Techniaka jazdy a spalanie LPG

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Kamil-wawa

Techniaka jazdy a spalanie LPG

Post autor: Kamil-wawa »

Witam temat wielokrotnie poruszany na forum, ale chciałbym sie dowiedziec jakie są optymalne prędkości na danym biegu,prędkości obrotowe silnika i samochodu ponieważ mimo że wymieniłem świece - NGK,kable Bosh,Filtr powietrza Bosh,filtr gazu,olej i filt oleju,termostat potem pojechałem na regulacje nadal samochod spala srednio okolo 15 l w miescie a na trasie okolo 12-13l - moze jest to spowodowane moją techniką jazdy - bo escorcik był kupiony od Darcuna i on twierdził ze pali w trasie około 8 a w niescie około 10l gazu.Jescze jedna sprawa wracając bezpośrednio po zakupie samochodu wysżło mi okolo 12l/100km i wracałem na 13'' felgach ja zmieniłem na 14'' i nie wydaje mi sie ze to moze byc przyczyna takiego spalania. Jeżdżąc staram sie nie przekraczac 90-100 na trasie a w miescie okoolo 60-70 i obroty max 3000 ale przeważnie 2000-2100....
lucjan

Post autor: lucjan »

no chłopie to prawie norma,jak jeździsz dużo po mieście to technika jazdy i tak nie pomoże(a szczególnie na krótkich odległościach)ale.. powinien się mieścić w 12l/100km w mieście a na trasie około 10l/100 nie żałując gazu 120-140km/h
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zapytaj sie najlepiej darcuna - on zna to auto na wylot
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Darek ci powinien najlepiej odpowiedzieć ale na gazie zasada jest prosta - im niższe obroty tym mniej bierze (oczywiście obroty dostosowujesz do obciążenia). Chcesz sam tą zasadę sprawdzić? To spróbuj sobie gdy kończy się LPG - jak przyciśniesz powyżej 3000 obrotów z mety zaczyna sie dławić a na 2000 jeszcze da się sporo przejechać ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ