silnik 1.3 BG w aucie z 93 r na gażniku
Moderator: Moderatorzy
silnik 1.3 BG w aucie z 93 r na gażniku
Chciałbym zapytać o opinie na temat tego silnika.
Co ile wymienia się rozrząd , ile palą czy są trwałe bo w moim coś głośno hałasuje
Co ile wymienia się rozrząd , ile palą czy są trwałe bo w moim coś głośno hałasuje
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
rozrzad na lancuchu, zadbane 1.3 pali do 8-9L/100km w miescie [o ile nie probujesz wyciskac z niego ostatnich potów], w trasie kolo 6L/100km. Jak komuś pali więcej to ma coś nie tak, bo to nie jest normalne w tym silniku. normalne natomiast jest, ze zawory klekocza i jak klekocza zbyt dlugo to juz ich regulacja niewiele da bo z reguly wyciera sie walek rozrzadu. spalanie oleju nawet jak przekroczy 1L/1000km nie swiadczy o smierci tego silnika, podobnie jak spadek kompresji ponizej 10bar na cylinder - jeszcze wiele tys km zrobi sie takim autem o ile reszta mechanicznie i blacharsko nadąży za silnikiem. co najwyzej chmura, ktora sie wydobywa z rury wydechowej bedzie sie robic coraz getsza i bardziej niebieska.
w wiekszosci 1.3 powyzej 200kkm przebiegu olej sie wymienia sam pierwsza rzecza ktora za to odpowiada sa uszczelnaicze zaworowe, nastepne to pierscienie ...
niestety wiele 1.3 konczy swoj zywot zalane jakimis motodoctorami i najtanszymi olejami mineralnymi, ktore szkoda by bylo zalac do zajezdzonego ciagnika marki Ursus ... a szkoda bo czesto maly remoncik glowicy i kolejne tysiace kilometrow przed nami
w wiekszosci 1.3 powyzej 200kkm przebiegu olej sie wymienia sam pierwsza rzecza ktora za to odpowiada sa uszczelnaicze zaworowe, nastepne to pierscienie ...
niestety wiele 1.3 konczy swoj zywot zalane jakimis motodoctorami i najtanszymi olejami mineralnymi, ktore szkoda by bylo zalac do zajezdzonego ciagnika marki Ursus ... a szkoda bo czesto maly remoncik glowicy i kolejne tysiace kilometrow przed nami
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Dzięki za podanie tych informacji.
Sprobuje przereglować zawory , wyczyścić silnik i się mu przyglądać dalej co będzie się działo.
Troche mnie złamało zużycie podawane przez andkar -a a sam jeszcze nie miałem okazji sprawdzić .
Jak zbadam to zapodam na forum.
Rozumie z tych postow że do rozrządu nie zaglądam czy może lepiej jakoś sprawdzić stan łańcucha.
Sprobuje przereglować zawory , wyczyścić silnik i się mu przyglądać dalej co będzie się działo.
Troche mnie złamało zużycie podawane przez andkar -a a sam jeszcze nie miałem okazji sprawdzić .
Jak zbadam to zapodam na forum.
Rozumie z tych postow że do rozrządu nie zaglądam czy może lepiej jakoś sprawdzić stan łańcucha.
Mój też dość głośno chodzi, prawie jak diesel, ale jeździ, jest dość ekonomiczny w mieście daje radę zejść poniżej 8/100km. Ma przejechane ponad 203 tysiące km i coś czuję że silnik jeszcze powinien długo wytrzymać, wiadomo nie jest to demon mocy i osiągów, ale do spokojnej jazdy w zupełności wystarczy:)
wg. mnie nie ma sensu zaglądać do rozrządu w tym silniku... skoro jest łańcuch to nie ma co płacić za "zaglądanie", bo na 99% szpec powie, że jest ok a za robote trzeba będzie mu zapłacić. Pozatym 8V w większości są bezkolizyjne więc nawet jakby się takie niespotykane nieszczęście zdarzyło to trzeba będzie założyć łańcuch i można dalej jechaćMajeczka1988r pisze:lepiej zpukaj do mechanika o rozrząd...
jest: koreański wysokoobrotowiec
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja jeszcze dodam, ze podejzewam iz usluga zajrzenia i ewentualnie wymiany łańcucha na nowy jest rowna jak nie wyzsza zakupowi drugiej glowicy w razie gdyby zeczywiszcie lancuch pekl i jeszc ze na dokladke mialo sie takie cholerne nieszczescie, ze cos by sie w silniku z tego tytulu stalo, wiec chyba nie warto zagladac ... w tych silnikach raczej nikt nie zaglada jak sie nic nie dzieje
gdyby nie łancuch [czyli praktycznie bezobslugowosc], niskie spalanie i prostota budowy [w razie awarii] to nikt by escorta z tym silnikiem nie kupowal tylko co najmniej 1.4
gdyby nie łancuch [czyli praktycznie bezobslugowosc], niskie spalanie i prostota budowy [w razie awarii] to nikt by escorta z tym silnikiem nie kupowal tylko co najmniej 1.4
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 lip 2013, 13:50
- Lokalizacja: Ełk