
Posty: 5975
Rejestracja: 28 mar 2004, 18:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Lukas »

Za tysiaka to kupisz sprawne inne auto i moze nawet klima bedzie ;)

Szkoda kasy moim zdaniem, lepiej zezlomowac, bedzie na wklad na nastepne auto.
:ble:
lukasz13osw
Posty: 25
Rejestracja: 10 cze 2014, 22:04
Lokalizacja: oswiecim

Post autor: lukasz13osw »

za tysiaka to kupie jeszcze gorsze padło, jak blacha będzie ok, to wszystko inne będzie roz*, a na dodatek samochód bez ubezpieczenia i przeglądu. zawsze tak jest, bo kto sprzedaje za 1000zł samochód, który jest w dobrym stanie a na dodatek z waznymi opłatami. a tak, to wyremontuje blacharke, podreperuje silnik i za 3000zł (w tym kupno) będę miał pewny samochód z ważnymi opłatami i instalacją gazową, którym pojezdze przynajmniej 2-3 lata. Po tym czasie sie zwróci koszt, bo za 14zł robie 70km :D
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, 10:10 przez lukasz13osw, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

NIE PRZEKLINAMY NA FORUM ! :evil:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

lukasz13osw pisze:bo kto sprzedaje za 1000zł samochód, który jest w dobrym stanie a na dodatek z waznymi opłatami
Ja sprzedałem za 800zł sprawne clio w dobrym stanie (do zrobienia tylko zawias z przodu, części były w bagażniku) z ważnymi opłatami, bez rdzy itp. Można znaleźć za takie pieniądze coś co pojeździ i pewnie nie zgnije tak szybko jak escort :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
lukasz13osw
Posty: 25
Rejestracja: 10 cze 2014, 22:04
Lokalizacja: oswiecim

Post autor: lukasz13osw »

escort z gazem, rocznik 96, jeden właściciel 10 lat, ubezpieczenie ważne do 16.01, w środku bardzo zadbany, silnik w skali 1-5 na 3, gdyby zrobić uszczelke pod głowicą byłoby 4. amortyzatory przednie 80%, tylne 50%, hamulce w normie, prawie nowe opony, nowy cały wydech. mocno pognite podłużnice + progi. wyceniłem sobie już mniej więcej ile mnie będzie kosztowała blacharka, a amorki tylne od razu tez wymienie :

amortyzatory tył 120zł
tuleje metalowo-gumowe 60zł
blacha 3mm 200zł (nie wiem czy mi wystarczy)
brunox 40zł
podkład epoksydowy 70zł
pasta do spawów 20zł
bitex 80zł
progi 160zł
robocizna ok 400zł
+/- 1200zł, do tego uszczelka pod głowicą + rozrząd i zamykam się w ok 3tys za samochód, którym jade nad morze, wracam i wiem, że spokojnie dojade.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

lukasz13osw, powodzenia, fajnie że chcesz go ratować mimo wszystko :P Ale z tym że jedziesz i wiesz że spokojnie da radę to nigdy nic nie wiadomo :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

wszystko OK ale Bitex se odpuść
Lepiej kup 4 szt - http://www.klakiernik.pl/pl/p/Masa-wosk ... ax-1-L/879 + ten pistolet http://www.klakiernik.pl/pl/p/Pistolet- ... -TROTON/13
Lub ten zestaw - http://allegro.pl/4-sztuki-konserwacji- ... 19859.html

Bitex jest szybko wypłukiwany przez wode

Możesz też te name środki kupić do malowania pędzlem (dodatkowo oprócz tych pod pistolet)
Te są w kilogramowych puszkach
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
lukasz13osw
Posty: 25
Rejestracja: 10 cze 2014, 22:04
Lokalizacja: oswiecim

Post autor: lukasz13osw »

ten zestawik faktycznie wygląda całkiem dobrze, 4 sztuki raczej powinny wystarczyć. zastanawiam się jeszcze tylko czy blacha koniecznie 3mm, czy np. 2mm wystarczy, oraz ile będę potrzebował tej blachy. 100cm*50cm wystarczy, czy raczej mało? A co do wyjazdu nad morze, to wiadomo, każdy samochód może nie dać rady, nawet nowy, ale przynajmniej będę wiedział co jest porobione i czego ewentualnie mam się spodziewac ;d
ODPOWIEDZ