Domowa regulacja zaworów w Essim 1.4
Moderator: Moderatorzy
Domowa regulacja zaworów w Essim 1.4
Witam Wszystkich Escortmaniaków. Mam problem z silnikiem, jest do silnik 1.4 monowtrysk z gazem. Jednak chodzi dość głośno, jak diesel prawie. Wymieniłem jedną z poduszek silnika (reszta w stanie ok), jednak jest to samo. Prawdopodobnie chodzi o regulację zaworów, czy może ktoś opisać czy da sie to zrobić w domowym garażu, i jak sie do tego zabrać. Z tego co sie orientuję to muszą być zachowane jakieś odstępy czy coś takiego. Prosił bym o dokładny opis tej regulacji. Może wcale to nie są zawory tylko coś innego, proszę o pomoc i rady.
Pozdrawiam Clinic
Pozdrawiam Clinic
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zawory regulowane są hydraulicznie i nie masz możliwości ich wyregulowania.
Jeżeli słychać zawory podczas pracy silnika to - albo masz zbyt stary olej który stracił już swoje właściwości . albo masz wyrobione popychacze zaworów - mają zbyt duży luz i nie trzymają ciśnienia.
Ewentualnie masz przestawiony zapłon i opary gazu lub bęzyny mogą być spalane bardziej wybuchowo a to też odbije się na ilości decybeli wychodzących z silnika (będzie słychać zawory)
Jeżeli słychać zawory podczas pracy silnika to - albo masz zbyt stary olej który stracił już swoje właściwości . albo masz wyrobione popychacze zaworów - mają zbyt duży luz i nie trzymają ciśnienia.
Ewentualnie masz przestawiony zapłon i opary gazu lub bęzyny mogą być spalane bardziej wybuchowo a to też odbije się na ilości decybeli wychodzących z silnika (będzie słychać zawory)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
podlacze sie pod temacik, mialem ostatnio sporo grzebane w silniku, zatem:
jakie byly by objawy nie trzymania cisnienia?jamszoł pisze:...Jeżeli słychać zawory podczas pracy silnika to - albo masz zbyt stary olej który stracił już swoje właściwości . albo masz wyrobione popychacze zaworów - mają zbyt duży luz i nie trzymają ciśnienia.
mialem przestawiany zaplon, autko jest o wiele zywotniejsze niz wczesniej, ale czy to stukanie moze miec jakies negatywne konsekwencje dla silnika?Ewentualnie masz przestawiony zapłon i opary gazu lub bęzyny mogą być spalane bardziej wybuchowo a to też odbije się na ilości decybeli wychodzących z silnika (będzie słychać zawory)
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ciekawy temat. da się jakoś sprawdzić popychacze zaworów ?? ile jest popychaczy zaworów w silniku ??
popychacze to dość kosztowana sprawa (36zł za sztukę) więc jak je zdiagnozować żeby bez sensu nie wymieniać kompletu
popychacze to dość kosztowana sprawa (36zł za sztukę) więc jak je zdiagnozować żeby bez sensu nie wymieniać kompletu
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ja niedawno wymieniłem popychacze i wraz z wymianą oleju teraz prawie nie słychać silnika, stojąc na światłach tylko po obrotomierzu wiem że silnik pracuje ( a mam prawie 196 tyś przebiegu). 36zł za popychacz to trochę przesada zobaczcie tutaj
Ja kupiłem komplet niefirmowy i jestem zadowolony.
AHA 8 sztuk do każdego zaworu jeden ( do silnika 1,4 )
Ja kupiłem komplet niefirmowy i jestem zadowolony.
AHA 8 sztuk do każdego zaworu jeden ( do silnika 1,4 )
W cvh nie tylko popychacze sie koncza ale walek sie wyciera i przez to slaby sie robi. Czyli zazwyczaj wymieniac trzeba i walek i popychacze,bo zalozenie popychaczy na wytarty walek mija sie z celem.adrianolkusz pisze:jeszcze jest druga opcja... Wypalone gniazda zaworów i silnik głośno chodzi... u mnie wymiana popychaczy nic nie dała... autko nie ma siły się zebrać przy wyprzedzaniu... na gazie zrobiłem już ponad 60tys. a na benzynce pewnie koło 200tys. było zrobione...
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Tak tylko trzeba wiedzieć mniej więcej o co biega tzn. dobrze postępować wg. instrukcji. A jeżeli nie wiesz jak się zabrać za to to idź do mechanika i patrz mu na łapska jak robi i się nauczysz - ja płaciłem za pierwszym razem 30 zł+5 zł nowa uszczelka. Z tym że jak już dawno nie były regulowane zawory to mogą mieć krzywki wgłębienia i trzeba klawiaturę odkręcić i przeszlifować krzywki, później regulacja i po przejechaniu ok 1000 km znowu wyregulować jak się usadzi wszystko. Jeżeli już masz bardzo duże luzy to może być tak że wałek w bloku już może też być lekko wytarty a w tedy po regulacji zawsze będzie lekko klekotał. Nawet mam jeszcze taki wałek w domu po moim starym silniku ale tam silniczek chodził cichutko więc będzie w miarę ładny jakby co.leon267 pisze:A jak ja mam 1.3 i tez na sluch klekocze jak dieselek to jak ta regulacje mozna przeprowadzic samemu?