nie odpala z gazu

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
nillu

nie odpala z gazu

Post autor: nillu »

witajcie

ciagle nie rozwiazalem problemu opisanego w tym temacie:

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=4953

jednakze teraz essi przestal rowniez odpalac z gazu

szczegoly instalacji i silnika:
94' escort 1,6 16v
instalacja gazowa firmy BRC, w systemie JUST
mam 3 polozenia przelacznika gazowego:
1 - czerwona dioda, do odpalania z benzyny
2 - zolta dioda, do odpalania z benzyny, poczym przelacza na gaz po osiagnieciu 2000 obrotow
3 - zielona dioda, do odpalania z gazu (awaryjne)

borykajac sie z pompa paliwa i prawdopodobnie elektryka pompy, mozliwe bylo uruchamiac silnik z gazu. jednak teraz nie ma takiej mozliwosci (akumulator naladowany wczesniej prostownikiem dla pewnosci).

co natomiast zauwazylem? przelaczajac kontrolke gazu na polozenie 3 slychac glosniejsze cyknięcie i wlacza sie zielona dioda i swieci swiatlem ciągłym. po około 5 sekundach znowu slychać cyknięcie (tym razem mniej wyraźne i cichsze) poczym zielona dioda miga i już nie wraca do poprzedniego stanu. probowalem przelaczac na polozenie 2 i wracac do 3 ale ciagle to samo zachowanie.

czy ktos mial podobna sytuacje? a moze ktos wie co jest grane?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jest to normalne (piszę o sygnalizacji diodą ) zapoznaj się z tą instrukcją: http://www.autogas.pl/modules.php?name= ... rint&did=4
ta dioda na gazie świeci stale (dostarczany jest gaz do rozruchu) a gdy brak obrotów to zaczna migać - coś podonego jak praca pompy paliwa - najpierw pracuje ale jeśli ECU nie uzyska sygnału z czujnika że silnik pracuje to pompę odłącza...
Co do odpalania... coś niewątpliwie jest nie tak ale postaraj się podporządkować zasadzie że "najpierw auto ma wzorowo chodzic na benzynie a potem mozna sie martwić gazem...". W tej chwili to nie wiadomo czy problem tkwi w instalacji gazowej czy z gazem nic wspólnego nie ma...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
nillu

Post autor: nillu »

dzieki Yagr za ta instrukcje - przydatne beda te informacje

a jesli chodzi o odpalanie - no wlasnie nie moge zadbac najpierw o odpalanie z benzyny bo musze escorta przestawic do warsztatu w innym miescie (w Gdyni mnie zeżrą finansowo, a w Elblągu mam znajomych mechaniorów). zatem wazne jest dla mnie by odpalic go z gazu tak jak jeszcze niedawno sie udawalo i przejechac ten dystans na gazie.

wracajac do migajacej diody - czyli powinienem sprobowac odpalic szybko, zanim didoda zacznie mrugac? to troche niewiarygodne zeby to mialo znaczenie :/ a poza tym wczesniej odpalal, ale nie wiem czy dioda mrugala czy nie bo nie zwracalo to wtedy mojej uwagi
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

nillu pisze:wracajac do migajacej diody - czyli powinienem sprobowac odpalic szybko, zanim didoda zacznie mrugac? to troche niewiarygodne zeby to mialo znaczenie :/
po prostu gdy dioda ci świeci (po pierwszym cyknięciu) to masz otwarte elektrozawory i gaz idzie gdzie powinien a gdy dioda zaczyna mrugać po drugim cyknięciu to znaczy że w wyniku braku sygnału pracy silnika instalka gazowa ponownie zamknęła elektrozawory i gaz jest odcięty. Jeśli silnik długo nie pracował to takie awaryjne odpalanie może niestety trochę czasu zająć... Próbuj kręcić rozrusznikiem przez te pierwsze 5 sekund gdy dioda ci się świeci, jak nie odpali to od początku... sprawdź sobie jeszcze czy ci coś gazu zostało ;) Powodzenia
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no a ja bym jeszcze raz proponowal sprawdzic czy iskra jest i czy dziala czujnik polozenia walyu. jesli czujnik nie daje sygnalu to iskry nie ma no i sterownik nie ma informacji o tym, ze silnik sie kreci (niewazne czy z rozrusznika czy na pych :P )
ODPOWIEDZ