Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Post autor: S3ci0r »

to jest dobre tylko na kamień czyli węglan wapnia, w układzie są inne zanieczyszczenia które mogą powodować osad. jako chemik zdecydowanie zalecam użycie dedykowanych płukanek do układów chłodzenia renomowanych firm.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Pito4
Posty: 32
Rejestracja: 11 gru 2017, 22:27
Pojemność: 1752
Rocznik: 1998
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Post autor: Pito4 »

Ale słyszałem opinie, że po tych płukankach lubi nagrzewnica się rozszczelnić
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Post autor: WieSiu »

Całkiem możliwe, ale raczej nie wina plukanek, a zuzytej przez starość nagrzewnicy. Po prostu jakby grzała dobrze to by też przy okazji już ciekła.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Post autor: S3ci0r »

rozszczelnienie nagrzewnicy po płukance to taki durny mit jak z rozszczelnieniem silnika po płukance oleju
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ucando
Posty: 3
Rejestracja: 25 lip 2017, 09:03
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Post autor: ucando »

W takich wypadkach warto jest rozpocząć od ponownego odpowietrzenia układu. Czasem może wystąpić również problem z korkiem w zbiorniczku wyrównawczym, ponieważ spełnia on też zadanie odpowietrznika. Jeśli jest uszkodzony może powodować różne problemy. Dodatkowo nie bójmy się zastosowania płukanki, która może pomóc na wszelkie bolączki tego układu. Po wielu latach użytkowania silnika mogą pojawić się w układzie różnego rodzaju zanieczyszczenia powodujące np. częste uszkodzenia termostatu itp. Wykonanie płukanki skutecznie usuwa ten problem.
REKLAMA TU BYŁA !
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Post autor: WieSiu »

chcesz kolego reklame,to zapłać za to. Wspomóż funkcjonowanie forum,a nie tak za darmo a nawet za cudze pieniądze to robisz. A moze jakies zniżki (ale jakies porządne),to juz będzie ładniej wyglądać. A do czasu az nie będzie zmiany nastawienia cenzuruje konto i posta.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Post autor: Yagr »

ucando pisze:W takich wypadkach warto jest rozpocząć od ponownego odpowietrzenia układu. Czasem może wystąpić również problem z korkiem w zbiorniczku wyrównawczym, ponieważ spełnia on też zadanie odpowietrznika. Jeśli jest uszkodzony może powodować różne problemy. Dodatkowo nie bójmy się zastosowania płukanki, która może pomóc na wszelkie bolączki tego układu. Po wielu latach użytkowania silnika mogą pojawić się w układzie różnego rodzaju zanieczyszczenia powodujące np. częste uszkodzenia termostatu itp. Wykonanie płukanki skutecznie usuwa ten problem.
Ja dodam od siebie: korek zbiornika wyrównawczego nie jest żadnym odpowietrznikiem, pełni rolę zaworu bezpieczeństwa i do konkretnego ciśnienia ma być szczelny.
Ponadto żadna płukanka nie naprawi termostatu a to wynika z powyższego wpisu. Co do skuteczności płukanek to wszystko zależy od tego czym i jak mocno jest zanieczyszczony układ.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ