Monowtrysk Weber CFi (Central Fuel Injection)
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Monowtrysk Weber CFi (Central Fuel Injection)
Powolutku będę dorzucał w tym poście kolejne zdjęcia wtrysku wraz z kolektorem dolotowym oraz niektórymi czujnikami i wężykami. Ma to na celu pomóc przy ewentualnych naprawach waszego auta.
Osprzęt ten pochodzi z silnika Forda Oriona 1.4i z 1992 roku. Wtrysk jest marki Weber, tzw. CFi Central Fuel Injection [Centralny wtrysk paliwa - u nas nazywany monowtryskiem]. Stosowany był w silnikach serii F6x stosowanych w modelach mkIV, mkV i mkVI Escortach i Orionach a także w m.in. Fiestach. Stosowany był w silnikach 1.1i 1.3i 1.4i.
Prosiłbym abyście w miarę możliwości dorzucali opisy co poniektórych elementów i/lub ewentualnie poprawiali mnie, jeśli coś źle nazwę.
A więc ... ZACZYNAMY
Osprzęt ten pochodzi z silnika Forda Oriona 1.4i z 1992 roku. Wtrysk jest marki Weber, tzw. CFi Central Fuel Injection [Centralny wtrysk paliwa - u nas nazywany monowtryskiem]. Stosowany był w silnikach serii F6x stosowanych w modelach mkIV, mkV i mkVI Escortach i Orionach a także w m.in. Fiestach. Stosowany był w silnikach 1.1i 1.3i 1.4i.
Prosiłbym abyście w miarę możliwości dorzucali opisy co poniektórych elementów i/lub ewentualnie poprawiali mnie, jeśli coś źle nazwę.
A więc ... ZACZYNAMY
- Załączniki
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
100_2429.JPG przeczytaj podpis tego zdjecia - taki sterczący cycek po lewej stronie wtrysku - może być zaślepiony !!! twdy trzeba zaślepkę usunąć
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Re: Monowtrysk Weber CFi (Central Fuel Injection)
To duże płaskie z jednym konektorkiem to chyba podgrzewacz kolektora (tzw. jeż), a czujnik obok niego z białą obudową to termowyłącznik tegoż.100_2441.JPG
nie wiem co to za czujnik jest wkrecony od spodu w kolektor
Sam się zastanawiałem co to k... jest za ustrojstwo, w książkach o tym nie znalazłem (ani WKŁ, ani Haynes), dopiero Microcat trochę wyjaśnił.
Nie wiem, czy tak jest może tylko w modelach z tego okresu (mój jest z listopada 92), czy w Hiszpanach (cidzej, sprawdź, czy VIN nie zaczyna Ci się od "VS6").
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja mam hiszpana, ale od jakiego ten kolektor jest to nie wiem - kupilem go na alledrogo.pl
poza tym na kolektorze jest jeszcze czujnik temp. plynu chlodzacego do kompa.
poza tym na kolektorze jest jeszcze czujnik temp. plynu chlodzacego do kompa.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Re: Monowtrysk Weber CFi (Central Fuel Injection)
cidzej pisze:Wtrysk jest marki Weber, tzw. CFi Central Fuel Injection [Centralny wtrysk paliwa - u nas nazywany monowtryskiem]. Stosowany był w silnikach serii F6x stosowanych w modelach mkIV, mkV i mkVI Escortach i Orionach a także w m.in. Fiestach. Stosowany był w silnikach 1.1i 1.3i 1.4i.
A teraz stosowany może też być w 1.6 CVH... tak sobie myślę czy krecenie ciśnieniem na wtryskiwaczu coś spowoduje... wzrost mocy czy spadek. dławienie czy płynną pracę silnika... skoro jest ten regulator ciśnienia paliwa tzn że coś można tym poprawiać... tylko co
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jak wiele razy wspominałem na forum - pokrecenie cisnieniem paliwa ma wpływ właśnie na skład mieszanki (proporcje) a co za tym idzie dławienie/szarpanie itd. wspominałem ci o tym Adrian na gg, że moze wlasnie dla 1.6 powinno byc inne cisnienie niz dla 1.4. przy wymianie pompy paliwa rowniez powinno sie skontrolowac i skorygowac cisnienie na wtryskiwaczu (powinno byc 1atm)
cisnienie paliwa reguluje sie na podstawe wskazan cisnieniomierza lub mozna je dobrac na podstawie odczytow ze SPRAWNEJ sondy lambda - podobnie jak sie to robi przy regulacji instalacji gazowej
cisnienie paliwa reguluje sie na podstawe wskazan cisnieniomierza lub mozna je dobrac na podstawie odczytow ze SPRAWNEJ sondy lambda - podobnie jak sie to robi przy regulacji instalacji gazowej
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
a więc tak - ciśnienie wtrysku powinieneś ustawić tak aby w cylindrach tworzyć mieszankę stachiometryczną. Współczynnik λ takiej mieszanki = 1. Dla sondy lambda z naszych escortów odpowiada to ok. 0,5V. Napięcie jakie odczytasz nie będzie jednak stałe a będzie skakać wokół tych 0,5V. Można to wychwycić miernikiem ale to precyzyjnych pomiarów i testów sond lambda używa sie oscyloskopu.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"