Problemy z obrotami...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Problemy z obrotami...

Post autor: Mikosz »

Witam !
Z pomocą szukajki nic nie znalazłem problemu identycznego jak mój... Więc pisze nowy temat. Opiszę tak :
Jak odpalam silnik jak zwykle po dłuższym piłowaniu to ma na początek 600-650 obrotów, auto drga że tego niecierpię, dlatego dodaję delikatnie gaz do 1100 obr. i czekam aż się nagrzeje i jade. Później już silnik sie robi ciepły po przejechaniu powiedzmy 5-10 min. to obroty mam normalne 900-950 obr. Postanowiłem że podkręce śrubką nr 1 na zdjęciu aby zwiększyć obroty czyli na jałowym ciepłym silniku jest 1100 obr. a na zimnym odpalam to jest 850 obr. czyli śruba nie pomaga. Poprostu chce mieć tak jak benzynowcy i dieslowcy mają że odpala silnik i powinno być na start 1100 obr a potem na ciepłym obroty powoli spadać do 850. Takiego właśnie chcę i to jest prawidłowe. Nie wiem co robić w takiej sytuacji. Na zdjęciu w numerze 2 jest dodatkowa śruba, jest to chyba od ssania... Czy tam mam coś kręcić płaskim kluczem i czy to pomoże ???
Załączniki
IMG_2095 zmniejszona.jpg
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może to Ci trochę pomoże:

Pompa wtryskowa
Rozdzielaczowa pompa wtryskowa ma hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i jest napędzana osobnym paskiem zębatym od wału korbowego.
Marka i typ: Bosch VER 285 lub CAV Rotodiesel F 18 INA 01.
Prędkość obrotowa biegu jałowego: 840 do 870obr/min.
Maksymalna prędkość obrotowa (bez obciążenia): 5350+5° obr/min.
Ustawienie pompy: za pomocą specjalnego trzpienia.

Pompa wtryskowa Bosch
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego
Zmierzyć prędkość obrotową biegu jałowego i jeśli nie mieści się w zakresie 840 do 870 obr/min, wyregulować ją na 850 obr/min śrubą (2, rys. 3.8).
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Prędkość obrotowa nie powinna ulec zmianie. Jeżeli się zmieni, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).
Jeżeli prędkość obrotowa nie uległa zmianie, zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm. Prędkość obrotowa powinna się zwiększyć. Jeżeli nie ulegnie ona zwiększeniu, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).
Regulacja dawki minimalnej
Odkręcić zacisk linki siłownika przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego i zacisnąć go na końcu linki tak, aby siłownik ten nie mógł działać.
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Odkręcić śrubę (3) o jeden obrót i wyregulować śrubą (2) prędkość obrotową biegu jałowego na 850 obr/min. Powtarzać ostatnie czynności, aż obrót śruby regulacji dawki minimalnej przestanie wpływać na prędkość obrotową biegu jałowego.
Zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm i tak ustawić śrubę regulacji dawki minimalnej, aby prędkość obrotowa wynosiła 860 do 870 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 1 mm i zanotować prędkość obrotową biegu jałowego silnika.
Włożyć ponownie płytkę o grubości 0,5 mm. Prędkość obrotowa biegu jałowego nie powinna ulec zmianie.
Wyregulować położenie zacisku linki przyspieszonego biegu jałowego tak, aby między zaciskiem i dźwignią istniał luz 1 mm (przy ciepłym silniku).

Regulacja przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego
Przesunąć dźwignię przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego do oparcia o śrubę (1). Prędkość obrotowa powinna zwiększyć się do wartości 1180 do 1200 obr/min. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony, wyregulować tę prędkość zmieniając odpowiednio położenie śruby (1).

Pompa wtryskowa CAV Rotodiesel
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego i dawki minimalnej
Umieścić płytkę o grubości 4 mm między dźwignią przyspieszenia (6, rys. 3.9) na pompie wtryskowej i śrubą (5) regulacji dawki minimalnej.
Umieścić płytkę o grubości 20 mm między dźwignią (1) regulacji biegu jałowego i śrubą (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego.
Obracając śrubą (5) regulacji dawki minimalnej wyregulować prędkość obrotową na 900 ±100 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 4 mm.
Za pomocą śruby (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego ustawić prędkość obrotową biegu jałowego na 840 do 870 obr/min.
Sprawdzić szybkość zmniejszania się prędkości obrotowej (prawidłowy czas wynosi 5 sekund). Jeżeli zmniejszanie się prędkości obrotowej następuje zbyt wolno lub zbyt szybko, albo silnik gaśnie na biegu jałowym, należy powtórzyć podane czynności regulacyjne.
Jeżeli, mimo powtórnej regulacji, silnik nadal gaśnie na biegu jałowym, należy wykręcić o ćwierć obrotu śrubę (5) regulacji dawki minimalnej. Uwaga. Nie należy przekraczać jednej czwartej obrotu podczas wykręcania śruby regulacji dawki minimalnej.

Zdjęcia pomp wstawiałem już - trzeba poszukać.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

mikosz83 może masz walnięty elektrozawór podciśniena? to to co na zdjęciu poniżej. albo termostat woskowy zajechany? to on odpowiada za dawke rozruchową ale bez niego można śmiało jeździć.
Załączniki
dynks_795.jpg
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

kupiec pisze:mikosz83 może masz walnięty elektrozawór podciśniena? to to co na zdjęciu poniżej. albo termostat woskowy zajechany? to on odpowiada za dawke rozruchową ale bez niego można śmiało jeździć.
Mój wygląda troche inaczej... Chciałbym żebyś zapisał poniżej moje zdjęcie i w Paint narysuj kółkiem który to jest elektrozawór i takie tam gdyż jestem w tej sprawie ciemny. Moge to wyczyścić o ile nie bedzie trudne... :-/
Załączniki
IMG_2090.jpg
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

mikosz tak na moje to mamy to samo tylko ty masz zabudowanya ja otwarty. na czerwono zaznaczyłem obudowe a na żółto linke wychodzącą z elektrozaworu tak jak u mnie. ten elektrozawór to takie ssanie w dieslach i kosztuje 99 zeta w sklepie forda. słyszałem że jest odpowiedzialny za wolne obroty na zimnym silniku. ale lepiej niech ktoś to sprawdzi czy jest sprawny. i niech ktoś ci sprawdzi termostat woskowy bo to dziadostwo też jest odpowiedzialne za obroty a dokładniej za dawke paliwa na zimnym silniku. koszt nowego -145 zeta w sklepie forda.
pozd.
Załączniki
dynks mikosz83.jpg
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

kupiec, Niestety mylisz sie bo pisałeś że mam zamknięte a Ty otwarte i uważasz ze mamy takie same. Zaglądałem na linke pod osłoną czarną i tam jest zupełnie inaczej. Ja nie mam okrągłego co Ty masz, w kolorze kości słoniowej. Zupełnie inaczej wygląda :-/
Ta linka co patrzyłem ma poczatek na pompie wtryskowej a końcówke własnie tu na zdjeciu co widzimy.
Chciałem Was zapytać co to za ustrojstwo i jak sie nazywa oraz na czym polega praca ??
Widziałem podobny ale w Fordzie Mondeo, miało na ogonie linke a ja tu mam na ogonie wiązke kilku kabli... W Mondku to był termostat woskowy chyba.
Załączniki
IMG_2090.jpg
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

mikosz no dobra może i inne ale jakoś coś mi nie pasi. ściągnij osłone tę czarną i zrób zdjęcie bo coś nie tak a widziałem autko z 97r i miał tam elektrozawór.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Co to za przekaźnik czarny kwadratowy ? co odpowiada ??
Załączniki
IMG_2090.jpg
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

B.P.T. Zawór regulacyjny ciśnienia. to jest przekaźnik czy coś takiego który odpowiada za regulacje cisnienia na elektrozawoze podciśnienia. wyciągnij go i podłącz pod aku i sprawdź czy działa.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

kupiec pisze:wyciągnij go i podłącz pod aku i sprawdź czy działa.
Napisz mi jak najprościej sprawdzic czy działa ?? Mam wyjąć sam przekaźnik ? Jest mały a bieguny na aku są odległe. Mam miernik to w jaki sposób moge sprawdzić ?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

wyciągasz i podłanczasz za pomocą dwóch kabelków do aku i słychać czy stuka.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No a jak masz miernik to na dwuch pozostałych nóżkach powinno być przejście po załączeniu przekaźnika a po rozłączeniu - nie.
Samo pukanie świadczy o tym , że działa elektromagnes w przekaźniku a czy przekaźnik włącza przejście - to trza miernika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ