na niskich normalnie na wysokich jak traktor

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To mi wygląda na wypalony zawór ssący jak wytargasz przewód ze świecy to przestaje zapalać mieszankę w kolektorze ssącym i pracuje równiej.

gracurulezzz - a ty zajrzyj do czujnika położenia wału - sprawdź przy nim połączenie elektryczne , wykręć go i wyczyść.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Jamszoł chodzi Ci o czujnik Halla?Czy czujnik przetwornika magnetycznego na wale korbowym?
Ostatnio zmieniony 21 sty 2009, 00:12 przez gracurulezzz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

czujnik położenia wału a poprawnie - przemiennik magnetyczny na wale korbowym
Czujnik przetwornika magnetycznego ustala zwrotne położenie odkorbowe i ilość obr/min. silnika.
Daje impuls do kompa a ten daje sygnal do uruchomienia pompy paliwa , impuls na wtrys , impuls do cewki zapłonowej.
Jak czujnik lib połączenie el. zaczyna szwankować , to zaczynają grać zawory bo zapłon nie jest wtedy taki jaki powinien być , może też być wyłączony całkowicie zaplon i unieruchomoiny silnik.
Tak - to czujnik Halla - tak też go nazywają :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

O a w mojej zmyślnej poczytance piszą że dwie różne rzeczy heh :grin: Ok. dzięki za rade.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:Tak - to czujnik Halla - tak też go nazywają :mrgreen:
Jurek, typowym czujnikiem Halla w essie jest ten przy lince prędkościomierza... działa na tej samej zasadzie ale to właśnie on jest w literaturze nazywany właśnie czujnikiem Halla a czujnik położenia wału to.... czujnik położenia wału. Niby podobnie działają ale za inne rzeczy odpowiadają. Więc jeszcze raz - czujnik położenia wału - przy silniku w okolicach koła zamachowego, czujnik Halla - na skrzyni biegów przy lince.
Zresztą co do hallotronu przy lince prędkościomierza to jestem pewny ale czy czujnik położenia wału też wykorzystuje efekt Halla to nie mam pewności ale wydaje mi się że to zwykły czujnik indukcyjny... Trzeba by to gdzieś sprawdzić...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
monets

Post autor: monets »

thx jamszoł dzis sprawdze kompresje na cylindrach
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Znalazłem ten czujnik położenia wału,ale kiepski dostęp do niego jest.Bez kanału albo podnośnika nie za bardzo a pod blokiem nie będę się z tym bawił.W sobotę pojadę do teścia i u niego w garażu to sprawdzę i tak muszę wymienić rozrusznik to przy okazji wykręcę czujnik i obczaje co i jak.Aha i sorry monets że Ci się tak w temat wbiłem.Pozdro.
monets

Post autor: monets »

spoko nie ma problemu ja sie nie gniewam :P
monets

Post autor: monets »

tak wiec
panowie moi drodzy zapieczony popychacz zaworu wydechowego kupilem glowice za 100 zl potrzebuje piekny walek rozrzadu TANIO zaznaczam i czy moze mi ktos pomoc ? co jak i gdzie ?
ale spokojnie po 10 lutego :P
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

I lipaaaa........Czujnik położenia wału wykręcony,sprawdzony,przeczyszczony.Połączenie elektryczne też sprawdzone i było ok.Problem nadal występuje,ale tylko na ciepłym silniku wtedy gdy wskazówka temperatury przekracza połowę pola norm i idzie w górę.Nie wiem o co chodzi :evil:
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Może to popychacz albo zawór.Dodam jeszcze tylko że jak zaczyna klekotać i mu przygazuję tak do czterech tyś. to na chwilę przestaje.
monets

Post autor: monets »

Panowie czy jest mozliwy swap z 1.4i (72km) na 1.8i (105km)?
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

monets pisze:Panowie czy jest mozliwy swap z 1.4i (72km) na 1.8i (105km)?
Wszystko jest możliwe ale musiałbyś przełożyć wszystko tzn. zawieszenie,układ hamulcowy i oczywiście " komputer" i nie wiem jak będzie ze skrzynką bezpieczników :cool: , a także przerobic wydech pod większy silnik
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Praktycznie oprócz budy to wszystko do przeróbki.
Najlepszym swap - em w tym wypadku jest wymiana całego wozu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

1.4 i ma 71 koni :mrgreen: Wiem czepliwy jestem.
ODPOWIEDZ