Nie działająca dmuchawa ... ;/
Moderator: Moderatorzy
Nie działająca dmuchawa ... ;/
Witam!
posiadany samochod: ford escort 1.8 D 1994 czyli Mk6
problem: niedziałająca dmuchawa (standardowa 3 biegowa)
Nie dziala dmuchawa na zadnym z biegow. sprawdzilem czy bezpiecznik jest caly i jest - na tym moja wiedza zakonczyla sie ;/ dmuchawa jakis czas temu dzialala ale czulem czasami delikatny zapach spalenizny w samochodzie przy jezdzie oraz pracy dmuchawy na 3 biegu. nie wiedzialem skad ten zapach, ale teraz domyslam sie ze to mogla byc ta dmuchawa (teraz gdy nie dziala, nie zdazylo mi sie czuc jakiegokolwiek zapachu spalenizny).
wiem ze problem z dmuchawa w eskorcie nie mam tylko ja. czytalem juz wszystkie posty na ten temat ale moze, ktos moze odrazu podac diagnoze. nie wiem gdzie tam znajduje sie opornik. jestem naprawde zielony w tym temacie. prosze o pomoc. z gory bardzo dziekuje.
posiadany samochod: ford escort 1.8 D 1994 czyli Mk6
problem: niedziałająca dmuchawa (standardowa 3 biegowa)
Nie dziala dmuchawa na zadnym z biegow. sprawdzilem czy bezpiecznik jest caly i jest - na tym moja wiedza zakonczyla sie ;/ dmuchawa jakis czas temu dzialala ale czulem czasami delikatny zapach spalenizny w samochodzie przy jezdzie oraz pracy dmuchawy na 3 biegu. nie wiedzialem skad ten zapach, ale teraz domyslam sie ze to mogla byc ta dmuchawa (teraz gdy nie dziala, nie zdazylo mi sie czuc jakiegokolwiek zapachu spalenizny).
wiem ze problem z dmuchawa w eskorcie nie mam tylko ja. czytalem juz wszystkie posty na ten temat ale moze, ktos moze odrazu podac diagnoze. nie wiem gdzie tam znajduje sie opornik. jestem naprawde zielony w tym temacie. prosze o pomoc. z gory bardzo dziekuje.
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
kurna u mojego brata tez wysiadla pomoglo zakrecenie reka (cos musialo wpasc i zblokowac) i ruszyla oczywiscie zakrecilem na wylaczonej dmuchawie a potem dopiero ja wlaczylem
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
serio ! juz myslalem, ze czeka mnie wyciaganie tego calego ustrojstwa z podszybia, zdążyłem niezłą wiązanke puscic - zakrecilem wirnikiem, mlody wlaczyl dmuchawe i poszla
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Zasyfiła się kurzem, drobinkami liści i ciężko jej było ruszyćcidzej pisze:zakrecilem wirnikiem, mlody wlaczyl dmuchawe i poszla
No to prawdopodobnie zjarała się biedaczka Ale sprawdź to jeszcze bo może gdzieś po prostu przyjarało jakąś wtyczkę czy izolację i nie łączy. Jamszoł gdzieś opisywał sprawdzenie i sposób naprawy ustrojstwa tylko musisz poszukac dobrze, temat wałkowany dość obficieomious pisze:Nie dziala dmuchawa na zadnym z biegow. sprawdzilem czy bezpiecznik jest caly i jest - na tym moja wiedza zakonczyla sie ;/ dmuchawa jakis czas temu dzialala ale czulem czasami delikatny zapach spalenizny w samochodzie przy jezdzie oraz pracy dmuchawy na 3 biegu. nie wiedzialem skad ten zapach, ale teraz domyslam sie ze to mogla byc ta dmuchawa (teraz gdy nie dziala, nie zdazylo mi sie czuc jakiegokolwiek zapachu spalenizny)
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
podstawa to dostanie sie do dmuchawy i sprawdzenie cz w przewodach, ktore do niej ida jest prąd - jak go nie ma to trzeba szukać po przewodach - jak jest to sprawdzamy czy pojawia sie po przejsciu przez oporniki - jesli jest to silnik siadl, jesli nie ma to oporniki do wyminay - finito
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Wybawcocidzej pisze:podstawa to dostanie sie do dmuchawy i sprawdzenie cz w przewodach, ktore do niej ida jest prąd - jak go nie ma to trzeba szukać po przewodach - jak jest to sprawdzamy czy pojawia sie po przejsciu przez oporniki - jesli jest to silnik siadl, jesli nie ma to oporniki do wyminay - finito
no wiec wreszcie gdy zima nastala wzialem sie za ta dmuchawe. oczywiscie zrobilem tak jak radziliscie. dostalem sie do dmuchawy (dwa podejscia bo brakowalo mi kluczy ... ;P). pierwsze wrazenie. jest ona o wiele wieksza niz na zdjeciach ale to nie o to chodzi. tam do dmuchawy szla wiazka przewodow. i byla zakonczona 3 pinowym wtykiem tzn wtyczna nachodzi na 3 blaszki na dmuchawie. przekrecilem stacyjke i wlaczylem dmuchawe i poszedlem sprawdzic czy na tej koncowce tam gdzie sa te 3 miejsca na te blaszki jest napiecie. i niestety napiecia nie bylo.
nawet nie wiem czy dobrze bo robilem. jak mialem miernik ustawiony na wykrywanie napiecia do 20 V, gdy podlanczalem go do akumulatora to pokazywal 12 V (ok,) oczywiscie jeden kabelek do + drugi natomiast do -. wtyczke do dmuchawy sprawdzalem tak ze podlanczalem jeden kabelek do zenskiego wejscia i drugi do innego wejscia na tej wtyczce (wszytskie mozliwe kombinajce) miernik nawet nie drgnal. pozniej jeden kabelek dalem do akumulatora na - i drugim kabelkiem do tych wejsc na te blaszki. rowniez miernik nie drgnal ... ;/
szukalem tego bezpiecznika ktry mial byc przy dmuchawie. na darmo. kable zasilajace ktore szly bezposredni do dmuchawy wchodzily w splot innych kabli i tam ginely pod gruba izolacja z innymi kablami ;/
to gdzie jest ten bezpiecznik z tym bezpiecznikiem termicznym??
acha. jeszcze nie sprawdzilem dmuchawy na "krotko". bo juz dzisiaj robilo sie ciemno i bylo trzeba skrecac. jak to sie robi? jeden kabel do plusa i przykladac po koleji do tych 3 blaszek na dmuchawie??
przypominam ze mam forda escorta 1.8 D 1994 r.
z gory dziekuje za odp.
nawet nie wiem czy dobrze bo robilem. jak mialem miernik ustawiony na wykrywanie napiecia do 20 V, gdy podlanczalem go do akumulatora to pokazywal 12 V (ok,) oczywiscie jeden kabelek do + drugi natomiast do -. wtyczke do dmuchawy sprawdzalem tak ze podlanczalem jeden kabelek do zenskiego wejscia i drugi do innego wejscia na tej wtyczce (wszytskie mozliwe kombinajce) miernik nawet nie drgnal. pozniej jeden kabelek dalem do akumulatora na - i drugim kabelkiem do tych wejsc na te blaszki. rowniez miernik nie drgnal ... ;/
szukalem tego bezpiecznika ktry mial byc przy dmuchawie. na darmo. kable zasilajace ktore szly bezposredni do dmuchawy wchodzily w splot innych kabli i tam ginely pod gruba izolacja z innymi kablami ;/
to gdzie jest ten bezpiecznik z tym bezpiecznikiem termicznym??
acha. jeszcze nie sprawdzilem dmuchawy na "krotko". bo juz dzisiaj robilo sie ciemno i bylo trzeba skrecac. jak to sie robi? jeden kabel do plusa i przykladac po koleji do tych 3 blaszek na dmuchawie??
przypominam ze mam forda escorta 1.8 D 1994 r.
z gory dziekuje za odp.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dokładnie takomious pisze:jak to sie robi? jeden kabel do plusa i przykladac po koleji do tych 3 blaszek na dmuchawie??
.
Popatrz na kolory - jeśli nik nie kombinował to pokarzą Ci się przy puszce bezpiecznikowej.omious pisze:kable zasilajace ktore szly bezposredni do dmuchawy wchodzily w splot innych kabli i tam ginely pod gruba izolacja z innymi kablami
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dzieki za odp. grzebalem teraz troche na forach i wyczytalem ze bezpieczniki do dmuchawy sa pod "czarna lodeczka". rzeczywiscie jest tam taka czarna lodeczka po prawej strone dmuchawy. tzn widac ja normalnie na wierzchu bez zdejmowania plastiku tego na podszybiu zeby dostac sie do dmuchawy. ale pod tym czarnym plastikiem jest chyba silniczek od wycieraczek?
czyli jak jamszol napisales. kable ktre ida od dmuchawy musza gdzies sie pozniej pojawic tzn takie same kolory. ale ten bezpiecznik rozumiem ze bedzie gdzies na wierzchu pod maska?? kiedys byl taki fajny artykul jak dostac sie do dmuchawy tzn byla to dokaldnie modernizacja dmuchawy. nie moge tego juz nigdzie znalezc. macie moze jakies zdjecie bezpiecznika dmuchawy??
czyli jak jamszol napisales. kable ktre ida od dmuchawy musza gdzies sie pozniej pojawic tzn takie same kolory. ale ten bezpiecznik rozumiem ze bedzie gdzies na wierzchu pod maska?? kiedys byl taki fajny artykul jak dostac sie do dmuchawy tzn byla to dokaldnie modernizacja dmuchawy. nie moge tego juz nigdzie znalezc. macie moze jakies zdjecie bezpiecznika dmuchawy??
Mojego MK5 kupiłem z jakąś druciarską instalacją biegnącą po zawiasach drzwi pasażera. Po wstępnej analizie doszliśmy do wniosku ( z Grandem) że to biegnie do dmuchawy i dorobionego przełącznika do ww dmuchawy na panelu środkowym. Problem nie działającej dmuchawy zaczyna się zazwyczaj w skrzynce bezpieczników tej koło kolana kierowcy. Tam upala się połączenie przed bezpiecznikiem od dmuchawy. Liście i inny syf wpadający do dmuchawy czyści się dość rzadko z braku łatwego dostępu. A im więcej tego syfu tam wpadnie tym bardziej obciążony silnik. Poniważ jest to niewielkie przeciążenie bezpiecznik z regóły sie nie przepala tylko reszta instalacji się smaży. To prawdopodobnie to czułeś jako swąd spalenizny u siebie. Żeby rozwiązać ten problem tak na poważnie to powinieneś przelutować skrzynkę bezpieczników (pół dnia z lutownicą i odsysaczem) albo zrobić metodą mini druciarską mostek między bezpiecznikiem dmuchawy i sąsiednim przy pomocy kawałka kabla. Można to zrobić bez demontażu skrzynki. Oczywiście rozwiązanie jest druciarskie, więc nie polecam, ale skuteczne 100%.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie koniecznie u mnie prąd dochodził do bezpiecznika a zonk był na kablu wychodzącym od puszki ale tym co jest za bezpiecznikiem.Paul pisze: Tam upala się połączenie przed bezpiecznikiem od dmuchawy
Jest moje foto - oczywiście druciarstwo ale skuteczne.
Dla jednej pierdoły nie miałem zamiaru targać na wierch całej skrzynki .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Nie bede zakładał nowego tematu. Tu napisze. Do rzeczy.
Od niedawna nie działa dmuchawa na 3 biegu. Jedynka i dwójka działa ok. W skrzynce jest zrobione obejście, dodatkowy plus z bezpiecznikiem zmostkowane z kablem do dmuchawy.
Czytałem na FCP ze 3 bieg nie posiada rezystora pod podszybiem. Czy to prawda ?
Pewnie coś skopane w skrzynce jakieś zimne luty pewnie.
Który kabel (kolor) w skrzynce odpowiada za trzeci bieg ? bo wydaje mi się że 3 bieg ma osobny kabelek niż 1 z 2. Bede musiał jutro bawić z miernikiem ale gdzie dokładnie ???
Trzeci bieg przyda sie po wsiadaniu do 50 stopniowego auta... Klima niezastąpiona.
Od niedawna nie działa dmuchawa na 3 biegu. Jedynka i dwójka działa ok. W skrzynce jest zrobione obejście, dodatkowy plus z bezpiecznikiem zmostkowane z kablem do dmuchawy.
Czytałem na FCP ze 3 bieg nie posiada rezystora pod podszybiem. Czy to prawda ?
Pewnie coś skopane w skrzynce jakieś zimne luty pewnie.
Który kabel (kolor) w skrzynce odpowiada za trzeci bieg ? bo wydaje mi się że 3 bieg ma osobny kabelek niż 1 z 2. Bede musiał jutro bawić z miernikiem ale gdzie dokładnie ???
Trzeci bieg przyda sie po wsiadaniu do 50 stopniowego auta... Klima niezastąpiona.
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
rezystora rzeczywiscie nie ma,ale mimo ze nie ma przechodzi przez ten zestaw rezystorow, wiec zacznij od zagladniecia do podszybia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982