
kontrolka ladowania-swieci sie
Moderator: Moderatorzy
kontrolka ladowania-swieci sie
czesc mam taki problem ze jak zapale autko to zapala mi sie kontrolka ladowania. Nie swieci sie ona zbyt mocna ale cos tam sie swieci. Objaw zanika w momencie dodania gazu ale jak puszcze gaz to znowu zaczyna sie zapalac. Obstawiam iz jest to wina aleternatora ale czy aby napewno ? Nie znam sie wiec prosze was o wypowiedzenie sie. Jesli to alternator to co musze wymienic w nim ? (szczotki ?, regulator napiecia ?) czy wszystko na raz a moze cos wiecej ? Oraz czy wymienie to sam ? Czy nie obejdzie sie bez mechanika 

- Yagr
- Posty: 14644
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ale przed ta operacja sprawdź sobie czy wszystkie kabelki do alternatora są ok i czy ich mocowania też są o.k.morgon pisze:Ja obstawiam na regulator napięcia. Z wymianą nie ma większych problemów. Trzeba wykręcić stary i wkręcić nowy

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23580
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
mozna wymieniac osobno szczotki,ale jak kupisz regulator to masz i nowe szczotki oryginalnie zalozone
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Na 100% jest to regulator napięcia. Nie wymieniaj szczotek tylko najlepiej cały regulator napięcia bo nie wiadomo czy sam regulator nie jest już zurzyty. Ja miałem ten sam problem i wymieniłem cały regulator. Po wymianie Sprawdziłem miernikiem na aku ładowanie i miałem 14.2 minimum to 13.9. A jak po wymianie nie będziesz miał dalej dobrego ładowania i będzie się paliła kontrolka to sprawdz przewody.
Nie słyszałem o czymś takim jak regulator napiecia. Na allegro widziałem za 27 zł. Dziwne to wygląda... Nie mam pojęcia gdzie to jest w aucie... Może ktoś opisze gdzie mniej wiecej to jest ?? Z checią dowiem umiejscowienie. Moze taką awarie bede mieć i przyda sie umiejętność szybkiej wymiany na przyszłość ;-)
regulator napiecia jest zamontowany na alternatorze kolegomikosz83,
http://www.allegro.pl/item420862889_for ... iecia.html
mialem ten sam problem co u ciebie reex, u mnie wina byly spalone diody prostownicze, napiecie ladowania na uszkodzonym ok10-11V
po naprawie na zapalonych swiatlach mam prawie 15V
wymienione zostaly takie elementy jak : mostek prostowniczy, reg napiecia i nowe łozyska bo jak sie okazalo po zdjeciu alternatora caly wirnik latal jak glupi
najpierw sprawdz jaki masz regulator bo w escorcie wystepuja dwa rozne (o ktorych wiem na pewno)
http://www.allegro.pl/item420862889_for ... iecia.html
mialem ten sam problem co u ciebie reex, u mnie wina byly spalone diody prostownicze, napiecie ladowania na uszkodzonym ok10-11V
po naprawie na zapalonych swiatlach mam prawie 15V
wymienione zostaly takie elementy jak : mostek prostowniczy, reg napiecia i nowe łozyska bo jak sie okazalo po zdjeciu alternatora caly wirnik latal jak glupi
najpierw sprawdz jaki masz regulator bo w escorcie wystepuja dwa rozne (o ktorych wiem na pewno)
popieram zanim zakupicie regulator napiecia njpierw wykreccie stary i wtedy z nim jedzcie do motoryzacyjnego sklepu w celu zakupu ja do swojego kupilem za 40złjaras231 pisze:regulator napiecia jest zamontowany na alternatorze kolegomikosz83,
http://www.allegro.pl/item420862889_for ... iecia.html
mialem ten sam problem co u ciebie reex, u mnie wina byly spalone diody prostownicze, napiecie ladowania na uszkodzonym ok10-11V
po naprawie na zapalonych swiatlach mam prawie 15V
wymienione zostaly takie elementy jak : mostek prostowniczy, reg napiecia i nowe łozyska bo jak sie okazalo po zdjeciu alternatora caly wirnik latal jak glupi
najpierw sprawdz jaki masz regulator bo w escorcie wystepuja dwa rozne (o ktorych wiem na pewno)
Odkopię trochę temat, bo u mnie problem jest podobny, z lekkim jednak odchyleniem
Mianowicie wsiadam dziś do auta. Silnik ciepły, bo dopiero zajechałem po wojażach na mieście. Odpalam, a tu kontrolka oleju świeci non-stop. Poświeciła tak z 15 sekund, po czym lekko dodałem gazu i zgasła. Przejechałem ok. 1 km. Tam chwilę postałem. Odpalam ponownie, a kontrolka zgasła normalnie. No to zadowolony, że chociaż do domu uda mi się dojechać - ruszyłem. Cały czas jednak obserwując licznik. Jak w pewnym momencie puściłem gaz i dałem na luz to zapaliła się kontrolka ładowania. Chwilę się poświeciła (niezależnie od obrotów) i zgasła. Zajechałem pod dom, stoję na luzie, patrzę - a ta skubana się delikatnie żarzy. Dodałem gazu - zgasła. Potem znowu się zapaliła. Wyłączyłem radio. Zgasła. Po chwili znowu się zaświeciła.
Obstawiam jak wszyscy: regulator napięcia. Ale co z tą kontrolką oleju?? Czy to może być powiązane ze sobą, czy raczej totalny przypadek? Za godzinkę pójdę raz jeszcze sprawdzić.
Tymczasem może ktoś wie jaki regulator powinienem kupić do 1.3 Endura 1997r.? Bo na allegro znalazłem do altków Magnetti, Lukasa i Mitshubishi, ale nigdzie nie jest napisane do jakiego silnika. Tylko 'Ford Escort, Transit'.
Help please, bo osiwieję!
A miałem amorki essiemu wymienić... 

Obstawiam jak wszyscy: regulator napięcia. Ale co z tą kontrolką oleju?? Czy to może być powiązane ze sobą, czy raczej totalny przypadek? Za godzinkę pójdę raz jeszcze sprawdzić.
Tymczasem może ktoś wie jaki regulator powinienem kupić do 1.3 Endura 1997r.? Bo na allegro znalazłem do altków Magnetti, Lukasa i Mitshubishi, ale nigdzie nie jest napisane do jakiego silnika. Tylko 'Ford Escort, Transit'.
Help please, bo osiwieję!


Bo zamiast dopasowywać regulator do silnika i pojemności, panie fachuro, to robi się to dobierając go do właściwego alternatora. Bo ot tych producentów szły alternatory do fordów. I sam musisz sobie sprawdzić, co tam masz za elektrownię.
A kontrolka ciśnienia oleju i kontrolka alternatora mają wspólne zasilanie.
A kontrolka ciśnienia oleju i kontrolka alternatora mają wspólne zasilanie.